Mic pro snímání přední blány BD

Mikrofony a předzesilovače
Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Mic pro snímání přední blány BD

Příspěvek od kexik » 22 čer 2009 08:54

Liquid Sound píše:Né proboha tak jsem nechtěl aby to vyznělo. Nijak jsem ho nezpochybňoval, bral jsem to jenom jako subjektivní připomínku. Nepočítám s tim, že člověk kterej dělá výukový videa, neví o co jde. :) Spíš jsem chtěl aby vyznělo to, že i natočení velkýho bubnu je věc komplexní a že mikrofon k přední bláně je jenom jedna část oné komplexity. Tim už s tim končim. Moje odpověď je jasná BETA 91, pokud máš hodně peněz pak DPA 4061, která se dává ze strany beateru.

Howgh! :)
a ustoji to 4061? mam istu prax s 4062 a ta teda nema ziadne vysoke SPL (a to uz je zapadovana, oproti 4061, pokial viem). alebo ide fakt o ten crunch, co ti urobi prehuleny mikrofon? to snad nie...

Uživatelský avatar
skeld
Příspěvky: 434
Registrován: 27 kvě 2004 09:29

Re: Mic pro snímání přední blány BD

Příspěvek od skeld » 22 čer 2009 09:14

Já používám kombinaci D112 + Beta 91, kolikrát ale tu Betu vůbec nepřimíchávám a vystačím si pouze s AKG. Záleží spíš na požadovaném výsledném zvuku kopáku. Pro pěknou tečku a přirozeně znějící attack je Beta super, ale samotná by se mi asi nelíbila, přijde mi spodkách taková neúplná a buben potom nemá dostatečný tlak, takže když jeden mikrofon tak bych spíš volil dynamiku než kondík.
Jinak Liquid Sound tu správně poznamenal, že to nejduležitější je lazení a tlumení bubnu, potažmo i kvalita samotného korpusu, což se většinou dost podceňuje. V lazení mám zkušenost, že záleží fakt na centech. Spousta bubeníků se kolikrát diví, že s úderovou blánou nataženou jak struna zní kopák jak prkno a může to být sebelepší buben snímaný nejlepším mikrofonem.

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Mic pro snímání přední blány BD

Příspěvek od matucha » 22 čer 2009 10:45

Zajimava debata... a zajimavy videa (palicky, blany).

Ja popravde spis tecku z kopaku vetsinou trochu dodatecne ubiram, nez ze bych ji pridaval, takze pro me vnitrni mikrak zatim nenalezl svoje misto. Nicmene co mam rad je pouzivat k "takovy rozmazany" tecce spodni mikrak na virbl, to mi vyhovuje nejak vic. Co se mi libi je, ze nejak sjednocuje udery celejch bicich, jak ta pruzina zabzuci spolecne se vsim (krome cinelu).

Ale co sem pred casem zkousel koukat na jedny "liquidsoundovic bici", tak tam ten vnitrni kopak a vnejsi byly hodne uzitecne postaveny.

gargamel
Příspěvky: 31
Registrován: 29 led 2009 13:32

Re: Mic pro snímání přední blány BD

Příspěvek od gargamel » 22 čer 2009 13:45

S tema strunama od virbl souhlasim, ale nesmi se to prehanet. Dobre se to da vyzkouset na bfd2, kde je moznost vypnuti preslechu z virblu (struniku) a pak ten kopak zni tak jakoby suše a hrozne to ovlivni celou soupravu. Bdw. slysel jsem i alba (z ceskych studii), kde byl slyset strunik virblu i kdyz hrala jenom kytara a to nebylo vubec pekny :?
Trochu odbocim, ale ne daleko. Snimate spodni blanu virblu kondikem nebo dynamikou?

Ke konci videa se na to zamerujou:
http://www.youtube.com/watch?v=TceS5xnxazI

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Mic pro snímání přední blány BD

Příspěvek od Liquid Sound » 22 čer 2009 17:17

kexik píše:
Liquid Sound píše:Né proboha tak jsem nechtěl aby to vyznělo. Nijak jsem ho nezpochybňoval, bral jsem to jenom jako subjektivní připomínku. Nepočítám s tim, že člověk kterej dělá výukový videa, neví o co jde. :) Spíš jsem chtěl aby vyznělo to, že i natočení velkýho bubnu je věc komplexní a že mikrofon k přední bláně je jenom jedna část oné komplexity. Tim už s tim končim. Moje odpověď je jasná BETA 91, pokud máš hodně peněz pak DPA 4061, která se dává ze strany beateru.

Howgh! :)
a ustoji to 4061? mam istu prax s 4062 a ta teda nema ziadne vysoke SPL (a to uz je zapadovana, oproti 4061, pokial viem). alebo ide fakt o ten crunch, co ti urobi prehuleny mikrofon? to snad nie...
Ano pravda, tohle byly jazzový partičky.
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Liquid Sound
Profesionál
Příspěvky: 1075
Registrován: 17 čer 2002 17:39

Re: Mic pro snímání přední blány BD

Příspěvek od Liquid Sound » 22 čer 2009 17:20

skeld píše:Já používám kombinaci D112 + Beta 91, kolikrát ale tu Betu vůbec nepřimíchávám a vystačím si pouze s AKG. Záleží spíš na požadovaném výsledném zvuku kopáku. Pro pěknou tečku a přirozeně znějící attack je Beta super, ale samotná by se mi asi nelíbila, přijde mi spodkách taková neúplná a buben potom nemá dostatečný tlak, takže když jeden mikrofon tak bych spíš volil dynamiku než kondík.
Jinak Liquid Sound tu správně poznamenal, že to nejduležitější je lazení a tlumení bubnu, potažmo i kvalita samotného korpusu, což se většinou dost podceňuje. V lazení mám zkušenost, že záleží fakt na centech. Spousta bubeníků se kolikrát diví, že s úderovou blánou nataženou jak struna zní kopák jak prkno a může to být sebelepší buben snímaný nejlepším mikrofonem.
Předevšim se taky dost bubeníků obecně diví svýmu nástroji. Oni vlastně vůbec nevěděj jak zní z druhý strany tj. ze strany posluchače, takže mívají dost zkreslenou představu o tom jak jejich nástroj hraje. Ze strany bubeníka má kopák tečku, protože sedí nad beaterem. Z druhý strany ale hraje úplně jinak... Btw. o tom, že dost bubeníků (pro mě to bylo hrozný překvapení) neumí naladit bicí ani nemluvě. :)
Sound engineer & producer
Smecky Music Studios | CoPPO | IMDb | ALLMUSIC | ARTIST direct

Odpovědět