V případě MIDI jde hlavně o to, že ta zem se přenosu signálu (resp. dat) vůbec neúčastní a proto tam nemusí být. Jde o sériový přenos typu "proudová smyčka" a na ten stačí dva vodiče a má právě velkou výhodu v odolnosti proti rušení.markuc píše:D. Forró doporučuje vynechat klidně stínění a použít klasický anténní kabel (koaxial). Přístroje jsou stejně obvykle spolu na jedné zemi přes sítě nebo přes signálové kabely. Tohle jsem zkoušel a funguje to bez problémů.
To stínění je tam jen "pro jistotu" jako ochrana před případným rušením zvenku - pokud se vůbec použije.
A kromě toho jsou ty schémata MIDI kabelů na netu vesměs nakreslený blbě, co se stínění týče. Zemnit se má jen na jednom konci, kvůli prevenci zemních smyček (Viz D. Forró, Svět MIDI, str. 24-27 a 305-306, vydání 1997, mimo jiné). O tom koaxiálu se tam Forró zmiňuje spíš jako o extrému, při přenosech na stovky metrů.
Takže i proto je lepší, se tím stíněním radši vůbec nezabývat, je s tím víc problémů než užitku.
To Calibier: Zkus klidně ten neodstíněný, nic se ti tam nenamotá
