Zkušenosti s Feedback destroyery DBX

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
ekonom
Příspěvky: 2
Registrován: 01 bře 2004 15:08

Zkušenosti s Feedback destroyery DBX

Příspěvek od ekonom » 04 bře 2004 15:30

Prosím o zaslání zkušeností s Feedback destroyery DD AFS224 od firmy DBX. Vím, že tento dotaz tu byl před cca 6 měsíci, ale nebyly žádné odpovědi.
Je už situace jiná ??

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Příspěvek od Liquid Sound » 04 bře 2004 15:46

No konktétně s DBX feedback destroyery zkušenosti nemám, ale spíš se Sabine Feedback destroyerama. Podle mě je to věc úplně na ho*no. Máš tam řekněme 6 vyhledávačů na kanál a ty když najdou nějakej feedback tak ho prostě voříznou. Můžou mít i různá módy jako fixní, nebo dynaickej (pořád vyhledává). Blbý na tom celym systému je, že ti to s nastavenim frekvence, útlumu a Qčka (jakosti) může udělat takovej hřeben, že to nebude VŮBEC HRÁT (vybraný spektum, fáze apod.).
Jesli můžu doporučit.... Neni nad to, vzít 31 pásmovej EQ a striktně vyříznout JEN 2 frekvence na kterejch to nejvíc vazbí.Opravdu jenom ty 2 a NIC kolem! Pak to byt to mohlo bejt lepčí. :D

tomas ex etien

Příspěvek od tomas ex etien » 07 bře 2004 21:54

vobcas holim nejaky live ksefty a temer nikdo feedback pochystavky nema a nemyslim ze je to v penezich. DBX neznam, kdyz uz to nekde je, tak SABINE a moje zkusenost je stejna jako pana LS. v dynamickym modu to tak dlouho vyhledava vazbu az to prestane hrat. v tom pasivnim je t ojako obycejnej EQ takze vyhoda samovyhledavani se nekona. no nic moc:[ velkej grafickej EQ je vetsi pohoda, najdes frekvenci a killnes ji. je ale otazka na co to chces? na zivy zvuceni, nebo na nejakou trvalou instalaci? tam by se to mozna chovalo lip, pri nejakejch stalejch frekvencich, ale to si cucam z prstu.

_ravi_
Příspěvky: 199
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ » 08 bře 2004 07:30

Taky mam jednu Sabine a skoro ji nepouzivam - max 3x do roka s divadlem na klopak. Da se to nastavit tak, abys nemel zadny dynamicky filtry a pouzival jen ty fixni. V tomhle pripade je to trochu lepsi nez 31pasmovej EQ, protoze Q by melo bejt mnohem uzsi. Jinak se to ale porad vali v krabici, protoze mi prijde pri zivym zvuceni mnohem pohodlnejsi, kdyz si vazby pred akci rychle vyhoukam na EQ. Nejak me tyhle feedback destroyery taky nechytly. Treba je to ale tim, ze s tim poradne neumim.

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Příspěvek od Liquid Sound » 08 bře 2004 09:32

Ani snad ne... Ono to je fakt na prd.

ekonom
Příspěvky: 2
Registrován: 01 bře 2004 15:08

Příspěvek od ekonom » 08 bře 2004 14:41

Děkuji za příspěvky. Měl jsem pujčený feedback Behringer a ten se mi zdál velmi divný. Myslel jsem že je to značkou ( známe své !! :cry: ), ale jak to tak popisujete, tal to asi nikde nebude lepší. Mé zvučení je ale celkem hodně náročné ( používám 10 mic, z toho 4-5 kondenzátorů ) a odposlechy - takže na nějakém horším jevišti a při střídání kapel to je celkem problém. EQ na odposlechy samozřejmě vlastním. Ale znáte to - každý nově příchozí si mikrák otočí a je zle. Díky EKONOM

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 09 bře 2004 00:58

Behringer uz vyraba aj spatne vazby :lol: ?

_ravi_
Příspěvky: 199
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ » 09 bře 2004 07:51

Pytkin - ten uz ten jeho eliminator vyrabi dlouho (myslim, ze se to jmenuje Shark).

ekonom: Tohle jeste neni zadny narocny zvuceni :). Muzes zkusit treba nejakej ten novej DBX 31-pasmovej EQ, kterej v sobe ma i eliminaci vazby (Behringer uz to zacal vyrabet taky :roll: ). Treba by ti to pomohlo spis. Jinak jeste dobra rada - je blby mit na jevisti kazdej mikrofon jinej... kazdej ten mic ti pak bude vazbit na jiny frekvenci a ses v haji. To samy plati o odposlechach... je lepsi tohle vsechno mit tak nejak v ramci moznosti sjednoceny.
Dobrej postup, jak si "vychytat" vazbu jeste pred koncertem je, ze zapojis cely jeviste (mikrofony), vyjedes priblizne gainy a fadery na pultu, vyjedes i s master hlasitosti (postupne i s odposlechama) co nejvic (nebo proste vic, nez pak bude hlasitost pri koncerte) a postupne si budes na grafickym EQ (predpokladam, ze mas EQ pro vsechny odposlechovy cesty a i na "ven") vyjizdet vsechny frekvence a ty, ktery ti budou nahoukavat trochu stahnes (podle potreby). Nesmi se to samozrejme prehanet, abys pak nemel celej EQ uplne rozmr...ej, ale pomuze ti to treba i od toho, kdyz ti nekdo otoci mikrofon proti monitoru.

_ravi_
Příspěvky: 199
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ » 09 bře 2004 07:53

Pytkin: teprve ted mi dosel ten vtip o vyrobe zpetnych vazeb od Behringeru :D

Ted, kdyz po sobe ctu ten predchozi prispevek, tak mi to pripada trochu nesrozumitelny - dobry je, nejprve si takhle "vyhoukat" odposlechy a pak treba PA, ne vsechno najednou (samozrejme).

J.J.
Příspěvky: 2
Registrován: 15 bře 2004 11:56

Příspěvek od J.J. » 15 bře 2004 12:39

AFS224 od DBX vlastním a používám, mám i potlačovače Sabine integrované do reciveru bezdrátových mikrofonů. Z funkcí obou zařízení jsem spokojený, dělají přesně to co dělat mají, tj. potlačují v úzkém pásmu problematické kmitočty. Důležité je si uvědomit, že nedělají nic víc a nemůžeš od nich nic jiného čekat. Na malém nezatlumeném pódiu budeš mít problémy vždycky, tady pomůže jen maximální kázeň na pódiu, zrovna tak ti potlačovače nevyřešíš problémy "kvalitních!?" odposlechů a mikrofonů. Jinak při nastavení postupuju stejně jak tu bylo výše uvedeno. Po základním nastavení zvuku si nahoukám odposlechy (tady je výhoda potlačovačů vazeb v rychlosti práce) na pevné filtry. Jejich počet volím podle akustické kvality pódia někdy třeba žádný. Pro zajištění správné funkce live filtrů musí DBX pracovat v režimu optimálního vybuzení (považuju za jeho velký nedostatek, že nemá řízení výstupní úrovně, jednoduchý potenciometr za výstupním převodníkem by zřejmě zařízení nehorázně prodražil :-)). To zajiš?uju jednoduchým šestikanálovým linkovým zesilovačem za omazovači vazeb. Pak jsou i přechodné vazby potlačovány poměrně rychle a efektivně. Hlavní výhodou použití potlačovačů vazeb je pro mě rychlost práce, dělám akce kde se střídá více kapel a nahouknutí odposlechů po přestavbě pódia je velice rychlé a většinou přesné.

_ravi_
Příspěvky: 199
Registrován: 04 čer 2002 16:17

Příspěvek od _ravi_ » 15 bře 2004 13:48

Nj, dyt jsem to rikal, ze s tim mozna poradne neumim. Jinak kvalitnima odposlechama vyresis taky castecne vazbu, protoze nebudou mit takovy vychylky (spicky), jako nejaky obycejny smejdy.

>Důležité je si uvědomit, že nedělají nic víc a nemůžeš od nich nic jiného čekat.

Ja jsem od nich ani jiny funkce necekal...

Odpovědět