SX3 lze ovl. FX i jinou stopou?

Sekvencery Cubase VST / SX a Nuendo
Poklop
Příspěvky: 979
Registrován: 10 črc 2004 10:47

SX3 lze ovl. FX i jinou stopou?

Příspěvek od Poklop » 28 bře 2006 17:54

Ahoj, v Logicu je na některejch insert fx (i od Waves myslim) možno zapnout tzv. sidechain a poté je možno třeba kompresor, respektive řídící data použít z jiné stopy než na které je umístěn.
Konkrétně bych rád, aby mi kopák řídil pulzaci třeba plochy (analog strings).
Nevíte někdo, jestli to v Cubase jde?
Popřípadě, jak byste to udělali?
Jde mi vlastně o takové to pulzování jako je v písni Call on me apod.

Díky za odpovědi

Unique
Příspěvky: 50
Registrován: 26 srp 2004 23:26

Příspěvek od Unique » 28 bře 2006 18:00

no, sidechain napr. v C1 pouzijes tak, ze kopak a plochu posles na jeden group channel, pricom kopak das uplne left, plochu uplne right(alebo opacne?)...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 28 bře 2006 18:14

je tisic midi pluginov co vyrabaju CC z audia a posielaju ho na zvoleny midi port... staci taky vst hodit do inzertu so sidechain signalom a potom z neho pouzit CC na ovladanie hocicoho, trebars BPM (hehe)

http://www.midiplugins.com/

+ sidechain kompresory proste maju viacej vstupov, do jedneho paru posielas upravovany signal a do druheho sidechain, ktory si pripadne predupravis v inom inzerte

tu mas jeden zadarminko

http://www.ismusic.ne.jp/slim_slow_slider/vst/#sidech

pisem vseobecne, ako konkretne sa to robi v cubase, ti musi povedat daky cubasista; alebo si poradis aj sam ak uz nie si totalny rookie

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 28 bře 2006 18:15

bohuzel je to dost slozity, stopy musis zdablovat a rozesilat ruzne do group a blablabla, uz se to tady resilo v diskuzi o sidechainingu, C1 navic umi sice prepinat jakej kanal ovlivnuje jakej, jestli levej ovlivnuje pravej nebo naopak, takze je to v zasade jedno, ale nevyhoda zasadni je fakt, ze vysledkem je monostopa, coz je sice oukej pokud resime kopak s basou, ale na slozitejsi veci je to k nicemu (leda to vsechno jeste zdablovat a rozkroutit ve stereu a slepit pak L+R v groupe ale to uz je totalni megaschiza i kdyz mozny by to asi bylo...), pak asi jedinej jakz takz pouzitelnej sidechain je TC kompresor, ale tam se mi to nejak nepovedlo rozchodit, C1 mi slape a dela sice nejakej efekt, ale ten vopruz s tim me znechutil a radsi delam basu tak aby se s kopakem moc nemlatila uz sama o sobe a trpelive cekam na nejakej plugin kterej to umi dobre, divim se ze s tim jeste nikdo neprisel, teda myslim s necim kvalitnim, dokonce ani v UAD nebo PoCo nic takovyho co vim neni...dost divny rekl bych.
Co ty novy pluginy od mackie ? jmenujou se "sidechain comp.", delaj sidechaining a delaj ho dobre ? koukal sem na to u kamose a neprisli jsme na to jak tam nastavit co cim klicovat, neni tam nic co by se tak tvarilo

jo k tvy odpovedi, primo v cubasi to nejde, musis pouzit plugin kterej to umi a tech opravdu moc neni
Naposledy upravil(a) Neural_I dne 28 bře 2006 18:20, celkem upraveno 1 x.

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I » 28 bře 2006 18:18

kexik: jak se ti jevi ten free sidechain comp ? asi ho zkusim

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 28 bře 2006 18:22

neural: priznam sa ze som sa k nemu nedostal, na sidechain a vsetky veci s tym suvisiace pouzivam fruity peak controler + dva inzerty, ovsem toto (s midi vst pluginom rovnocenne) riesenie je principialne pomale a nejde pouzit na rychle klucovanie (atak toho celeho je odhadom 20ms minimalne)
ale vyskusam ASAP
obecne su tie slim slow veci velmi ok, snad nebude sidechain vynimka (stereo kompresor je fajnota, na svoju cenu)

Poklop
Příspěvky: 979
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop » 28 bře 2006 23:31

Aha, já to tušil. Nechápu teda proč to v Cubase neudělali v roce 2005, když to má Logic už z roku "sakra" - 2002 ?!
V Cubase je spousta krávovin, ale na některý smysluplný věci nějak občas nemyslej :-)
Například nemožnost zvýšit vejšku horní lišty, kde se volí loop. Používám rozlišení 1600x1200 na 2 monitorech, tak potom trefte v rychlosti 2mm na obrazovce :-)
Sranda je, že se dá vytvořit nulovej loop a běda, když do něj Čubka najede :-) - zásek.
Někdy přemejšli, jestli někdo z těch programátorů, či jejich blízkých tu Cubase vůbec používá.
Nicméně závěrem musim říct, že v dnešní době je i přes tyto drobnosti nejlepší volbou :-)

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 15 kvě 2006 21:21

kexik píše:je tisic midi pluginov co vyrabaju CC z audia a posielaju ho na zvoleny midi port... staci taky vst hodit do inzertu so sidechain signalom a potom z neho pouzit CC na ovladanie hocicoho, trebars BPM (hehe)

http://www.midiplugins.com/

+ sidechain kompresory proste maju viacej vstupov, do jedneho paru posielas upravovany signal a do druheho sidechain, ktory si pripadne predupravis v inom inzerte

tu mas jeden zadarminko

http://www.ismusic.ne.jp/slim_slow_slider/vst/#sidech

pisem vseobecne, ako konkretne sa to robi v cubase, ti musi povedat daky cubasista; alebo si poradis aj sam ak uz nie si totalny rookie
mohli byste nekdo prosim pekne popsat konkretni implementaci v qbase?

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 20 kvě 2006 00:01

Brooklyn / juanita juarez píše:
kexik píše:je tisic midi pluginov co vyrabaju CC z audia a posielaju ho na zvoleny midi port... staci taky vst hodit do inzertu so sidechain signalom a potom z neho pouzit CC na ovladanie hocicoho, trebars BPM (hehe)

http://www.midiplugins.com/

+ sidechain kompresory proste maju viacej vstupov, do jedneho paru posielas upravovany signal a do druheho sidechain, ktory si pripadne predupravis v inom inzerte

tu mas jeden zadarminko

http://www.ismusic.ne.jp/slim_slow_slider/vst/#sidech

pisem vseobecne, ako konkretne sa to robi v cubase, ti musi povedat daky cubasista; alebo si poradis aj sam ak uz nie si totalny rookie
mohli byste nekdo prosim pekne popsat konkretni implementaci v qbase?
anyone?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 20 kvě 2006 15:16

ja kjubejz nemam... vo FL to nejde vobec pouzit, pac FL nevie obsluzit vst efekt s viaderymi vstupmi, nez z dvoma... takze sidechain tam ide riesit jedine cez CC generatory

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3668
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Re: SX3 lze ovl. FX i jinou stopou?

Příspěvek od peteness » 20 kvě 2006 15:30

Poklop píše:Ahoj, v Logicu je na některejch insert fx (i od Waves myslim) možno zapnout tzv. sidechain a poté je možno třeba kompresor, respektive řídící data použít z jiné stopy než na které je umístěn.
Konkrétně bych rád, aby mi kopák řídil pulzaci třeba plochy (analog strings).
Nevíte někdo, jestli to v Cubase jde?
Popřípadě, jak byste to udělali?
Jde mi vlastně o takové to pulzování jako je v písni Call on me apod.

Díky za odpovědi
Ja bych tohle vyresil v Cubase tak, ze bych dal bici(nebo mozna jenom kopak) plus to co ma pulzovat (basa, plochy) do jedne groupy a na tu bych povesil PSP Mastercomp. Je v nem primo preset na tohle. Pozna v signalu bici a podle nich rozpumpuje to ostatni.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Re: SX3 lze ovl. FX i jinou stopou?

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 21 kvě 2006 03:29

peteness píše:
Poklop píše:Ahoj, v Logicu je na některejch insert fx (i od Waves myslim) možno zapnout tzv. sidechain a poté je možno třeba kompresor, respektive řídící data použít z jiné stopy než na které je umístěn.
Konkrétně bych rád, aby mi kopák řídil pulzaci třeba plochy (analog strings).
Nevíte někdo, jestli to v Cubase jde?
Popřípadě, jak byste to udělali?
Jde mi vlastně o takové to pulzování jako je v písni Call on me apod.

Díky za odpovědi
Ja bych tohle vyresil v Cubase tak, ze bych dal bici(nebo mozna jenom kopak) plus to co ma pulzovat (basa, plochy) do jedne groupy a na tu bych povesil PSP Mastercomp. Je v nem primo preset na tohle. Pozna v signalu bici a podle nich rozpumpuje to ostatni.
??? :shock:

psp mastercomp klicovat [externim signalem] neumi. dokaze jen klasicky kompresovany signal pred kompresi paralelne poslat do sidechainu, kde se filtruje.

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3668
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness » 21 kvě 2006 11:12

Asi mas pravdu. Uplne stahovat basu/synty jako v CallOnMe to neumi. Davam to jako tip, protoze z toho co znam je to asi jediny plugin, ktery udela podobny efekt. Je to normalni multiband a pri spravnym nastaveni (hlavne attack/release) to rozpumpuje track, takze lidi to vic nakope do prdele nez kdyby tam nebyl. Zkousel jsem to na dvou trackach(na mastr savli) a udelalo to hodne. I kdyz ne vzdycky se to hodi.

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 21 kvě 2006 14:29

psp mastercomp neni multiband :] je to singleband kompresor s moznosti rozdvojit _jeden_ vstupni signal do sidechainu a ten filtrovat (a nastavit u nej stereolink, aby napr. basy vlevo netriggerovaly kompresi na pravym kanale atp.) tot vsjo, s externim klicovanim to nema nic spolecnyho... ;]

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 21 kvě 2006 14:51

(btw. tusim, ze tebou popisovanej efekt souvisi s nastavenim mastercompu jako upward expander - vsechno nad thresholdem se zesiluje. s hlasityma transientama (bicich) pak zaroven 'vyskakuji' dalsi nastroje, ktery v tu chvili hrajou, a muze to znit, jako kdyz se klicuje gate externim signalem. )

Odpovědět