Kvantizacni mapy bicich

Vše okolo samplů, samplerů nebo zvuků/programů pro syntetizátory
Odpovědět
Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Kvantizacni mapy bicich

Příspěvek od Cyril » 20 srp 2007 19:50

Jak to vlastne funguje? Chapu to dobre, ze existuje moznost, jak vzit vlastni samply a "vytipnout" "noty" z libovolny skladby a nasledne je zahrat vlastnima samplama? Jak to v praxi funguje (nejlepe v Sonaru 6)? Moc si neumim predstavit, jak software pozna, co je kterej buben apod.
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21299
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 20 srp 2007 22:05

cyril : na to uz 100 rokov funguje napriklad program recycle ..

aha .. recycle vytvara kvantizacne mapy .. to ako sa vola nazov temy .. ty ale nepises o kvantizacnych mapach ale priamo o vytahovani not .. o takom programe neviem ..

kvantizacne mapy su o tom, ze neukradnes noty ale feeling .. ktory dostanes do vlastneho rytmu ..

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 20 srp 2007 23:48

groove

Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Příspěvek od demsky » 21 srp 2007 08:13

to mas akoze problem prepisat nejaku biciu sekvenciu do sekvencera so svojimi samplami?

pytkin ma pravdu s mapami, uz cakewalk 9 mal groove quantize s roznymi nastaveniami, vacsinou to boli shuffle variacie s naprogramovanou dynamikou nejakych riffov od slavnych hracov. celkovo ma ale ten subor Cakewalk DNA Grooves.grv len nieco cez 2 kB takze to urcite nebude nic zlozitejsie.
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 21 srp 2007 08:15

Sonar -> Process -> Groove Quantize. Tam jsou jakýsi ty mapy, který jdou aplikovat na midi noty. Ale víc o tom nevím, protože jsem to nikdy nepoužil.

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 21 srp 2007 08:36

jinak cyrile, na to na co se ptas slouzi drumagog
http://www.drumagog.com/

Uživatelský avatar
BS
Příspěvky: 992
Registrován: 23 kvě 2006 12:17

Příspěvek od BS » 21 srp 2007 09:33

biscuit píše:jinak cyrile, na to na co se ptas slouzi drumagog
http://www.drumagog.com/
drumagog ale imho nefunguje na Wavky, jak chtel Cyril. To pracuje prece jenom s midi trackama,ne?

Vuid
Příspěvky: 819
Registrován: 20 led 2006 22:46

Příspěvek od Vuid » 21 srp 2007 12:45

Groove mapy z wav umi vyborne i Acid5, je tam i par prednastavenejch groove.
Spis jde o to ze Cyril si pod tim pojmem "kvantizacni mapy bicich" predstavuje neco jinyho nez je. Jde o groove mapy (posun not od pravidelne mrizky vytvari groove, lip to rict neumim:)).

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 21 srp 2007 12:49

Ja myslel spis defacto prevedeni bicich v audiu na midi noty... resp. jak se udela to, aby napr. moje hihatka v sampleru byla zarovnana s hihatkou v kusu audia...
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 21 srp 2007 13:04

Pánové, jeden o voze a druhý o koze :-)
Drumagog funguje samozřejmě na wavky. Ale pro každý buben musí být zvlášť stopa. Princip je takovej, že se nastaví hladina hlasitosti a to, co proleze, označí Drumagog za úder a osadí samplem. Tím se odfiltrovávají přeslechy. Cyril chce program, kterej převede audio bicí smyčku do midi.
Groove je něco jako styl, kterej se dá aplikovat na libovolně dlouhý midi úsek.
Takže já osobně ten kýžený SW neznám, musel by být dost sofistikovanej, aby poznal, kterej buben je kterej a ještě z toho vytáhl hajtky. Tipuju si, že takovej není, ale jistě to samozřejmě nevím.

Vuid
Příspěvky: 819
Registrován: 20 led 2006 22:46

Příspěvek od Vuid » 21 srp 2007 13:05

Cyril: Na to soft asi neni, ale groove z wav aplikovany na midi stopu ti tohle vyresi!
edit: Midi stopu si ale musis samozrejme udelat sam:)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 21 srp 2007 13:27

cyril: ak to audio ma extra stopu s hajtkou, tak je to banalita, wav to midi plugin a vystup z neho (midi) do sampleru. ak nemas stopu s hajtkou, len cele bicie pokope, tak nasypat do fruity sliceru a rucne povyberat noty na ktorych je hajtka. (fruity slicer je slicer, ako recycle s tym, ze sucasne vytvori jednoduchy midi track kde je kazdemu rezancu priradena unikatna nota a noty su nalepene na grid tak, aby loop hral v povodnom zneni, ovsem napasovany na zvolene tempo. takze mozes potom pohladat noty patriace hajtkovym rezancom, vyklikat ixh mysou a nakopirovat do midi tracku, ktory krmi sampler)
to je moj sposob. nie je moc prakticky, kedze budes musiet v sonare otvorit fruity, ale to uz necham na tebe.

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Příspěvek od biscuit » 21 srp 2007 19:50

vasek: ja samozrejme mluvil nejdriv o voze a potom o koze, protoze nebylo jasny na co se cyril vlastne pta... a ani ve snu me nenapadlo, ze by nekdo chtel jeste od softu, aby mu poznal, jestli hraje tenhle tom, nebo tenhle, virbl, nebo kopak ;)

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 22 srp 2007 09:04

biscuit: v případě cyrila mě to napadlo hned jako první věc :-)

Odpovědět