Nový preamp v Savita Studiu

Mikrofony a předzesilovače
Uživatelský avatar
macceba
Příspěvky: 251
Registrován: 26 led 2006 11:18

Příspěvek od macceba » 01 kvě 2007 21:58

No Ivo, už při minulém testíku jsem se trošku divil tvému nadšení z DAV a dnes se mi to zdá zase, že DAV nejni můj šálek kávy, na tom monochordu je mi to nejjasnější, i když mě se zdá Pendulum o chloupek příjemnější...... Jinak na tej bambus flétně mi zase ten rozdíl nezdál být nějaký markantní, snad jen v dynamice(hloubce) je ten CraneSong přesnější.

ps. kdepak se dá běžně sehnat tvoje hudba, tedy zatím jsem se po ní nějak zvlášt nepídil, ale teď když jsem "prohlédl" :-) bych si ji rád poslech...někde....
Naposledy upravil(a) macceba dne 02 kvě 2007 13:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 01 kvě 2007 22:02

Me se ta fletna zda dost jasna, vysky z DAV jsou takovy... agresivni, kdezto z Flaminga jsou krasne vyrovnany (taky mozna jenom slysim travu rust). Ale to nic nemeni na tom, ze ty rozdily jsou dost subtilni a osobne bych bral cokoliv :)

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 01 kvě 2007 22:13

macceba píše:No Ivo, už při minulém testíku jsem se trošku divil tvému nadšení z DAV a dnes se mi to zdá zase, že DAV nejni můj šálek kávy. ...
DAV byl příjemnou úlevou po Millennia. Ale je vždycky fajn nalézat nové, lepší věci ... Ono ale z těchto krátkých syrových ukázek to až tak patrné není, více se to vše začíná klubat při mixu, více nástrojích dohromady, delším zkoušení, dalších nástrojích atd. atd. Samozřejmě to mám vyzkoušené mnohem podrobněji
Na nástroje mi jednoznačně více sedí Flamingo než Pendulum. U Flaminga je moc příjemný prostor, šířka a hloubka ... A zajímavé je i přepínání z čistého modu přes standardní do barevnějšího. Na různé věci se hodí spíše něco jiného. "Fat" a "Iron" jsem zatím moc nepoužíval. Flamingo je fajn i na vokály, i když nemá tu lehkou lampovou"vatovitost" Pendula, ale zato umí znít tak trochu jako Neve nebo API když chce. Přemýšlím ale perspektivně o jednom kanálu jen na pořádné vokály - asi Telefunken V76.
Hudba - viz www.savita.cz sekce Savita Music, spousta ukázek

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 01 kvě 2007 22:26

Tady je ještě pár brnknutí na klasickou kytaru:

Flamingo standard

DAV

Pendulum

Vokály můžeme zkusit zítra až tu bude Mr.Carloff, ze své strany bych se do toho raději nepouštěl :)

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3668
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness » 02 kvě 2007 00:12

pro me vede Pendulum u te kytary - zni to prostoroveji nez Flamingo

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21301
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 02 kvě 2007 00:33

Ja myslim ze v tejto kategorii to uz bude o vkuse ..

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 02 kvě 2007 00:44

hlavne flamingo klipuje (nebo neco se deje) v pravym kanale

Je ale velkej rozdil proti kytare od Raka, protoze tohle se mi teda zase popravde tolik nelibi, je tam nejaka stredova rozmazanost a lehka dunivost... presne problemy, ktery mam s kytarou (nylon), kterou mam ja. Teda ta este furt k tomu drnci a ja nedomackavam, takze je to velky peklo z jinyho pohledu, ale charakterovy problemy stejny. Ta Rakova kytara byla o necem jinym a hralo to supr.

Samozrejme se ti predem omlouvam za svuj nazor, protoze uz vidim, jak mi pises, ze ti to pride supr. ;-))))))) hehe

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 02 kvě 2007 01:27

flamingo je na spodnich tonech rozbity nejakou distorzi (ani zda se nezalezi na hlasitosti transientu, spis cim nizsi ton, tim vic 'crackle').

z tech zbylych se mi libi vic 'dav'.

jinak viz kermitak... :]

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 02 kvě 2007 08:15

matucha píše:hlavne flamingo klipuje (nebo neco se deje) v pravym kanale

Je ale velkej rozdil proti kytare od Raka, protoze tohle se mi teda zase popravde tolik nelibi, je tam nejaka stredova rozmazanost a lehka dunivost... presne problemy, ktery mam s kytarou (nylon), kterou mam ja. Teda ta este furt k tomu drnci a ja nedomackavam, takze je to velky peklo z jinyho pohledu, ale charakterovy problemy stejny. Ta Rakova kytara byla o necem jinym a hralo to supr.
Srovnáváš úplně nesrovnatelné: Štěpán Rak měl naprosto jinou kytaru (rozdíl mezi tou mojí a jeho je jako mezi Octavií a Rolls-Roycem) a naprosto jinak na ni hrál (i tady je rozdíl podobný:) , byly to i jiné mikrofony .. A hlavně taky, ten jeho vzorek byl už zvukově finalizovaný (EQ, stereo, dozvuk). U Flaminga byl asi při tomhle konkrétním brnkání nastavený na některé tóny příliš velký gain a za zády jsem to neuhlídal (bylo to jen rychlé přepínání letem světem). Mám už ted mnohem lepší vzorky kytary, ale jedna věc je mít je na počítači a druhá věc dát online (zkrátit, vyvážit, pojmenovat, převést do 16/44, přenést do notebooka, uploadovat, dát linky ... přiznám se, že už se mi nějak nechce :)

I proto, že podobné krátké izolované vzorky nejsou bohužel nějak moc přesné a moc říkající. Stačí si po přepnutí kabelů sednout trošinku jinak, natočit nástroj jinak (tomu se člověk úplně neubrání), zahrát trochu jinak a už může být docela podstatný rozdíl i v rámci jednoho preampu (třeba i větší než při přepnutí na jiný preamp - týká se to samozřejmě i mikrofonů). Kromě toho je i možné, že každý preamp/mic má trochu jinou ideální polohu konstelaci pro nejlepší zvuk atd. Další věc je hlasitost - pokud člověk nehraje NAPROSTO stejně jako robot (což neumím), vyvážení hlasitosti je problematické - normalizace hlasitost zkreslí, sem tam nějaý tón může být hlasitější než jinde, vyvažovat podle oka je též trochu ošemetné (já ještě k tomu nehraju konkrétní dané skladby, ale je to vždy jen momentální neopakovatelná improvizace). A co je v některé pasáži hlasitější, zní zdánlivě vždy lépe. Vyvážit hlasitostně tři hudebně různé vzorky je v podstatě nemožné. Takže kdybych na tuto trojici zabrnkal znovu, může to zase znít trochu jinak. Proto už jsem k podobným izolovaným online vzorkům HODNĚ skeptický a snažím se je už moc nedělat, neposlouchat, ani nebrat moc vážně. Zahrát 5x nástroj na každý preamp/mikrofon už by ten obrázek mohlo možná dát "statisticky" lepší a blíže k "pravdě" (což normálně dělám - ale prezentovat to z pochopitelných důvodů nemůžu, nemám na to čas, důvod ani motivaci ...)

Jediné teoreticky rozumné online srovnání by bylo dát dva mikrofony těsně k sobě a každý zapojit do jiného preampu (čili by se tím eliminovaly rozdíly v hraní, v poloze atd.). I když jsou tu zase tři problémy. Za prvé, ty mikrofony se nedají úplně překrýt a tak jeden bude vždy trochu víc vpravo nebo vlevo, což u komplexnějších zdrojů (kytara, housle) může zase udělat rozdíl samo o sobě. Za druhé to bude mono (čímž odpadne prostorovost). A za třetí zvuk separátního vzorku je jedna věc a chování v mixu a reálné hudbě jiná věc - viz třeba vokální mikrofony: co zní separátně zdánlivě lépe sólo už nemusí být tak dobré v mixu, méně snáší EQ a další úpravy.

SKutečný dojem člověk získá po dlouhodobějším celkovém zkoušení a poslechu ve vlastních podmínkách ve spoustě všech možných situací, kombinací a nástrojů a hlavně v aplikaci na mixu, ve finální zvukové upravě, v aranžmá, a pak teprve to začíná být v rámci mnoha vzorků a pokusů o něco zřejmější. J

Jak říká Pytkin, je to už i pak věc vkusu a individuálních preferencí ...
Takže tyhle (a podobné) ukázky bych bral s velikou rezervou. Kdyby měl člověk předložit skutečně vyvážené, sdělné a věc přesně charakterizující ukázky, tak by na tom musel makat pěkných pár dní, aby to k něčemu opravdu bylo ... Podobná super-srovnání existují, například mikrofonní/preampové a AD CD Lynna Fustona - mám je tu všechny, a i tam to může být ne 100% užitečné. Člověk má z těch ukázek nějaký dojem, pak si ten mikrofon nebo preamp vezme domů, vyzkouší ve vlastních podmínkách a všechno může být jinak ...
Takže tak jednoduché a přímočaré to není ... :wink:

Jediná reálná a rozumná možnost jak se o nějakém přístroji nebo mikrofonu opravdu něco dozvědět je vyzkoušet si ho podrobně sám. Jinak to nejde ... Další věc pak samozřejmě je, že každý má jiný vkus, preference, potřeby a pole využití ... Jedna věc je jistá, že všechny tyto věci pak nejsou moc online sdělitelné ...
Naposledy upravil(a) Ivo dne 02 kvě 2007 09:37, celkem upraveno 1 x.

Cheesetor
Příspěvky: 84
Registrován: 24 úno 2003 19:05

Příspěvek od Cheesetor » 02 kvě 2007 09:11

Ivo píše:
Cheesetor píše: Neni ten nemecky vyrobce nahodou Jan Rosenberg? :)
Je to shodou okolností taky Jan, ale ne Rosenberg :wink:
http://www.opus-x.de/musik/neues.htm
Obrázek

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 02 kvě 2007 09:19

Cheesetor píše:
Ivo píše:
Cheesetor píše: Neni ten nemecky vyrobce nahodou Jan Rosenberg? :)
Je to shodou okolností taky Jan, ale ne Rosenberg :wink:
http://www.opus-x.de/musik/neues.htm
To vypadá super ! Škoda že němčina není moje silná stránka ... To jsi dal jen link anebo ho znáš :

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 02 kvě 2007 09:23

Ještě k těm AB vzorkům preampů, přesně to ted řekl jeden člověk na GS:

http://www.gearslutz.com/board/1258795-post108.html

Zkoušel jsem třeba nahrát 4 violy na sebe (ve stylu smyčcový kvartet) na tyhle preampy a tam už pak rozdíly byly dost podstatné..Flamingo znělo jednoznačně nejvíc "hifi", příjemně a prostorově ... I srovnání flétna/buben bylo zajímavé.

V každém případě, čím víc si s tím hraju, tím víc zjištuju, že Flamingo a Pendulum se docela pěkně doplňují, každé je trochu jiné, lepší na něco jiného, ale oba relativně příjemně čisté. Flamingo je o chloupek čistější, širší, více "solid state", Pendulum trochu větší a vzdušnější, jemňoučce barevné (třeba na kytaru možná příjemnější) A protože už se chci zase zabývat jen nahráváním hudby, tak mám pocit že si nakonec nechám oba a věc preampů bude na hodně dlouho ideálně vyřešena :)

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 02 kvě 2007 11:55

ivo > jo ;-)

Komentovat muzu jenom co slysim. Ty rozdily poloh, hrani apod. jsou uplne jasny a ja popravde ani nechtel hodnotit zvuk tech jednotlivejch preampu, protoze u me neprevazilo nadseni ani z jednoho z nich (tj asi nebyl problem v preampu). DAV zni nejmensi/nejplossi, ale diky tomu tam neni tolik toho stredovyho prefouknuti, takze chapu proc se to treba juanitovi libi vic nez ostatni. Tusim ale, ze flamingo by asi pri dostatku casu na experimentovani dalo hezci zvuk nez DAV.

Nevedel jsem, ze ten Rak je uz eqckovanej apod... krome teda ty haly, ta je u tebe vzdycky uplne zrejma.

S ukazkama na web je strasne moc prace, pokud maj stat za to... o tom zadna. Ja si to casto uplne rozmyslim, pri predstave tak vrelych a bourlivych reakci, ktere clovek ocekava ihned, jak takovou ukazku nekam umisti ;-).

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 02 kvě 2007 12:15

matucha píše:ivo > jo ;-)

Komentovat muzu jenom co slysim. Ty rozdily poloh, hrani apod. jsou uplne jasny a ja popravde ani nechtel hodnotit zvuk tech jednotlivejch preampu, protoze u me neprevazilo nadseni ani z jednoho z nich (tj asi nebyl problem v preampu).
Jasně - další problém při tomhle rychlém zkoušení více nástrojů je, že člověk na ty mikrofony nesahá a jsou pořád nahozené víceméně stejně pro všechno (což samozřejmě není ideální a kdybych nahrával jeden nástroj doopravdy, tak bych si s tím pořádně pohrál) .

A co se týče konkrétně klasické kytary, bez ohledu na preamp pořád nejsem (dlouhodobě) spokojen s výsledným zvukem. Chce to asi nějakou úplně nečekanou polohu mikrofonů (umístit je tradičně přímo před kytaru není vždy úplně ideální). Já například slyším nejpěknější zvuk kytary když na ni hraju ...čili ještě asi zaexperimentuju s mikrofonem/mikrofony někde kolem uší ...
Je fakt že nejpěknější a nejpřirozenější zvuk kytary vůbec jsem dosáhl s AEA R88 stereo ribbonem, které zněl pěkně i na jiné věci (naprosto jiný zvuk než Schoepsy). Proto ho beru zpátky (předtím jsem ho tu dva týdny zkoušel) a už se těším.

U Štěpána Raka byl hlavní rozdíl v nástroji. Já mám hodně dobrou kytaru, ale proti té jeho je to nesrovnatelné. Ta by zněla dobře i na Behringera :)

No prostě je to nikdy nekončící alchymie ... A stejně jako nadšení zahrádkáři si budou donekonečna povídat o svých speciálních odrůdách jablek (i když pro běžného člověka je jabko jako jabko), tak i my budeme stále elaborovat s těmito subtilními detaily a hodiny si o nich povídat (i když běžný posluchač žádný významný rozdíl většinou nepostřehne...) :)
Naposledy upravil(a) Ivo dne 02 kvě 2007 12:24, celkem upraveno 1 x.

Martin
Příspěvky: 847
Registrován: 04 dub 2004 14:10

Příspěvek od Martin » 02 kvě 2007 12:20

Osobně se mi také nejvíce líbí ukázka z DAV - přesně ... je tam nejméně "vaty - mlhy" na vyšších basech" má nejzřetelnější středy.
Ta ukázka " flguitstand " je skoro neuvěřitelně příjemná a hladivá na vyšších středech, mám ale pocit, že je trochu za hranicí reality, chápu, že to může být konkrétním nastavením preampu FL.

Zkoušel jsem dosadit i VSS3 s room i hall nastavením a musím říct, že u FL a Pendulum je zvuk méně konkrétní a oslovující, u fl skoro rozpitý v prostoru než to, co vychází z ukázky DAV.

Je to prostě věc vkusu a toho, co kdo hledá.
Každopádně díky za ukázky.

Odpovědět