nahravani s E-mu 0404 USB, prvni dojmy, podotazka na repro
nahravani s E-mu 0404 USB, prvni dojmy, podotazka na repro
Hledal jsem nahradu za zvukovku audigy4 a rozhodl se po procteni referenci pro E-mu 0404 USB. Chtel jsem zvukovku, na kterou pujdou nahravat dve kytary, tedy s dvema nastrojovymi vstupy. Vse vypadalo ok, nez doslo na nahravani. Prekvapilo me, jak ciste dokaze e-mu nahravat zvuk snimany z mikrofonu. Obcasne zaseknuti-se jsem odstranil zmenou bufferu. Pak jsem ale vyzkousel to, proc jsem ji poridil - nahravani kytary. Nejdrive baskytara - pripojeni se zvukovkou jack-jack. Nahravka v sobe nesla dost hlasity elektricky sum, ktery znel v souvislych cyklech. Zkusil jsem zapojeni pres kombo, tentokrat s elektrickou kytarou Ibanez (ma lepsi snimace): kytara - kombo - zvukovka. Vysledek byl totozny. Rekl jsem si, ze na vine bude mozna jack, protoze vstup do zvukovky je kombinovany. Vzal jsem tedy kabel s trikolikem a kdyz jsem nahraval pres nej, zvuk byl bez sumu. Trochu se mi ulevilo, ale porad mi to prislo dost "huhnavy"... ale pokud mate HW s EQ nebo muzete editovat cilovy zvuk pomoci plug-inu, neni to zas tak spatnej zaklad...
Naposledy upravil(a) ramai dne 21 led 2008 15:26, celkem upraveno 1 x.
ramai - su 3 take akoze zakladne sposoby, ako nahrat gitaru aby nakoniec znela tak, ako bezne v nahravkach zneje.
1. mas kombo alebo zosilovac + box, nastavis si na nom zvuk, postavis mikrofon k repraku, najdes mu spravnu polohu a cez mikrofonny predzosilovac to nahras. to co nahras by mal byt +/- hotovy zvuk, aky pouzijes, doriesis mu s EQ hlavne farbu aby sedel dobre v mixe.
2. mas kombo alebo zosilovac, ktory ma nieco ako preamp out, send, line out a podobne. odtial ides kablom do linkoveho vstupu zvukovky, to nahras a signal oefektujes simulaciou boxu (speaker. simulator, impulz a pod... ). potom by to mal byt zhruba hotovy zvuk, do mixu ho zapasujes bud vyberom vhodnej simulacie boxu alebo vyberom vhodneho impulzu, alebo EQ atd...
3. mas iba gitaru, ktoru nahras cez DiBox do linkoveho vstupu alebo ju nahras cez instrument vstup. tuto cistu gitaru v kompe osimulujes simulaciou celeho aparatu (Amplitube, Guitar Rig... ... )
Neskumaj a neporovanavaj nejake medzikroky nahrate cez jednu alebo druhu kartu. Kasli na to, ci nejaky holy linkovy signal ma alebo nema viac stredov na tej ci tej karte. Nahravaj normalnymi postupmi a 100% spravis s E-Mu lepsi vysledok, ako s Audigy...
1. mas kombo alebo zosilovac + box, nastavis si na nom zvuk, postavis mikrofon k repraku, najdes mu spravnu polohu a cez mikrofonny predzosilovac to nahras. to co nahras by mal byt +/- hotovy zvuk, aky pouzijes, doriesis mu s EQ hlavne farbu aby sedel dobre v mixe.
2. mas kombo alebo zosilovac, ktory ma nieco ako preamp out, send, line out a podobne. odtial ides kablom do linkoveho vstupu zvukovky, to nahras a signal oefektujes simulaciou boxu (speaker. simulator, impulz a pod... ). potom by to mal byt zhruba hotovy zvuk, do mixu ho zapasujes bud vyberom vhodnej simulacie boxu alebo vyberom vhodneho impulzu, alebo EQ atd...
3. mas iba gitaru, ktoru nahras cez DiBox do linkoveho vstupu alebo ju nahras cez instrument vstup. tuto cistu gitaru v kompe osimulujes simulaciou celeho aparatu (Amplitube, Guitar Rig... ... )
Neskumaj a neporovanavaj nejake medzikroky nahrate cez jednu alebo druhu kartu. Kasli na to, ci nejaky holy linkovy signal ma alebo nema viac stredov na tej ci tej karte. Nahravaj normalnymi postupmi a 100% spravis s E-Mu lepsi vysledok, ako s Audigy...
tak .. myslim ze rastis to pekne zrhnul ..
ramai : mas to tu po lopate napisane co mas robit .. teraz v tvojom pripade nastava niekolko tyzdnove skusanie a testovanie metodou pokus/omyl , a hladanie toho najlepsieho zvuku ktory hladas ..
Ono to neni o tom , ze kupis kartu , zapojis gitaru a nahras .. chce to vela skusania a hladania tej najlepsej cesty k vytuzenemu zvuku ..
Neboj .. za par rokov budes vediet , ako na to ..
ramai : mas to tu po lopate napisane co mas robit .. teraz v tvojom pripade nastava niekolko tyzdnove skusanie a testovanie metodou pokus/omyl , a hladanie toho najlepsieho zvuku ktory hladas ..
Ono to neni o tom , ze kupis kartu , zapojis gitaru a nahras .. chce to vela skusania a hladania tej najlepsej cesty k vytuzenemu zvuku ..
Neboj .. za par rokov budes vediet , ako na to ..
Kdybych vsemu rozumel a byl dokonaly, nepsal bych sem na forum a nemusel bych se ani naroditCtirad píše:Protože tomu nerozumí a navíc z nějakého důvodu preferuje ten šílený převýškovaný zvuk, co leze z nepřizpůsobeného vstupu audigi před tím korektně zpracovaným vestavěným DIboxem.

rastis píše:ramai - su 3 take akoze zakladne sposoby, ako nahrat gitaru aby nakoniec znela tak, ako bezne v nahravkach zneje.
1. mas kombo alebo zosilovac + box, nastavis si na nom zvuk, postavis mikrofon k repraku, najdes mu spravnu polohu a cez mikrofonny predzosilovac to nahras. to co nahras by mal byt +/- hotovy zvuk, aky pouzijes, doriesis mu s EQ hlavne farbu aby sedel dobre v mixe.
2. mas kombo alebo zosilovac, ktory ma nieco ako preamp out, send, line out a podobne. odtial ides kablom do linkoveho vstupu zvukovky, to nahras a signal oefektujes simulaciou boxu (speaker. simulator, impulz a pod... ). potom by to mal byt zhruba hotovy zvuk, do mixu ho zapasujes bud vyberom vhodnej simulacie boxu alebo vyberom vhodneho impulzu, alebo EQ atd...
3. mas iba gitaru, ktoru nahras cez DiBox do linkoveho vstupu alebo ju nahras cez instrument vstup. tuto cistu gitaru v kompe osimulujes simulaciou celeho aparatu (Amplitube, Guitar Rig... ... )
Neskumaj a neporovanavaj nejake medzikroky nahrate cez jednu alebo druhu kartu. Kasli na to, ci nejaky holy linkovy signal ma alebo nema viac stredov na tej ci tej karte. Nahravaj normalnymi postupmi a 100% spravis s E-Mu lepsi vysledok, ako s Audigy...
To zni jako rozumna odpoved. Moje moznost je c. 3., protoze na 10w lacinem kombu neni nic zaznamenanihodneho... S pluginama si rozumim dobre. Hardware resim teprve ted a je pravdou, ze tomu nerozumim. U VST ci DX plaginu take nechapu, jak stimuluji ruzne "hyblatka" a krivky zvuk - presto neprocitam nekolikastrankove manualy. Proste vse prozkousim, pochopim a pouzivam...
Tak uz jsem se s E-mu 0404 szil. Zvuk je sytejsi (mozna proto huhnavejsi) nez u me predchozi zvukovky, takze se necha obstojne upravit pomoci plug-inu. Nahravani obou kytar soucasne rovnez funguje dobre a moznost upravovat hlasitost pro kazdy vstup zvlast take nema chybu... Na electrozone jsem cetl, ze pri otoceni sluchatkoveho knofliku na maximum je zvuk stale tichy. Mam opacnou zkusenost - na mych sluchatkach je to v pohode. Takze koupe teto zvukovky nebyla az tak spatna, jak se ze zacatku zdalo, jen to chce vic trpelivosti....
pride na to, ako citlive mas sluchatka a aku maju impedanciuramai píše:Tak uz jsem se s E-mu 0404 szil. Zvuk je sytejsi (mozna proto huhnavejsi) nez u me predchozi zvukovky, takze se necha obstojne upravit pomoci plug-inu. Nahravani obou kytar soucasne rovnez funguje dobre a moznost upravovat hlasitost pro kazdy vstup zvlast take nema chybu... Na electrozone jsem cetl, ze pri otoceni sluchatkoveho knofliku na maximum je zvuk stale tichy. Mam opacnou zkusenost - na mych sluchatkach je to v pohode. Takze koupe teto zvukovky nebyla az tak spatna, jak se ze zacatku zdalo, jen to chce vic trpelivosti....
2ramai: no proto

2all: dost často okolo sebe zjišťuju, že lidi chtějí "líbivější" zvuk - rozumějte víc výšek a tak - fakticky jsem byl párkrát překvapen, když z porovnávacího "souboje" čistých sejmutých kytarových linek, každá s jiným majkem, byla jednoznačně vybraná ta, která rozhodně v sobě neobsahovala ten zvuk komba, který jsem při nahrávání slyšel svým uchem (a který byl obsažený v té druhé stopě). No holt asi proti gustu......
To bylo jen tak na okraj poznámka
P.


2all: dost často okolo sebe zjišťuju, že lidi chtějí "líbivější" zvuk - rozumějte víc výšek a tak - fakticky jsem byl párkrát překvapen, když z porovnávacího "souboje" čistých sejmutých kytarových linek, každá s jiným majkem, byla jednoznačně vybraná ta, která rozhodně v sobě neobsahovala ten zvuk komba, který jsem při nahrávání slyšel svým uchem (a který byl obsažený v té druhé stopě). No holt asi proti gustu......
To bylo jen tak na okraj poznámka

P.
Mozna je to jednodussi nez se muze zdat. Spravne vyladeny ultrazvuk - lidskemu uchu neslysitelny, ale presto vnimatelny, navozuje v cloveku prijemne pocity. To jsem se docetl mimojine kdyz jsem zkoumal, proc maji nektera sluchatka umyslne zvysenou frekvenci nad 20000hz a take jsem se o tom nekolikrat presvedcil osobne. Samozrejme i tohle bude individualni zalezitost....pavlii píše:2ramai: no proto![]()
2all: dost často okolo sebe zjišťuju, že lidi chtějí "líbivější" zvuk - rozumějte víc výšek a tak - fakticky jsem byl párkrát překvapen, když z porovnávacího "souboje" čistých sejmutých kytarových linek, každá s jiným majkem, byla jednoznačně vybraná ta, která rozhodně v sobě neobsahovala ten zvuk komba, který jsem při nahrávání slyšel svým uchem (a který byl obsažený v té druhé stopě). No holt asi proti gustu......
To bylo jen tak na okraj poznámka
P.
Kdybys se šel na to fórum zeptat, jakotože ten zvuk je takový a takový, když ty jsi ho měl na předchozí kartě makový, tak by ti to někdo vysvětlil. To jsi ale neudělal a namísto toho jsi okamžitě přišel s tezí, že nová karta je špatná a jdeš jí vrátit.ramai píše:Kdybych vsemu rozumel a byl dokonaly, nepsal bych sem na forum a nemusel bych se ani narodit
Každopádně Audigy ani žádná jiná consumer karta nemá HI-Z vstupy, takže to bude vždycky frekvenčně rozhozené a patrně i trochu bzučivě přebuzené. Nic proti, pokud chceš dělat industriál, ale pak je skoro lepší použít k tomu nějaký booster než přebuzovat vstup zvukové karty

Waste of time"
Feature:
built in soft limiter is useful. The hi/low impedance inputs either get confused with some guitars, or do not bypass the mic preamps. so if you're looking to record guitar, it often sounds muddy.
Quality:
I went through two units, each one working fine for about a week before one of the inputs failed.
Value:
If your unit keeps working it's a good value, but I'd suggest something different if you want to record guitar.
Sound:
More crackling than other units at moderate input levels.
Ease of Use:
Easy to use, but only because there's not a lot of options
Support:
Fast response, but support is intended to help get it working, and have no actual knowledge of recording.
Overall:
This product wasted a month of my time
Submitted: 6/27/2007
to je nazor jedneho usera na zzsound. takze muddy zvuk asi nebude len zhoda nahod, he?
dobry hi-z vstup, to nie je len tak.
ramai: zozen si nejaku boss slapku, jedno aku, ziadna nema true bypass, a pouzi ju s bypassom ciste ako hi-z preamp, ktory zastrcis do emu linkoveho vstupu. potom bude vsetko ako ma byt. mne sa zda, ze 0404 ma mozno dobry mic preamp, ale v hi-z mode je to zapojene kompromisne
Feature:
built in soft limiter is useful. The hi/low impedance inputs either get confused with some guitars, or do not bypass the mic preamps. so if you're looking to record guitar, it often sounds muddy.
Quality:
I went through two units, each one working fine for about a week before one of the inputs failed.
Value:
If your unit keeps working it's a good value, but I'd suggest something different if you want to record guitar.
Sound:
More crackling than other units at moderate input levels.
Ease of Use:
Easy to use, but only because there's not a lot of options
Support:
Fast response, but support is intended to help get it working, and have no actual knowledge of recording.
Overall:
This product wasted a month of my time
Submitted: 6/27/2007
to je nazor jedneho usera na zzsound. takze muddy zvuk asi nebude len zhoda nahod, he?
dobry hi-z vstup, to nie je len tak.
ramai: zozen si nejaku boss slapku, jedno aku, ziadna nema true bypass, a pouzi ju s bypassom ciste ako hi-z preamp, ktory zastrcis do emu linkoveho vstupu. potom bude vsetko ako ma byt. mne sa zda, ze 0404 ma mozno dobry mic preamp, ale v hi-z mode je to zapojene kompromisne