Nahrávání, mixáž, mastering
cyril: syncro ma UAD, takze odpoved ta asi moc neinspiruje 
ak ta to zaujima ja pouzivam vacsinou kjaerhus classic master limiter, nastaveny threshold tak aby skakal compression meter tak do 6dB... pripadne steinberg peak master, ovsem ten uz treba nastavit pomocou VU metrov, pac compression meter nema. mozes skusit L2, PSP atd... vysledok by mal byt zhruba ten samy, lisiaci sa len charakterom zvuku

ak ta to zaujima ja pouzivam vacsinou kjaerhus classic master limiter, nastaveny threshold tak aby skakal compression meter tak do 6dB... pripadne steinberg peak master, ovsem ten uz treba nastavit pomocou VU metrov, pac compression meter nema. mozes skusit L2, PSP atd... vysledok by mal byt zhruba ten samy, lisiaci sa len charakterom zvuku
kexik> pouzil bys na tohle nejakej levnej HW, nebo je to blbost? Proc ne treba ten levnej TUBE uli kompresor/limiter? Aspon by mohlo bejt pekny cumet na HW VU metr, ulevit procesoru a nemit obavu z digitalniho zkresleni... ,) edit: jo aha, prevodniky 
Dale se nabizi otazka, jestli tahle technika neni pro nezkusenyho producenta-"zvukare" trosku overkill, neco jako delat si sam "mastering"...

Dale se nabizi otazka, jestli tahle technika neni pro nezkusenyho producenta-"zvukare" trosku overkill, neco jako delat si sam "mastering"...
Naposledy upravil(a) Cyril dne 15 bře 2006 12:57, celkem upraveno 2 x.
Cyril: Dřív jsem měl na masteru TLa Ivory2 5021, ale to mi přestalo stačit (moc slité, poškození basu), takže jsem ho odpojil. Teď čekám, až mi dorazí objednané dbx162SL.
S těmi nastaveními to vypadá jako nějaké mystické tajemství jednoho skvělého presetu, ale tak to samozřejmě není. Myslím, že moje konkrétní nastavení by ti bylo k ničemu, protože používáš úplně jiné zdroje. Stejně tak, jako kdybys chtěl nastavení EQ na kick, tak ti vlastně vůbec nic neřekne. U mě je to spíš tak, že jak dělám pořád dokola podobnou muziku z podobných zdrojů, tak je na konci i podobné nastavení...
wir: Díky!
Saša
S těmi nastaveními to vypadá jako nějaké mystické tajemství jednoho skvělého presetu, ale tak to samozřejmě není. Myslím, že moje konkrétní nastavení by ti bylo k ničemu, protože používáš úplně jiné zdroje. Stejně tak, jako kdybys chtěl nastavení EQ na kick, tak ti vlastně vůbec nic neřekne. U mě je to spíš tak, že jak dělám pořád dokola podobnou muziku z podobných zdrojů, tak je na konci i podobné nastavení...
wir: Díky!
Saša
jediny lacny hw ktory by mohol fungovat je joemeeek... kedze je opto a moc nekresli
inak to lacnym hw skor poseries, nez polepsis podla mna...
http://namm.harmony-central.com/SNAMM02 ... R/MC2.html
u thomana stoji 186
inak to lacnym hw skor poseries, nez polepsis podla mna...
http://namm.harmony-central.com/SNAMM02 ... R/MC2.html
u thomana stoji 186
KEX) ... to uz se snad ani nedela ne co Joemeek koupila PMI Audio group ne ? Spis bych sel za Fletcherem do TF Pro ..
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Re: [Definice] Nahrávání, mixáž, mastering
Jakou stereopanoramu používáte, když mícháte nástroj( např. klávesy) a zpěv? Jsem toho názoru, že nemusí být příliš široká. Stačí +4 -4? Jde to nějak zobecnit? Dík za odpověď!
Re: [Definice] Nahrávání, mixáž, mastering
+4 brambory?
No cim vic uzce budes panoramovat zakladni veci, tim vic uzce budes panoramovat i dalsi veci, ktery v tom maji hrat. Takze kdyz treba budes zastavat "raci uzsi a kompaktnejsi" zvuk, tak se nikdy nedostanes k sirokejm mixum. Podle me je dobry si v zakladnim rozmisteni veci v mixu nastavit hlavni veci tak, aby pokrejvaly celou sirku LR a pak postupne diry zaplnovat sekundarnima vecma a delayma a reverbama. Nekdy je uplny mono fajn
, ale dneska to moc neleti. Bezbolestne plnou sirku dosahnes vecma, ktery jsou nahravany dvakrat a das je kazdou uplne L a R, pokud pak nedelas neco spatne, tak je tohle uplne bezbolestna metoda, jak dosahnout aspon v nekterym momente plnou sirku a taky referenci od ktery se pak budou odvijet dalsi veci. Samozrejme je blby, kdyz mas mix staticky asymetrickej ve stereu, to moc nefunguje, ale kdyz se to furt ruzne promenuje jak prichazej a odchazej jednotlivy veci, tak pak je to teprv legrace
.
No cim vic uzce budes panoramovat zakladni veci, tim vic uzce budes panoramovat i dalsi veci, ktery v tom maji hrat. Takze kdyz treba budes zastavat "raci uzsi a kompaktnejsi" zvuk, tak se nikdy nedostanes k sirokejm mixum. Podle me je dobry si v zakladnim rozmisteni veci v mixu nastavit hlavni veci tak, aby pokrejvaly celou sirku LR a pak postupne diry zaplnovat sekundarnima vecma a delayma a reverbama. Nekdy je uplny mono fajn


Re: [Definice] Nahrávání, mixáž, mastering
ale preco sem ? preco nie do samostatnej temy ?
Re: [Definice] Nahrávání, mixáž, mastering
Přišlo mi, že to k tomu patří
. Dík za odpověď! Pohraju se s tím
.


Re: Nahrávání, mixáž, mastering
Celkem zajímavá stránka o masteringu:
http://ultimatemasteringformula.com/
http://ultimatemasteringformula.com/
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: Nahrávání, mixáž, mastering
hehe. layout to ma jako stranka na zazracnou dietu nebo tajny system, jak vydelat trilion dolaru.