Zvuk ve filmu

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Matheo
Příspěvky: 68
Registrován: 02 říj 2004 13:40

Zvuk ve filmu

Příspěvek od Matheo » 01 dub 2005 00:22

Cuss,

budu delat ve skole na jednom filmecku...jako absolventak...ale jelikoz to neni "zatim FAMU":) ale skola soukroma nemama toho zrovna moc o postprodukci.Skola se tak maximalne zmohla na ProTools(+DV toolkit a nejaky zakladni pluginy), ale Wavesy asi tezko poridej.
Sice tam ted externe parkrat byl Karel Havlicek,(jestli nekdo zna) kterej to (i )s ProTools umi fakt dobre:)), ale proste to ted nejak nedopadlo..Takze se chci zeptat na par rad.
Zacnu tou prvni..potrebuju nahrat kvalitni "voiceover" a nevim, jak to nahrat tak,aby to bylo fakt super.Kompresse,hlasitost atd. Neco o tom vim to zas jako jo, ale treba se tu najde nekdo pro koho to je denni chleba.Jo a nemam zadnej Neumann mic jen tak pro informaci:)) ale celkem dobrou sbirku Sennheiseru,dyn i kon,pusky atd...

diky
film sound |breakbeat,dnb,progressive bb/house

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 01 dub 2005 04:15

No sennheisery (md 421 nebo mkh 416) sou docela standardni voiceover mikraky, takze tim to mas docela dany, nemel bys mit problem s trochou snahy ten hlas nahrat prijatelne.

Ja nahravam docela dost casto takovy veci... a stridam tu mkh 405 (starou kardiodu, to neni puska) a gefelly cmv563+M7 um57, ktery sou spis specificky. MKH dava cistej zvuk, pohoda. Strcis to tomu typkovi/slecne tak 15cm pred drzku nebo mozna bliz a pouzijes nejakej pop-filtr (puncochu). Zkusis, co to udela, kdyz ti ten clovek precte ten textik a reknes si, jestli to chces trochu s vic basama (bliz k mikraku) nebo raci odlehcit (dal od mikraku). Jakmile sedi, tak je pohoda, mas nastaveny levely, aby ti to neklipovalo a hura, muzes nahravat. Zadna veda.

Kompresi pust z hlavy pri nahravani, fakt to nema smysl, vetsinou to fakt nejde dobre odhadnout... no proc si hrat na sibilu, kdyz nemusis.

Samozrejme potom vezmes EQ a kompresory a pekne z toho udelas sirokej, bezproblemovej a tak trochu radiovej-superhlas. Nemel bys EQckovat moc, jinak je lepsi to nejak poresit s mikrakem, cim vic EQ tim min ta vec drzi pohromade.

Dulezity je si hlidat podklad, protoze ten hodne ovlivnuje jak vnimas ten hlas, nekdy je fakt lepsi zkusit ubrat nejaky frekvence na podkladu (hlavne u hudby) nez to resit v hlasu... a to od basu az po sykavky.


hm, du spat ;-)

Matheo
Příspěvky: 68
Registrován: 02 říj 2004 13:40

Příspěvek od Matheo » 01 dub 2005 08:47

to matucha:dik
no ok zkusim to vzit 416(815T je uz asi zbytecny ne?)

vetsinou to kontakt nepotrebuje, ale tady je fakt potreba, aby to znelo jako !radiovej superhlas!..zkratka jde o to abych to nahral asi co nejcistci..no snad kdyzu to prostriham a hodim na to kompresor bude to v klidu.

jo a nevite jak do Cubase dostat Timecode? Nejak jsem to nikdy jen u samotny hudby nezkoumal, ale ted by se to faaaakt hodilo.
film sound |breakbeat,dnb,progressive bb/house

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 01 dub 2005 10:24

matucha píše: Samozrejme potom vezmes EQ a kompresory a pekne z toho udelas sirokej, bezproblemovej a tak trochu radiovej-superhlas. Nemel bys EQckovat moc,
... tohle me taky zajima Matucho. NIkdy jsem v tomhle nedelal ale obcas nekdo chce treba zacatek desky udelat jakoze vypravec ... PLS je nejakej trik jak ten hlas udelat SIROKEJ a RADIOVEJ-SUPERHLAS ???
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 01 dub 2005 10:27

Matheo píše: jo a nevite jak do Cubase dostat Timecode? Nejak jsem to nikdy jen u samotny hudby nezkoumal, ale ted by se to faaaakt hodilo.
... jak dostat ? myslis jako povesit ji na kod ? Pokud vim tak se obstojne vesi na MTC ... takze esli ti z master zarizeny (bety?) leze blackburst nebo SMPTE tak se ti bude hodit nejakej synchronizer (napr. MIDITIMEPIECE).
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 01 dub 2005 12:05

radiovej ruperhlas? To taky nemam nejak superzmakly, ale hodne zalezi na tom, kdo mluvi, treba ja znim vzdycky blbe no a pak sou lidi, ktery hlavne treba po lehce prokaleny noci maj takovej hlas, ze je to neuveritelny. Ale vicemene delam to, ze tomu nejak odstranim ruzny takovy ty krabicovy frekvence, vytahnu vejsky (mikraky ktery mam a sou dobry sou trochu uzavreny nahore), orezu to pod tak 20-60Hz podle potreby no a pripadne trochu zvednu bas (ale to malokdy, to musi ten clovek mluvit moc zdalky). No a pak na to jede 1176 a 1x nebo 2x LA2A a za nima deesser, pro pripadny ssssska, ktery vylezou nad prijemnou hranici (vetsinou je to jenom pres sidechain, bez vyhybky). No a pak spolecne s hudbou to leze do dalsich kompresoru na masteru.

No ale nekdy je lepsi proste treba nejakej kompresor ubrat.

EQ je hodne zradny, pokud clovek nema superakustiku, tak se neda udelat nejakej default, kterej bude fungovat na kazdy nataceni (se stejnym speakerem/micem). Takze tu furt travim cas tim hledani, co je na tom hlase osklivyho a snazim se to z toho vyrezat pryc. Docela skola bych rek ;-).

Hodne mi funguje zdvojovani, to v nekterejch momentech udela neco jako "bold" pismo.

LUPO
Příspěvky: 840
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO » 01 dub 2005 13:31

chlapi, vy ste zvukari a ne hudebnici :) ale je to dobre.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 01 dub 2005 20:05

Hodne mi funguje zdvojovani, to v nekterejch momentech udela neco jako "bold" pismo.

- krasna veta .)
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 01 dub 2005 22:53

2 MATUCHA) ... dik za popis ... jinak modelove ktery frekvence na mluvenym slove povazujes za krabicioidni ? Da se to nejak shrnout ? Jak nastavujes tu 1176tku ... mas nejake osvedcene nastaveni a nebo co je na tom hlase treba poslouchat aby to ceek nepretap ? S mluvenym slovem jsem fakt nikdy nedelal a docela me to zajima ...
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 02 dub 2005 00:49

Krabice? no nebo by se to dalo popsat spis jako takovy ty "tranzistorakovy" frekvence - cokoli co mi vadi od 200 po 1500Hz. Nekdy tam neni nic, jindy je to boj... cim dal od mikraku, tim vic problemu vejs... cim bliz, tim lepsi je to, ale zase sou potreba poresit veci vylezly z proximity efektu.

PS je mi jasny, ze 200Hz neni ani krabice ani tranzistorak...

Obecne tyhle veci proste delam podle ucha, poslechnu s odstupem a reknu si "tyjo zni to moc tak a tak" s tim musim neco udelat, rychle beru do ruky eq a zkousim zvyraznit to co mi vadi a pak to stahnout, hodne zkousim bypass, jestli sem si na necem jenom proste neulit... klasika

1176? dlouhej attack, kratkej release do zacatku, pak to nasteluju tak, abych tomu co nejvic rozumnel (srozumitelnost toho projevu je vec c. 1). No ale vetsinou se tam nedejou moc velky rozdily, jen proste ty attacky a releasy zkusim zmenit - jakoze "co to udela".

1176 i LA2A oba berou okolo 2dB... obcas davam este treti kompresor, taky okolo 2dB. A 1176 taky obcas pouzivam jako rychlej "limiter" vyssi ratio nez 4 a rychlej attack rychlej release (attack 12 az 2 hodiny - myslim pozici potaku ;-), release nejrychlejsi), tim pak zarovnavam kratky "vyboje" pred natlacovadlem jmenem LA2A, ktery nechci, aby rozhazovaly kratky peaky a pracovalo v klidu a hladce ;-).

Odpovědět