Proč je důležitý aftertouch
Proč je důležitý aftertouch
Jako kytarista, který si již téměř vybral levný MIDI kontrolér (PCR-M30) bych se rád dozvěděl v čem podstatném mi bude chybět, nebudou-li mít klávesy aftertouch?
Bohužel v cenové kategorii, kterou vybírám (do 5000) je buď aftertouch (Xboard25) nebo MIDI IN/OUT (což by mi ohromě vyhovovalo)
Uvítám cokoliv, co mě nejspíše nenapadlo
Bohužel v cenové kategorii, kterou vybírám (do 5000) je buď aftertouch (Xboard25) nebo MIDI IN/OUT (což by mi ohromě vyhovovalo)
Uvítám cokoliv, co mě nejspíše nenapadlo
Ale jináč su Moravák
Podle mě je to ve studiu téměř naprd 
Nejvíc bych aftertouch využil při živém hraní na otevírání filtru, nebo mírné zvýšení hlasitosti (při držených plochách).
Ale můj Roland A33 ho taky nemá a dá se bez toho hrát..

Nejvíc bych aftertouch využil při živém hraní na otevírání filtru, nebo mírné zvýšení hlasitosti (při držených plochách).
Ale můj Roland A33 ho taky nemá a dá se bez toho hrát..
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
to Tudy:
No rozhodně bych nesouhlasil s větou, že ve studiu je AT téměř naprd.
Jestli myslíš produkční studio, tak vždy je inspirativnější skládat rovnou s AT a příslušným FX na AT než si domejšlet, jak to pak bude.
Týká se to třeba mimo jiné vážné hudby apod., kde je potřeba nástroje maximálně oživit.
Pro techno už AT není tak běžně používaný, ale to neznamná, že by ho někdo nemohl použít.
Jinými slovy AT je věc, jejíž využití je individuální. Pokud ho člověk nepotrebuje, tak mu asi ani chybět nebude ....
No rozhodně bych nesouhlasil s větou, že ve studiu je AT téměř naprd.
Jestli myslíš produkční studio, tak vždy je inspirativnější skládat rovnou s AT a příslušným FX na AT než si domejšlet, jak to pak bude.
Týká se to třeba mimo jiné vážné hudby apod., kde je potřeba nástroje maximálně oživit.
Pro techno už AT není tak běžně používaný, ale to neznamná, že by ho někdo nemohl použít.
Jinými slovy AT je věc, jejíž využití je individuální. Pokud ho člověk nepotrebuje, tak mu asi ani chybět nebude ....
Re: Proč je důležitý aftertouch
... jen podotykam, ze do limitu 5kkc se vejde i Xboard49 (4692.70 K%u10d). Ani ten MIDI IN ovsem nema.pateson píše:Bohu%u17eel v cenové kategorii, kterou vybírám (do 5000) je bu%u10f aftertouch (Xboard25) nebo MIDI IN/OUT (co%u17e by mi ohrom%u11b vyhovovalo)
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Re: Proč je důležitý aftertouch
No o Xboardech uvažuju dosti, láká mě přibalený ProteusX LE, leč ještě jsem se nerozhodl, zda oželet MIDI IN (tedy koupit samostatnou další krabici).safa píše: ... jen podotykam, ze do limitu 5kkc se vejde i Xboard49 (4692.70 K%u10d). Ani ten MIDI IN ovsem nema.
to Poklop: je fakt, že si dovedu představit využití aftertouch pouze v případě nahrávání nástrojů, kde se hodí tremolo, leč to spíše zvládnu na kytaře s midipřevodníkem.
Ale jináč su Moravák
ja len zopakujem, ze tieto lacne klavesy maju aftertouch ako single band, takze vysielaju len jeden aftertouch povel pre celu klavesnicu (suma pre vsetky klapky)
a suhlasim s tudym, doma sa to da pohodlne nahradit dodatocnou automatizaciou a vobec to netreba. zive hranie je asi nieco ine ale nemam pocit ze by bol pateson prave chick corea
a suhlasim s tudym, doma sa to da pohodlne nahradit dodatocnou automatizaciou a vobec to netreba. zive hranie je asi nieco ine ale nemam pocit ze by bol pateson prave chick corea
:-)
Naprosto přesně, myslím, že se neblížím ani klavístovi po roce lidovkykexik píše:... ale nemam pocit ze by bol pateson prave chick corea

Děkuji všem za názory, myslím, že pro mé představy a potřeby aftertouch netřeba
Ale jináč su Moravák
ja zhanam klaviaturu s polyphonic aftertouch kvoli Arturii CS80V a tu ma strasne malo syntakov / kontrolerov. Co viem tak ju ma len Ensoniq SQ80, Kurzweil Midiboard (ten je ale dost tazky), Roland A80. Teda vela ich nie je, ja mam na svojom Kurzweili mono aftertouch a mam ho velmi rad, podla mna o dost to zvysuje expresivitu hry.
No on je aftertouch u těch levných masterkeyboardů občas spíš pro zlost, protože se buď zapíná moc lehko (samovolně a musí se filtrovat v sequenceru) nebo moc těžko a je k ničemu
Každopádně ten Roland jsem kupoval pro kámošku u Thomanna a docela mi přijde slušnej. Polyaftertouch je dost zajímavej, ale málokdy k vidění. Na přidání vibrata a expresivity asi můžeš použít stejně dobře kolečko, nebo "rolandí" knipl.

Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com