Hudební teorie
Re: Hudební teorie
Tak jsem si nastudoval kapitolu o základních harmonických funkcích. Ale pořád nechápu jednu věc. Mám např. stupnici C Dur a k ní mám akordy: C dur, D moll, E moll, F dur, G dur, A moll a H diminished (nevím jak je to česky, jestli snížená kvinta?).
Nechápu, jak poznat jaké akordy k sobě můžu použít, aby byly v harmonii ? Tím myslím z angličtiny tzv. chord progression.
- např. když použiji kombinaci akordů C Dur, F Dur, D Moll, C Dur = Tak to zní strašně.
- Na internetu jsem našel chord progression 1-4-5 tedy C Dur, F Dur, G Dur, vím jak toto schéma zahrát, ale nevím na co toto schéma použít. Dá se toto schéma použít i za případu, že bych si zvolil jiný akord jako hlavní? Např. D moll? Tudíž by to vypadalo takto D moll, G dur, A moll?
1) Zajímalo by mě jaké akordy můžu použít např. z této stupnice k improvizaci, když první akord bude např. C Dur?
2) Ta samá otázka, ale s jiným akordem např. D Moll.
Nechápu zjednodušeno jednu věc. Když si ze stupnice zvolím libovolný akord, tak jak na zvolený akord můžu improvizovat dalšími akordy.
Díky za tipy.
Nechápu, jak poznat jaké akordy k sobě můžu použít, aby byly v harmonii ? Tím myslím z angličtiny tzv. chord progression.
- např. když použiji kombinaci akordů C Dur, F Dur, D Moll, C Dur = Tak to zní strašně.
- Na internetu jsem našel chord progression 1-4-5 tedy C Dur, F Dur, G Dur, vím jak toto schéma zahrát, ale nevím na co toto schéma použít. Dá se toto schéma použít i za případu, že bych si zvolil jiný akord jako hlavní? Např. D moll? Tudíž by to vypadalo takto D moll, G dur, A moll?
1) Zajímalo by mě jaké akordy můžu použít např. z této stupnice k improvizaci, když první akord bude např. C Dur?
2) Ta samá otázka, ale s jiným akordem např. D Moll.
Nechápu zjednodušeno jednu věc. Když si ze stupnice zvolím libovolný akord, tak jak na zvolený akord můžu improvizovat dalšími akordy.

Re: Hudební teorie
ja neroumiem , preco ides na to tak vedecky .. Proste zoberies gitaru alebo klavir a hras .. A pocujes ci to ide k sebe , alebo nie .. Ak to nepocujes , tak sa na to vyser .. Nemas talent ..
Re: Hudební teorie
mudro vravi pytkin
Re: Hudební teorie
Ani nevím proč. Prostě mě to zajímá, ale máš pravdu Pytkine.
Concorde: Článek si ještě přečtu. A proč bych k sobě nemohl dát Dur a Moll?

Re: Hudební teorie
Nemá tady být místo Ami durový akord? https://spisnickou.cz/tri-krize
Re: Hudební teorie
Ani omylem... jak jsi na to přišel?
Blog http://milpal.cz, Bandzone: http://bandzone.cz/milanpalicka
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 10 dub 2019 09:55
Re: Hudební teorie
To je přece jasný jak na to přišel - je to v názvu songu: Tři kříže = Fis Cis Gis = Adur
))

Re: Hudební teorie
1. Když jsi ve stupnici C dur tak další akordy budou F dur, G dur a pak návrat do C dur to je malá harmonická kadence.Rudys píše: ↑04 pro 2017 23:57Tak jsem si nastudoval kapitolu o základních harmonických funkcích. Ale pořád nechápu jednu věc. Mám např. stupnici C Dur a k ní mám akordy: C dur, D moll, E moll, F dur, G dur, A moll a H diminished (nevím jak je to česky, jestli snížená kvinta?).
Nechápu, jak poznat jaké akordy k sobě můžu použít, aby byly v harmonii ? Tím myslím z angličtiny tzv. chord progression.
- např. když použiji kombinaci akordů C Dur, F Dur, D Moll, C Dur = Tak to zní strašně.
- Na internetu jsem našel chord progression 1-4-5 tedy C Dur, F Dur, G Dur, vím jak toto schéma zahrát, ale nevím na co toto schéma použít. Dá se toto schéma použít i za případu, že bych si zvolil jiný akord jako hlavní? Např. D moll? Tudíž by to vypadalo takto D moll, G dur, A moll?
1) Zajímalo by mě jaké akordy můžu použít např. z této stupnice k improvizaci, když první akord bude např. C Dur?
2) Ta samá otázka, ale s jiným akordem např. D Moll.
Nechápu zjednodušeno jednu věc. Když si ze stupnice zvolím libovolný akord, tak jak na zvolený akord můžu improvizovat dalšími akordy.Díky za tipy.
Velká harmonická kadenceje V C dur: C dur - F dur - a moll - d moll -G dur a návrat do C dur.
Takhle to transponuješ ve všech durových stupnicích.
2. V d moll je to d moll g moll A dur a návrat do d moll .
Nastuduj si co je to tónika, subdominanta a dominanta. Pak se pohneš dál.
Vypadá to složitě, ale není to tak složité jak se to jeví na první pohled. Je v tom systém.
Nepodceňuj to, jak to cítíš sám. Měl by ses do základů trefit.
Re: Hudební teorie
Rudys: pak se to začíná samozřejmě zesložiťovat. Dávám malou ukázku. Ale jak už jsem psál výše je třeba pochopit úplné základy a na tom můžeš stavět.
Zde ta ukázka:
Zde ta ukázka: