Mam takovy zajimavy (alespon pro me) problem: hraju ted v kapele, ktera je vytvorena za ucelem ziveho provedeni alba, ktere bylo puvodne ciste studiovou zalezitosti. Kombinaci omezeni na strane naseho vybaveni a faktu, ze se bohuzel nedochovaly zalohy vsech stop (byly zalohovany na CD a vzal si je k sobe Manitou), je vysledny ukol takovy: udelat mix do sterea, kde v P kanale je cely podklad (el. bici, ruchy, ruzne fragmenty zivych nastroju atd.) a v L kanale klik a ruzne znacky pro bubenika, aby se orientoval a mohl nam nahazovat....
Do toho podkladu pak zive jede souprava bicich, baskytara, ruzne vazbici kytara, saxofon a 2 vokaly. Na tvorbu toho podkladu mam vetsinou zvlast jednu stopu bicich, pak naky efektovy ruchy v dalsich stopach, je tam treba naky subbasovy puls jedouci celou dobu a jiny zverstva.
Meli jsme 1 koncert, kde jsem to narychlo nahrubo smichal prohnal L2 (casova tisen), abych srovnal urovne, a do toho jsme hrali, ale nebylo to samozrejme ono. Zvukar tvrdil, ze se to obcas tlouklo s tim, co hrajeme zive...
Otazka tedy zni, co s tim? Ty stopy, co mam jsou nezmasterovane (narozdil od finalniho zvuku CD), je mi tez jasne, ze akusticke zakonitosti live koncertu v klubu vyzaduji jiny pristup, nez mastering na CD. Chapu taky, ze je treba nase party aranzovat s rozumem (vetsinou nahrazuji stopy, ktere jsme oproti CD z podkladu vyhodili, ale samozrejme zneji jinak).
Uvazuji spravne, ze by ten zvuk mel byt sussi, nez je na CD, neb si to pak muze zvukar lip poresit v konkretni akustice? Ma smysl si ty nase party nahrat do dalsich stop, a pak to masterovat jako celek, aby bylo slyset jakoby vse, co z podia poleze? Muzete mi prosim nekdo se zkusenostma poradit, jak na to?





