Harpsichord
Ja si na nej obcas zahraju, kdyz trenuju na digi pianu a jsem unaveny z ostatnich zvuku.Acid Punk píše:A vi nekdo proc vlastne? Je i v GM ale nikdy jsem ho na nic nepouzil
Take jsem neco na ten zpusob parkrat pouzil i pri zivem vystoupeni, kdyz z druhych klaves hral nejaky organ. Docela pekne se to doplnovalo. Ale da se to pouzivat jen chvili, protoze to hrozne reze. Pak zase prepinam na jiny zvuk.
Original cembalo je supr vec, naprosto
, chvili jsem si na to hral ve smeckach a da se s tim udelat daleko vic, nez jen ten klasickej bach. Ma to vic strun na klavesu a da se na to hrat tak, ze to na ne brnkne postupne nebo jen na nekterou a ma to diky tomu fakt specificky moznosti na experimentovani.
Na GS par lidi posilalo ukazky z nahravek ruznejch cembalovejch koncertu... a ty raw nahravky jsou fakt narez.
Skoda ze nemam prebytecny penize a hangar, protoze to bych si urcite cembalo poridil... a hammondky a celestu a kridlo a harfu a... hehe, uz raci pudu spat. Brou

Na GS par lidi posilalo ukazky z nahravek ruznejch cembalovejch koncertu... a ty raw nahravky jsou fakt narez.
Skoda ze nemam prebytecny penize a hangar, protoze to bych si urcite cembalo poridil... a hammondky a celestu a kridlo a harfu a... hehe, uz raci pudu spat. Brou

Re: Harpsichord
http://sonimusicae.free.fr/blanchet1-en.html
nasiel som jednu free zvukovu banku harpsichordu, ktora je velmi dobra.
teraz som poslednu dobu casto cvicil s jednym zvukom v Zebre (matematicky
model) pretoze sa mi pacilo ze bolo pocut aj zvuk dosticky ked sa pusti
klavesa, ale po case to omrzi
nasiel som jednu free zvukovu banku harpsichordu, ktora je velmi dobra.
teraz som poslednu dobu casto cvicil s jednym zvukom v Zebre (matematicky
model) pretoze sa mi pacilo ze bolo pocut aj zvuk dosticky ked sa pusti
klavesa, ale po case to omrzi

Re: Harpsichord
Dík za link, zaujímavá stránka. Zvuky čembala, či harpsichordu sú pre mňa dosť inšpirujúce a hrám s nimi asi štvrtinu takých tých mojich domácich improvizácií. Na DX7 vie byť to "brnkanie" obzvlášť ostré ... 

Re: Harpsichord
ja sem loni vyblejsknul taky jeden harpsichord, netusice ze je to harpsichord:

pak mam jeste jednu fotku, akorat netusim co je to za nastroj:


pak mam jeste jednu fotku, akorat netusim co je to za nastroj:

Re: Harpsichord
to demsky: Já jsem se na cembalo (harpsichord je to stejné anglicky, spinet je menší a kratší verze, virginal má podobu obdélníku a může ležet třeba na stole) za svůj život dost nahrál, a proto jsem vždycky se zájmem poslouchal, jak znějí jeho imitace na elektronických nástrojích. Musím říct, že vždycky to bylo víceméně ubohý. A to synťáky poslouchám a kupuju zhruba od r. 1983, kdy vylezla ven Yamaha DX7. Že cembalo neuměly napodobit syntezátory v 80. létech, to chápu. Ale že stejný to je i s mašinkama z 90. let a po r. 2000, to už je na pováženou
Z toho, co jsem slyšel v poslední době, se mi naprosto nejvíc líbilo cembalo na YAMAHA PSR 3000. Je to tam v první bance hned pod základním pianem, ovšem mám dojem, že s názvem harpsichord
Takže jestli máš možnost si to někde na víkend půjčit a nasamplovat, budeš spokojený. Podobné nebo dokonce totálně stejné cembalo bude asi i v nástrojích příbuzných, jako je YAMAHA PSR 700, 900 atd., možná už i předtím v PSR 2100 apod.
A propos, pamatujete si všichni na tu šílenou scénu z Mlčení jehňátek? Jak si tam vrah pouštěl to pomalý téma z Goldbergových variací od J. S. Bacha? Jen si teď nevybavuju, jestli je ve filmu cembalo nebo klavír. (Mám pocit, že klavír, možná dokonce ta nejslavnější nahrávka G. Goulda.) Tenkrát jsem to měl režisérovi moc za zlé, protože nádhernou hudbu Bacha doslova obětoval pro psychologické dokreslení lidské zrůdy
Ale on to tak určitě chtěl, jako kontrast. Stejně jako jeden německý voják v Schindlerově seznamu začne uprostřed nejhoršího vraždění nevinných Židů hrát na klavír nádhernou rychlou barokní fugu (dodnes nevím, jestli to je Bach nebo ne). Ale to už jsem uhnul od tématu
Je ještě rozdíl ve zvuku cembal - harpsichordů, a velikej. Francouzský nástroje (oni říkají clavesin, čti klafsén) mají stříbrný, ale měkký, bohatý a zpěvný zvuk, jsou to většinou ta největší a nejdelší koncertní cembala s mnohanásobným ostruněním, často se 2 manuály. Jednou jsem si mohl zahrát na kopii fr. cembala od pana Vyhnálka. Už je to 15 let, ale byla to taková nádhera, že na to nemůžu zapomenout. Ten nástroj měl v sobě dozvuk jako moderní klavír se sešlápnutým pravým pedálem!!! Holandský a anglický nástroje jsou menší, než francouzský, a zvukově barevnější, než německý, mají velmi mnoho alikvotů, hodí se proto spíš na hudbu před Bachem. Německý cembala jsou zvukově hodně ostrý, dobře kreslí polyfonii, hůř zpívají, skvěle se ale prosazují s orchestrem a drží v něm perfektně rytmus při hře basso continua. Italský cembala krásně zpívají, jsou ale zvukově skromnější, taky bývají menší, a třeba jen s 1 rejstříkem. Velmi oblíbená italská varianta cembala mívá 2 osmistopé rejstříky, které dělají nádherný měkký, tučný zvuk, protože nikdy nemohou být naladěné naprosto přesně a ta zvuková vlna proto nepatrně osciluje. Stejný efekt se využívá u varhanního rejstříku Vox coelestis, ale taky u syntezátorů, což už všichni známe, že jo?
Cembalo je nádhernej nástroj, jako odpočinek od klavíru skvělej.


A propos, pamatujete si všichni na tu šílenou scénu z Mlčení jehňátek? Jak si tam vrah pouštěl to pomalý téma z Goldbergových variací od J. S. Bacha? Jen si teď nevybavuju, jestli je ve filmu cembalo nebo klavír. (Mám pocit, že klavír, možná dokonce ta nejslavnější nahrávka G. Goulda.) Tenkrát jsem to měl režisérovi moc za zlé, protože nádhernou hudbu Bacha doslova obětoval pro psychologické dokreslení lidské zrůdy


Je ještě rozdíl ve zvuku cembal - harpsichordů, a velikej. Francouzský nástroje (oni říkají clavesin, čti klafsén) mají stříbrný, ale měkký, bohatý a zpěvný zvuk, jsou to většinou ta největší a nejdelší koncertní cembala s mnohanásobným ostruněním, často se 2 manuály. Jednou jsem si mohl zahrát na kopii fr. cembala od pana Vyhnálka. Už je to 15 let, ale byla to taková nádhera, že na to nemůžu zapomenout. Ten nástroj měl v sobě dozvuk jako moderní klavír se sešlápnutým pravým pedálem!!! Holandský a anglický nástroje jsou menší, než francouzský, a zvukově barevnější, než německý, mají velmi mnoho alikvotů, hodí se proto spíš na hudbu před Bachem. Německý cembala jsou zvukově hodně ostrý, dobře kreslí polyfonii, hůř zpívají, skvěle se ale prosazují s orchestrem a drží v něm perfektně rytmus při hře basso continua. Italský cembala krásně zpívají, jsou ale zvukově skromnější, taky bývají menší, a třeba jen s 1 rejstříkem. Velmi oblíbená italská varianta cembala mívá 2 osmistopé rejstříky, které dělají nádherný měkký, tučný zvuk, protože nikdy nemohou být naladěné naprosto přesně a ta zvuková vlna proto nepatrně osciluje. Stejný efekt se využívá u varhanního rejstříku Vox coelestis, ale taky u syntezátorů, což už všichni známe, že jo?

Cembalo je nádhernej nástroj, jako odpočinek od klavíru skvělej.
Re: Harpsichord
Demsky, ještě Ti musím poděkovat za skvělej odkaz! Ale prosím Tě, teď jsem zase nejistej já - tam jsou 2 zvukový banky. Kontakt, to je vlastně VST nástroj od Native Instruments, ne? Já si chci Kontakt koupit, tak to mě těší. A na stránkách firmy NI jsem v diskuzi četl, jak tam řešili konverzi zvuků pro Kurzweily do Kontaktu nebo co. Tak nejde to i naopak? Že bychom si mohli ten zvuk Blanchet 1720 nějak převést do našich Kurzweilů? Co myslíš? Tady v té oblasti konverzí a samplování jsem na tom asi tak jako mimino
A co je ten druhý formát, nevíš? Z toho jsem úplnej Janek, to jsem ještě nikdy neviděl

A co je ten druhý formát, nevíš? Z toho jsem úplnej Janek, to jsem ještě nikdy neviděl
