Harmonie a akordy hrané najednou současně
Re: Harmonie a akordy hrané najednou současně
zazneni vicero akordu zaroven, tedy pripadne i takova kombinace, ktera v sobe zarnuje vsechny tony, se nazyva polyakordika / tato technika byla casto uzivana impresionisty. jde samozrejme o kontext, ve kterem tato technika zazni, ale diky specificke zvukove kvalite tonoveho materialu se toho uzivalo predevsim jakozto vyrazoveho prostredku.
Re: Harmonie a akordy hrané najednou současně
Jinak zahrát víc akordů najednou, to ještě není hudba, jenom nálada. Hudbu vytváří až pohyb.
Každopádně je únavné všechno si vysvětlovat teorií nebo ji brát jako základ tvorby. Příklad: Lidi co vymýšlejí kytarová, sola, třeba Hammet, se nedrží striktně dané toniny. Přidávají a vypouštějí tóny nebo třeba na chvilku odbočí do arabské stupnice a zpět. To vyžaduje cit, člověk musí poznat, kde si to může v danou chvíli dovolit a nakolik. Souvisí to s trendem, který zase souvisí s tím, co má hudebník a jeho publikum naposloucháno.....pro všechny tyhle odbočky z normálu (diktovaného klasickou/lidovou hudbou) se jistě dá najít teoretické vysvětlení, ale proč se tím trápit?
Anebo! Jednou z možných cest je střídat prvek očekávání a zklamání
Každopádně je únavné všechno si vysvětlovat teorií nebo ji brát jako základ tvorby. Příklad: Lidi co vymýšlejí kytarová, sola, třeba Hammet, se nedrží striktně dané toniny. Přidávají a vypouštějí tóny nebo třeba na chvilku odbočí do arabské stupnice a zpět. To vyžaduje cit, člověk musí poznat, kde si to může v danou chvíli dovolit a nakolik. Souvisí to s trendem, který zase souvisí s tím, co má hudebník a jeho publikum naposloucháno.....pro všechny tyhle odbočky z normálu (diktovaného klasickou/lidovou hudbou) se jistě dá najít teoretické vysvětlení, ale proč se tím trápit?
Anebo! Jednou z možných cest je střídat prvek očekávání a zklamání

Re: Harmonie a akordy hrané najednou současně
Nevím jestli všichni pochopili dotaz... a jestli jsem ho já pochopil 
Pokud se budou hrát durové akordy v kvintovém kruhu, tak se vlastně bude pořád střídat schéma "velká tercie-malá terice", tedy od C by to bylo c-e-g-h-d-fis-a-cis-e-gis... atd. Za mě až po "d" to bude znít výborně, do "a" přijatelně a dál hrozně
.
Nechápu ale smysl dotazu. Takhle teoretizovat kvůli jednomu zmáčknutí kláves...

Pokud se budou hrát durové akordy v kvintovém kruhu, tak se vlastně bude pořád střídat schéma "velká tercie-malá terice", tedy od C by to bylo c-e-g-h-d-fis-a-cis-e-gis... atd. Za mě až po "d" to bude znít výborně, do "a" přijatelně a dál hrozně

Nechápu ale smysl dotazu. Takhle teoretizovat kvůli jednomu zmáčknutí kláves...
Re: Harmonie a akordy hrané najednou současně
Ale vsak on neteoretizuje, enem si chce doplnit vzdelanie. Neni kazdy tu je hudobnik, niektori su "audio". Vacsina odpovedi je jaksi... o level inde, nez Petr potrebuje.
Re: Harmonie a akordy hrané najednou současně
Petr sa pytal, ktore akordy kvintoveho kruhu ked zahra sucasne, budu "ladit". podla mna vsetky odpovede boli k veci. teoria ma zmysel, pytat sa veci ohladne teorie ma tiez zmysel. len otazka vyzerala tak, akoby Petr nemal sajn o uplnych zakladoch, pretoze inak by sa to asi nepytal...
Re: Harmonie a akordy hrané najednou současně
MDudas píše:Vacsina odpovedi je jaksi... o level inde, nez Petr potrebuje.