Yamaha DX7
Re: Yamaha DX7
A koho to zajímá že to kvíkne trošku jinak ?
Opravdu seriózní otázka.
Je to kvíknutí jen pro to kvíknutí a jen pro "akademickou" debatu a nebo takové kvíknutí , že to někdo na světě možná nějaký jedinec postřehne a nějak ocení tohle kvíknutí a funkci v nějaké "super" skladbě a hudebním výtvoru?
Opravdu seriózní otázka.
Je to kvíknutí jen pro to kvíknutí a jen pro "akademickou" debatu a nebo takové kvíknutí , že to někdo na světě možná nějaký jedinec postřehne a nějak ocení tohle kvíknutí a funkci v nějaké "super" skladbě a hudebním výtvoru?
muzikant
Re: Yamaha DX7
DX200 (jadrom je PLG150DX) ma ovladaci knoflik na prechod medzi 2 "scénami", výsledkom je morfovanie medzi zvukmi.. Len info..-)
Naposledy upravil(a) jusuf dne 26 zář 2022 00:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Yamaha DX7
Na DX200 mam tazke srdce, kupil som ju hned, ked vysla, asi maj 2001 (stala az 30 tisic Sk) mrte som sa na nej namakal a sound mi prisiel sterilny, bicie nepouzitelne, jo bol tam morphing dvoch scen, volalo sa to tusim aj free eg, no vobec ma to nezaujalo. Teraz vidim ze jej cena ide hore, asi sa ich malo vyrobilo, ale znova by som si ju isto nekupil, z tej hromady veci co som vyprodukoval som nepouzil nic v ziadnej skladbe, i ked na par sekund v nejakom stadiu tocenia zvuku som mal pocit, ze toto je unikatne.
Re: Yamaha DX7
Takže dobre robím, že nič nepredávam (zatiaľ) ? A to mam DX200 od Dendyho... to má ešte hodnotu navyše... :-)
Re: Yamaha DX7
Tak to mas moj, ja som ho predal Dendymu
ja som spokojny s Dexed, ma ten taky surovy zvuk ako original DX7 a na iPade je dobry KQ Dixie, ten ma kristalovo cisty zvuk, snad bez aliasingu. A vlastne aj Native Instruments FM7 bol ok. Co sa tyka hardwaru, tak kupil by som jedine original DX7 tu prvu hnedu, alebo potom tu FS1R, ktora ma pokrocilu FM syntezu aj s Format Shaping, ale ta je tiez draha na reverbe. A este aby som nezabudol na Kurzweil Forte, tam je FM engine OK, paci sa mi ten zvuk.
-
geomystery
- Příspěvky: 302
- Registrován: 03 kvě 2021 17:38
Re: Yamaha DX7
Napadl mě příměr k vínu. No a co že má kvalitní víno bohatou a jedinečnou chuť, hlavně když se ožerem. Na udělání dobré hudby ti samozřejmě stačí kytara z jednou strunou a trocha zabékat, ale taky se můžeš hrabat v těch různých barvách zvuku a užívat si to. Je to ale vposledku jenom volitelná kategorie, když v tom nebude srdce (jak tvůrce, tak posluchače), tak ta barevnost nestačí.jackies píše: ↑24 zář 2022 23:57A koho to zajímá že to kvíkne trošku jinak ?
Opravdu seriózní otázka.
Je to kvíknutí jen pro to kvíknutí a jen pro "akademickou" debatu a nebo takové kvíknutí , že to někdo na světě možná nějaký jedinec postřehne a nějak ocení tohle kvíknutí a funkci v nějaké "super" skladbě a hudebním výtvoru?
Mě by místo DX7 přišla zajímavá TG77. Efektovka na palubě a zároveň vintage rompler. Nicméně trh je zralý na nějakou pořádnou FM novinku. Myslím že ani Digitone ani OPSIX zatím nerozvinuli pořádně ten potenciál moderního FM synťáku.
Re: Yamaha DX7
.demsky píše: ↑26 zář 2022 09:18Tak to mas moj, ja som ho predal Dendymu :) ja som spokojny s Dexed, ma ten taky surovy zvuk ako original DX7 a na iPade je dobry KQ Dixie, ten ma kristalovo cisty zvuk, snad bez aliasingu. A vlastne aj Native Instruments FM7 bol ok. Co sa tyka hardwaru, tak kupil by som jedine original DX7 tu prvu hnedu, alebo potom tu FS1R, ktora ma pokrocilu FM syntezu aj s Format Shaping, ale ta je tiez draha na reverbe. A este aby som nezabudol na Kurzweil Forte, tam je FM engine OK, paci sa mi ten zvuk.
Fajne vediet... :-) taze este index plus...
Ja mám toho z FM pomerne dosť v hardvéri, a najviac mi prirástla k srdcu asi V50 (i keď celkom iná kategória, 4OP...) , potom ma bavil KORG DS8... DX7 mám ver IID, má to svoju charizmu. S 1. verziou som mal dočinenia len vo forme TX7, tam sme spolu s klávesákom, ktorému patrila, pri vtedajšom mojom posluchu nepočuli veľmi rozdiel oproti DX-200... Ešte mi v skrini stojí TG77, ktorá ma zatiaľ odrádzala svojim UI... Softver som skúšal, ale na to moje zabávanie sa mi viac vyhovuje hardvér.
Jak tak uvažujem, DX200 sa vlastne jediná uplatnila na niekoľkých "rokových" jam sessions... vďaka prenosnosti vo vaku, spolu s mini klávesami...
Re: Yamaha DX7
Neni to prehnané s tou gitarou a strunou ? Super muzikant si vystačí aj len tak... besšeckého... :-)geomystery píše: ↑26 zář 2022 13:53Napadl mě příměr k vínu. No a co že má kvalitní víno bohatou a jedinečnou chuť, hlavně když se ožerem. Na udělání dobré hudby ti samozřejmě stačí kytara z jednou strunou a trocha zabékat, ale taky se můžeš hrabat v těch různých barvách zvuku a užívat si to. Je to ale vposledku jenom volitelná kategorie, když v tom nebude srdce (jak tvůrce, tak posluchače), tak ta barevnost nestačí.jackies píše: ↑24 zář 2022 23:57A koho to zajímá že to kvíkne trošku jinak ?
Opravdu seriózní otázka.
Je to kvíknutí jen pro to kvíknutí a jen pro "akademickou" debatu a nebo takové kvíknutí , že to někdo na světě možná nějaký jedinec postřehne a nějak ocení tohle kvíknutí a funkci v nějaké "super" skladbě a hudebním výtvoru?
Mě by místo DX7 přišla zajímavá TG77. Efektovka na palubě a zároveň vintage rompler. Nicméně trh je zralý na nějakou pořádnou FM novinku. Myslím že ani Digitone ani OPSIX zatím nerozvinuli pořádně ten potenciál moderního FM synťáku.
Tak možno ten Kurzweil, chcelo by to možno viac PR prezentácie v tomto smere... pokiaľ teda vyhovuje zvukovo...
Re: Yamaha DX7
Aj nove Yamahy maju vylepsenu fm syntezu, uz je tam 8 operatorov a nie "iba" 6. Oscilator moze mat rozne waveformy, nie len sinusoidu, predpokladam, ze sa tam da zavesit aj globalny filter a obalka a efekty. Nove Kurzweily (Forte, PC4) co uz maju FM kompatibilitu na urovni DX7 by som v podstate bral co sa tyka moznosti ako modernu variantu Yamahy SY99, ktora vedela kombinovat fm engine s awm2 sample-based syntezou.
Ja tak vseobebne mam rad fm syntezu hlavne kvoli tym charakteristickym vseobecne znamym zvukom z 80-tych rokov, su tam aj dobre pady, ktore su ine nez klasicke z analogovych syntakov, alebo samplovane, no a potom FM zvuky su vo vseobecnosti velmi prierazne, tak ked treba nieco co prerazi zvysok pri nezmenenej dynamike, tak to su fm leady a pod.
Ja tak vseobebne mam rad fm syntezu hlavne kvoli tym charakteristickym vseobecne znamym zvukom z 80-tych rokov, su tam aj dobre pady, ktore su ine nez klasicke z analogovych syntakov, alebo samplovane, no a potom FM zvuky su vo vseobecnosti velmi prierazne, tak ked treba nieco co prerazi zvysok pri nezmenenej dynamike, tak to su fm leady a pod.
Re: Yamaha DX7
Tak nový nástupce Montage - Montage M to je masakr, 10GB továrních zvuků, krom AWM2 a FM-X tam dali taky AN-X střeva, tady někdo útočí na pozici Kronose. Aftertouch je prý jen v 8 verzi, pro jistotu
https://yamahamusicians.com/yamaha-mont ... zQCwkHzZis
https://yamahamusicians.com/yamaha-mont ... zQCwkHzZis
Re: Yamaha DX7
Pisu tam, ze aftertouch je vsade.
M8X ma polyfonicky aftertouch ... a to je ine kafe.
Celkovo su tie parametre brutalne. Polyfonia 400 ?
SIgnalizacia hodnoty na faderoch aj tocitkach.
. Uz chybaju len motorizovane fadery
M8X ma polyfonicky aftertouch ... a to je ine kafe.
Celkovo su tie parametre brutalne. Polyfonia 400 ?
SIgnalizacia hodnoty na faderoch aj tocitkach.
Re: Yamaha DX7
To je uz ake nepochopenie tejto funkcie
Re: Yamaha DX7
Kombajn je aj ta cena 




