ZVuk do PC GAME

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

ZVuk do PC GAME

Příspěvek od safa » 24 čer 2005 11:44

Tak me napadlo ze vlastne vubec nevim jak se delat zvuk do PC her ... nemate s tim nekdo zkusenosti ? S hudebnim podkladem to je jasny ... ale jak se delaji ruchy, dialogy ... v ty hre to musi obsluhovat nejakej engine co to pousti podle situace (jak se figura otoci, jak je zdroj zvuku virtualne daleko atd). Ale to jsou jen moje dohady ... nevite nekdo neco bliz ?
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 24 čer 2005 11:48

hm... to je spis programatorska vec, ale vicemene je tam sampler o par parametrech a ten je ovladanej hrou. Jak jinak by to bylo ;-)

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 24 čer 2005 12:30

mmno "tak nejak to je" ... si dovedu vymyslet taky ... chtel jsem vedet nekoho kdo s tim ma zkusenosti ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

MMtm
Příspěvky: 135
Registrován: 22 dub 2004 14:22

Příspěvek od MMtm » 24 čer 2005 14:00

Se zkus podívat na zvukový fajly nějaký hry co paříš a pak si vzpoměň u jakejch situací si je slyšel, záleží to na enginu, jak je naprogramovanej. Měl bys vědět, co se generuje náhodně (kroky, výstřely, dopad různých věcí na zem - náhodný výběr z několika samplů), každá postava má charakteristickou banku viz Q3 - tam jsou poměrně stabilní banky jako - steps1-5, pain1-5, die 1-3 :-), idle 1-3, fire1-5 atd. Měl bys dostat nějakej plán co je potřeba ozvučit/co všechno vydává zvuk. Atmosféry na pozadí jsou celkem neměnný - crlikaj ptáci, hučí nějakej motor, prší atd. Větší sranda je když je zvuk dělanej na akci ve hře. Jede nějaká podkladová hudba a někam se blížíš a hudba nabírá na dramatičnosti (viz HalfLife 2). Řekl bych že je to hlavně o 1)důmyslnosti programátorů (samozřejmě konzultace se zvukařem (režisér+zvukař ve filmu)) a 2)představivosti zvukaře. Základní znaslosti zvukové dramaturgie filmu bych řekl že jsou podmínkou. Nic zvláštního.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 24 čer 2005 14:56

mna by zaujimalo jak sa robi 3D... to musi byt docela haluz... ako nejde o umiestnenie zdroja do priestoru jak ked sa zvuci film trebars ked naberes ruchy a potom to nejak rozhodis, ale tam su v niektorych gameskach zakalkulovane rohy, tvary miestnosti a odrazivost povrchov... pride mi to ako vacsi kumst nez zlozit techno :mrgreen:

MMtm
Příspěvky: 135
Registrován: 22 dub 2004 14:22

Příspěvek od MMtm » 24 čer 2005 16:04

keksik: jasný, ale to je hlavně na programátorech a jejich znalostech fyziky zvuku. Zvukař (sound designer) má na starost zvukovou dramaturgii. U filmu má práce zvukaře řekl bych zodpovědnější práci. U gamesek je to spíše na programátorech, jak rozmanitej zvukovej prostor vychytaj. + samozřejmě kvalitní zvuková dramaturgie sound designéra.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 24 čer 2005 16:49

mna skor zaujima jak sa to vbec robi, ci ti ludia potrebuju znalosti akustiky alebo jak vyzera ten vyvojarsky soft ktory na to pouzivaju, ci to ma vizual a aky, atd... jasne ze je tam klasicky ruchar ktory zozenie ruchy a nejaky ideolog ktory urobi dramaturgiu... ale asi moc tvorcov gamesiek tu nebeha. mozno poznate nejake forum, tito ludia urcite komunikuju cez net...?

MMtm
Příspěvky: 135
Registrován: 22 dub 2004 14:22

Příspěvek od MMtm » 24 čer 2005 17:09

No nevim nevim, řek bych že si nouhau hlídaj jako voko v hlavě, asi ti to jen tak nevokážou...Ale téma zajímvý...

Odpovědět