RME vs DIGI 002

Interní a externí zvuková rozhraní
rastika
Příspěvky: 249
Registrován: 06 úno 2006 18:10

RME vs DIGI 002

Příspěvek od rastika » 07 bře 2006 11:50

Momentalne pouzivam RME digi 96/8.rozhodujem sa ci mam prejst na Protools
digi 002-kompatibilita s velkymi studiami.v buducnosti by som chcel aj kartu
od UAD udajne s protoolsom funguje cez nejaky specialny adapter.
alebo mam zabudnut na UAD a investovat do pluginov na protools su nejake
podobnej kvality ako UAD.ale zas nebudem mat moznost pouzivat tolko
efektov kvoli zatazi pocitaca je to tazke sa rozhodovat poradte ?!

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 07 bře 2006 12:19

ono je i tezky radit, natoz se rozhodovat 8)
jestli mermomoci chces protoolsy, tak nebylo by reseni pouzivat ty novy M-powered od M-audia ? kompatibilni by to melo bejt, proto to taky udelali, aby to bylo provozovatelny doma na relativne levnejch kartach bez dalsiho hardweru. takze na 002 bych zapomnel (beztak sem na ni neslysel skoro zadnou chvalu, kdysi sem ji taky chtel ale po procteni ruznejch diskuzi sem na ni zase rychle zapomnel) a za "usetreny" penize koupit UAD nebo pluginy do protools
je to jedno z moznejch reseni a jen muj osobni nazor, nic vic

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 07 bře 2006 13:18

project mix IO trebars + mpowered toolsy... ale zvazil by som ci ti ta kompatibilita za to stoji, pretoze rme, co mas, je fajn...

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 07 bře 2006 13:23

moje rec, nejde koupit uplne tu nejlevnejsi kartu od M-audia na ktery jedou M-powered pro toolsy a nanich pak dal vesele pouzivat RME ?

rastika
Příspěvky: 249
Registrován: 06 úno 2006 18:10

Příspěvek od rastika » 07 bře 2006 14:16

vsak to ma najviac sere ze RME je dobre a ak by som chcel protools
tak najlepsie by bol ten velky.lenze ten nezaplatim a takto by som mozno
znizil kvalitu.RME+PROTOOLS dokopy nedal by som za nic !

Milan
Příspěvky: 289
Registrován: 13 úno 2003 21:57

Příspěvek od Milan » 07 bře 2006 16:10

RME dohromady s Pro Tools nespustíš ani kdyby ses zbláznil. Jediné řešení je něco od Digidesignu anebo PT M-Powered.

UAD na ProTools chodí s pomocí adaptéru od firmy FXPansion. Je to normální komerční soft (fxpansion.com), kterej umí jakýkoliv VST plugin přepočítat do RTAS formátu, UAD ho dávají zdarma ke kartě. Funguje to, na míchačky, mastering je to OK. Ale s realtimem jsou trochu problemy, vznikaj tam latence a adaptér spolkne i něco (málo) výkonu CPU. Myslím, že by Digidesign už měl konečně dostat rozum a udělat do PT podporu pro VST plugins. :)

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 07 bře 2006 16:22

maj protoolsy automatiskou kompenzaci latence ? snad jo doufam nebo ne? pak by ta latence ani u uad nevadila ne ?
a to RME neda se pouzit jako druha zvukovka k nejaky s m-powered PT, nebo ji proste protoolsy vubec neuvidej ?
pak je taky reseni naskladat a nahrat muziku v necem "normalnim" a vyexportovat audiotracky do formatu protoolsu a dal michat na protoolsech

Milan
Příspěvky: 289
Registrován: 13 úno 2003 21:57

Příspěvek od Milan » 07 bře 2006 16:36

"Kompenzace latence" pouze řeší problém s rozdílnou latencí jednotlivých pluginů. Uff, to je věta. Tak jinak. Máš třeba nativní plug-in (běží na CPU) a akcelerovaný plug-in (běží na DSP, třeba UAD). Díky VST adaptéru se ti nabalí vnitřní latence plug-inu v aplikaci. Takže plug-in na UAD "zabírá" třeba o 1ms později než nativní plugin. Čímž vzniká rozdílná latence mezi plug-iny a ta může dělat nepěkné problémy ve zvuku, podobající se efektu Phaser. Kompenzace latence ti tedy "srovná do latě" vnitřní latenci plug-inů. Ale pokud potřebuješ realtimově efektovat příchozí signál, tak ti kompenzace nepomůže - prostě je tam zpoždění a to kompenzátorem nesrazíš. Do krve se hádat nebudu, ale myslím si, že je to tak.

Pro Tooly M-P komunikují jen s M-Audio kartami, využívají ke komunikaci přímo jejich driveru. S tím RME je to sice roztomilý nápad, ale chodit to fakt nebude.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 07 bře 2006 17:27

milan: neural sa pyta ci maju pro tools kompenzaciu latencie, on vie o co ide, bavili sme sa o tom okrem ineho vcera...
s tou m-audio kartou by to slo, ovsem tak ze tocit na rme-cubase a potom natocene audio vkladat do toolsov na m-audiu s cielom vyrobit pro tools projekt. ale to je imho pakaren... i ked nejake minuty v studiu by sa tym usetrili a pri castom pouzivani to moze byt financne zaujimave

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 07 bře 2006 18:29

cubase umi OMF format do PT, kamos to takhle pouziva, teda pouzival nez si koupil domu digi001 (to je ovsem pro tazatele taky reseni, dneska se da sehnat za par supu, uplne spatna taky neni a PT na ni jedou, ovsem to nestastny RME je proste RME a ted teda resime jak si ho nechat a presto PT rozchodit, ja bych koupil nakou s prominutim mrdku od M-audia s m-powered PT, nahraval pres RME kvalitne do cubase a exportoval do PT jenom za ucelem michani, pokud potrebuje byt tazatel kompatibilni, jestli je to jenom proto ze nekde slysel ze PT sou super, tak to je jina otazka kterou mi tady ale nevyresime, osobne bych se snazil RME si nechat i za cenu ze objetuju deset minut na export cubase-OMF a nacteni v PT.
v tomto pripade je investice minimalni a efekt dostatecnej a odpada nutnost koupe digi002 jakozto obecne ne zrovna kvalitni zalezitosti, rozhodne ne za ty prachy za jaky se prodava

ano, co je kompenzace latence vim a beru ze na live procesovani to neni asi uplne koser, otazka ovsem je, jestli je potreba efektovat live kvalitnima pluginama z UAD ktery sou podle me urceny spis na mixaz a rekneme i mastering, nebo jestli nejsou lepsi softy, treba ruzny ty kytarovy udelatka ktery uz tolik nezerou.
dalsi vec je ze tazatel se na live nahravani pokud vim neptal (ale je mozny ze sem to prehlidnul a jeste dalsi vec je jestli by nefungoval proste manualni offset v cubasi, napriklad, nebo kompenzacni plugin co je v zakladnim baliku UAD, kde se to da nastavit "na ucho" aby to sedelo

tazatel by mohl napsat jak si predstavuje praci a na co to vsechno chce a co si od toho slibuje, at tady zybtecne nespekulujeme o live procesovani

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 07 bře 2006 18:37

jeste jednu vec, jak tak procitam prvotni dotaz, tazatel chce byt v budoucnu kompatibilni s velkymi studiami, tj. zatim to nehrozi, jak tak dedukuju, tj. neni uplne podminkou hned ted mastit pracovne neco pro velky studia a hrnout jim ksefty pod tlakem, tazatel zacina, odhaduju.
Z toho mi vypliva, ze bych bejt tazatelem zacal na necem levnym a hlavne se to na tom poradne naucil nez budu kupovat za 50hadru digi002 jenom proto abych byl "v budoucnu kompatibilni"
dalsi vec je jestli UAD nebo PT pluginy, jestli pujde o "budouci" prenos PT projektu do "velkych studii", tak tam asi UAD mit nebudou/nemusej, takze v tom pripade by to chtelo neco co tam mit zarucene budou, takze nejakej zakladni balik jako bomb factory nebo jak se to jmenuje, PT vubec neznam, je toho hafo, dala by se na tom postavit dalsi diskuze "jaky pluginy maj na PT fsude" ale reknu to asi takhle, "velky studia" maj VSECHNO 8)

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 07 bře 2006 18:44

hehe dokonce i na tyhle sragore za necely 3 litry jedou m-powered PT:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html
tak bych to pichnul jako vystupni kartu na monitoring pro michani v PT a trada, nic vic bych neresil a jel bych nahravani pres RME 8)

hehe, koncim, zacinam si pripadat jako obchodni zastupce m-audia, pritom se jenom snazim aby se tazatel nazral a jeho penezenka a RME zustalo cely :mrgreen:

rastika
Příspěvky: 249
Registrován: 06 úno 2006 18:10

Příspěvek od rastika » 07 bře 2006 18:54

najskor sa spytam co to je ten OMF format?najlepsie by bolo keby sa nemusel
export robit stopa po stope a to nehovorim o napasovani jednotlivych
zaciatkov stop v projekte.proste exportnut to ako cely projekt to by bolo
super.kompenzacia latencie my az tak nevadi UAD vyuzijem na mix a final.
o kompatabilite som myslel to ked klient bude chciet nieco upravovat alebo
dokoncovat,prerabat niekde vo velkom studiu pride a rozbali si svoju
nahravku a moze pokracovat.

wir
Příspěvky: 186
Registrován: 24 led 2005 11:12

Příspěvek od wir » 07 bře 2006 21:08

rastika: omf format sluzi na prenos projektov medzi studiami/sekvencermi.
Ide zhruba o to ze vsetko zrenderujes do wavov, sable na nule, skratka zostanu ti ako keby iba wavy ale poukladane tak ako treba.
Ked dokoncim track tak z celeho projektu spravim omf, keby sa mi napriklad zaumienilo si to za pol roka otvorit na inom systeme/sekvenceri viem ze mi to bude sto percentne pracovat tak ako som to ulozil :)

inak kdesi na nete je skript do cubase (keby si nevedel najst tak pozrem ci ho niekde nemam) co vie automaticky vyrenderovat vsetky tracky.

inak mam doma digi002 ktoru som sa podujal vyskusat. protools le7, na robotu ako robim ja ( vela vst) je to nic moc. editacia dost nepohodlna, nesedi mi editor midi priamo v arrangi (podobne ako v novom SX) a absencia piano roll editoru v druhom okne. S audiom sa pracuje velmi fajn, ani pol zleho slova :) Co ma uplne dostalo su RTAS pluginy. Dost sa mi to paci na spracovanie multitracku do mastru, McDSP, Serato, moogerfoogery, velmi pekny zvuk :)
ked vratim digi002 kupim si asi este audiofila a nahodim protools na konecnu upravu multitracku a master. :)
Apple MacPro 2x2,66Ghz,LogicStudio 8,RME Fireface 800,Dynaudio BM6A,EMU Xboard49,Oram Sonicomp,Roland R880,Lexicon PCM91,Soundtracs CM4400, Crysonic Plugs,Effectrix,Discovery Pro,Soundtoys Native,AbbeyRoad Brillance EQs,StillwellAudio TheRocket

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 08 bře 2006 10:46

ja este podotknem, ze pripadnu audiofilku by malo ist prepojit s rme digitalne a aj na pracu s PT pouzivat prevodniky RME... takze audiofilka bude vlastne dongle za 4 litre :)

Odpovědět