a.tom.x píše:Tak pro tvoji informaci Poshook. Oberheim Strummer neni syntak, ale MIDI procesor, kterej simuluje hru na kytaru. BC1/2/3 jsou dechove kontrolery od Yamahy (natrubek do ktereho foukas a podle toho se ti meni expression). Mimochodem BC se da pripojit ke vsem Yamaha syntakum uz od DX7.
Co týká JV tak to v klidu zahraje, jeho problém bude, že je potřeba ho "odsladit" tj. povypínat efekty a i tak to bude zvuková koule. Ta Yamaha tím, že je harmonicky chudší tak paradoxně v multitimbralu bude znít líp, protože se to nebude spolu tak prát. Nic to ovšem nemění na tom, že je to bída Motif i Tyros.
A Poshook až budeš vyhánět Kurzweilisty z fóra tak si přečtiu jak jsi ho sám nazval. Samohrajky se možná zvukově vyrovnaly s konzumním průměrem Yamaha, Roland, Korg Karma, ale rozhodně nejsou dále v akustice než Kurzweil a třeba Ensoniq - čest jeho památce. A to mi připadá 16 let po K2000 jako alarmující.
Yamaha v rámci své strategie recyklace totálně zazdila všechno dobré co dokázala v 80. a 90. letech vytvořit v digitální technologii (VL1, VP1, SY99, FS1r, AN1x) a místo toho prodává jeden zvukovej generátor zabalenej v padesáti různejch krabicích s více či méně odlišným front-endem dle inteligence a schopnosti konkrétního uživatele.
len pre tvoju informaciu - ja viem, ze to nie je syntak, rovnako ako poznam dychove kontrolery od Yamahy (BC3 som mal), chcel som len povedat, ze by sme sa mali bavit o jednom nastroji, nie o mnohych nastrojoch a pristrojoch, z ktorych kazdy je dobry na nieco ine, ale ani jeden na vsetko....
Co sa tyka spominanych syntez z 80. a 90.rokov (AN1X, FS1r vynecham, pretoze so simulaciou akustickych nastrojov moc nesuvisia), VL1 aj VP1 mali naozaj velke schopnosti v simulacii spravania nastroja, ale co sa tyka vernosti a autentickosti farby zvuku, to bola podstatne smutnejsia pesnicka. takze ono to sice hralo ako trumpeta ale nebyla to v zadnem pripade trumpeta...
kurzweilisty som nevyhanal, len som naznacil, ze ich bezhranicna laska ku Kxxxx je mi znama z mnohych inych threadov a ich nazory typu "Kxxx je v tomto o kus dal a v tamtom o kus dal a nic lepsiho se zatim nevymyslelo a vsechno ostatni je takove a makove a Kxxxx sem a Kxxx tam" som tu na fore cital uz tolko krat, ze ma to unavuje.
velmi peknu poznamku napisal Kayko v threade o MotifES vs. Tirton Extreme: "na ezone sa vytvara moda kritizovat posledne mainstreamovo uspesne modely syntakov (hlavne od Yamahy)".
tento image ma na svedomi par zabednenych a sem-tam arogantnych jednotlivcov za mohutnej podpory mnohych "vsevedov", ktori maju minimalne prakticke, ale za to "bohate" teoreticke znalosti s danymi nastrojmi (viz. moj prispevok v spominanom threade).
zastavam nazor, ze kazdy zo skupiny Motif, Motif ES, Tyros 2 aj s hnusnou a odpornou AWM2 je MERCEDES pre vsetkych ako tu sme, pretoze v tom, co vedia su vyborne - na rozdiel od vacsiny z nas v tomto trheade.
Mimochodom to, ze yamaha je harmonicky chudsia a tym lepsie sedi v multirezime s porovnani s Rolandom JV, to si myslel vazne?
podla mna to bolo vzdy naopak...
