Zvukovka - nulova latence?
Zvukovka - nulova latence?
Ahoj, chtel bych se zeptat jestli bych mohl pouzit pri live zvukovou kartu (Motu 828mk2/RME multiface 2), tak ze by mi z analogoveho mixu sel master mix do vstupu ve zvukovce tam bych mel vytvoren monitorovaci kanal s master compressorem a Equalizerem a pak by sel ten master signal do nekterch dvou vystupu a z nich rovnou do aparatu (PA).
Myslite ze to bude pouzitelne? De mi o to aby tam nebylo nekjake slysitelne zpozdeni... diky
Myslite ze to bude pouzitelne? De mi o to aby tam nebylo nekjake slysitelne zpozdeni... diky
nejde o latenciu zvukovky, ale o to, ze kvalitne master efekty maju velke latencie, zvlast masterkompresory, kedze analyzuju hodne audia dopredu... ale mozne to je, mam taky maly setup vymysleny na nazvucenie flauty cez komp a nie je to zle... len treba vybrat "rychle" efekty, ktore samozrejme nie su zasa tak super zvukovo
Sorry, trochu jsem se nechal zblnbnout tou kexikovou flautou. Původní dotaz byl na kompletní signál do PA - ten by jsi stejně měl tak jako tak zpozdit nejlépe k bicím. Takže jediné z čeho musíš mít strach je výpadek PC. Ještě trochu praktické zkušenosti - výstupní master efekt je lépe mít zařazený před výstupním faderem na mixu, nejlépe nějaký master insert nebo ještě lépe využít podskupiny. Pokud zapojíš až na hlavní výstup bude se ti při celkovém zeslabení nebo zesílení měnit buzení master kompresoru což je dost opruz. Navíc by neměl být problém při náhlém chcípnutí PC rychle přesměrovat signál přímo do hlavního výstupu.
jehlar: s oneskorenim signalu nejde robit nic, v realtime mode ziadna kompenzacia latencie neexistuje... jedine riesenie su naozaj efekty s nizkou latenciou a zvukovka + host s nizkou latenciou, realne sa da s pc dosiahnut 5-10ms, co ucho stoleruje. predpokladam ze hovorime o zivych nastrojoch, nie o liveacte z pc cez mixak, tam by kompenzovat samozrejme slo...
kexik: zpoždění se dá kompenzovat, je to jen otázka vybavení. Já takhle řeším i kompenzaci zpoždění (vzdálenosti) jednotlivých zdrojů signálu (mikrofonů) proti PA. Nevěřil bys jak to dokáže pročistit výsledný mix. To mi umožňuje používání digitálních mixů - u analogů je to samozřejmě problém. Vzniká mi tak zase naopak problém ze signálem do odposlechů - nejlépe je použít separátní mixpult na odposlechy a nebo kanály zdvojit - jeden kanál zpracovávat pro PA druhý pro monitory.
Me slo hlavne o liveact z hw (liveset je rizenej z notebooku Abletonem), kde by sel master signal z mixaku do zvukovky a tam bych mel master compressor a Equalizer a pak do PA, ale samozrejme ze pro zive nastroje je to taky zjimave....
Takze by ta latence sla vlastne poladit DELAYem na tom monitorovacim tracku, kde bych mel Compressor a EQ.
Takze by ta latence sla vlastne poladit DELAYem na tom monitorovacim tracku, kde bych mel Compressor a EQ.
lenze to je relativna kompenzacia... tak ako tak bude latencia systemu rovna latencii prvku s najvacsim oneskorenim... mozno je pri pouziti digimixu to cislo tak male ze ho nepocut, ale je tam... to je principialna vec, system nemoze dopredu poslat na pomaly efekt zvuk ktory este nevznikol (tak ako to robi pri prehravani uz nahratych stop)jehlar píše:kexik: zpoždění se dá kompenzovat, je to jen otázka vybavení. Já takhle řeším i kompenzaci zpoždění (vzdálenosti) jednotlivých zdrojů signálu (mikrofonů) proti PA. Nevěřil bys jak to dokáže pročistit výsledný mix. To mi umožňuje používání digitálních mixů - u analogů je to samozřejmě problém. Vzniká mi tak zase naopak problém ze signálem do odposlechů - nejlépe je použít separátní mixpult na odposlechy a nebo kanály zdvojit - jeden kanál zpracovávat pro PA druhý pro monitory.
Tohle reseni mi pri vsi ucte k Ekeazemu prijde nevyhodne a blbe ovladatelne. Pojedu notas+Ableton+jednoducha dvoukanal zvukarna. Z Abletonu pujde vyhradne midi + jedno stereo audio s predem hotovyma bicima, basou a par efektama. To pujde do mixu na jednu savli, na ostatni savle pujdou hw masiny a mikrak. Vystup z mixu pujde do hw finalizeru...
jehlar: suhlas, tam su velke moznosti, ostatne pri podobnych problemoch ide o prtave posuny... a cim konkretne to riesis? mas pluginy (ake?), alebo to riesis mixakom? ze to precisti mix je tutovka, a malo ludi si to uvedomuje (uz len pri takej pomerne beznej praxi ako je nahravanie gitaroveho aparatu 2-3 mikrofonmi, ludom nedochadza ze ten hnusny tenky zvuk nie je dosledkom zleho vyberu mikrofonov). faza je mrcha vec. na druhej strane, riesit to exaktne je skoro nemozne, nie? alebo mas pomerane vzdialenosti a pocitas to? co odrazy? ak to teda neni tajny haj tech nou hau 
