připojení mikrofonu
Re: připojení mikrofonu


Re: připojení mikrofonu
napriklad ked mas maly bubon , jeden mikrofon zhora a druhy zdola .. tak su v protifaze a na jednom musis otocit fazu ..
Re: připojení mikrofonu
Lebo ? ....
...pískali by ? chytali by vazbu ? alebo čisto len koli tomu posunu fázy ? hmm. to sa mi nezda.
ale tak berem, že prioritne sa to použiva ked su otočene mikrofony oproti sebe. hej ? iný dôvod teda neni .. myslel som na niečo také že to bude mať nejaký iný zvuk

ale tak berem, že prioritne sa to použiva ked su otočene mikrofony oproti sebe. hej ? iný dôvod teda neni .. myslel som na niečo také že to bude mať nejaký iný zvuk

Re: připojení mikrofonu
Samozřejmě že to bude mít jiný zvuk jelikož signály budou v protifázi a tím se navzájem vyruší a výsledný signál bude znít slabě.Signály se navzájem ovlivňují a to konstruktivně či destruktivně. Uvedu ti jednoduchý příklad na sinusovém signálu, pokud jsou dva sinusové signály například o síle 1dB ve fázi pak výsledný součet signálů bude signál o síle 2dB, pokud jeden signál otočíš o 180* pak výsledkem jejich součtu bude 0dB tedy ticho. Proto je na mixu přepínač fáze.
Tady je názorný obrázek
Tady je názorný obrázek
Naposledy upravil(a) Stan dne 15 zář 2013 14:44, celkem upraveno 1 x.
Re: připojení mikrofonu
Ano, ja rozumiem že signal sa može rušiť ale to sa snad deje len v pripade že je ten signal z jedneho aj druheho mikrofonu uplne rovnaký
Re: připojení mikrofonu
Ne, VŠECHNY signály se navzájem ovlivňují. Pokud nahráváš například bicí tak signál přichází na membrány mikrofonů s rozdílným zpožděním to znamená že signály mohou být navzájem mimo fázi.V této situaci si přepínáš fázi pro kontrolu jak to zní v celku. Další příklad je, že při mixu děláš pomocí EQ prostor nástrojům. Když nahraješ například kopák a basu tak budeš mít dejme tomu na 80 cyklech obrovské zesílení jelikož se signály sečtou a skladba bude zaprvé přebasovaná a zadruhé oba nástroje v mixu nečitelné. Tenhle příklad nemá co společného s protífází ale s vzájemným ovlivňováním se VŠECH signálů.
Naposledy upravil(a) Stan dne 15 zář 2013 14:41, celkem upraveno 2 x.
Re: připojení mikrofonu
Jazzym : dufam ze z tohto vysvetlenia uz to chapes ..
Re: připojení mikrofonu


Re: připojení mikrofonu
Ano presne tak 

Re: připojení mikrofonu
tuna čo sme riešili rušenie vlniek sa mi dnes stalo
nahraval som pokusne španielku na tri mikrofony naraz z približne rovnakej vzdialenosti aj miesta a dva mikrofony sa tak vyrušili že stratili basy . Ešteže na zoom R16 sa dá obrátiť fáza aj po nahratí 


Re: připojení mikrofonu
Míň mikráků míň problémů. Tak jsi alespoň v praxi poznal co je to interference.
Tři mikráky na akustiku je overkill. Jeden dobrý mikrofon na správném místě stačí ale experimentovat se musí.
Pokud nahráváš jeden zdroj zvuku s více mikráky tak nezapomínej na pravidlo 1:3.
1= vzdálenost od zdroje zvuku
3=vzdálenost mezi mikrofony


1= vzdálenost od zdroje zvuku
3=vzdálenost mezi mikrofony
Re: připojení mikrofonu
Ja som naozaj len experimentoval , respektive som chcel poznať detaily rozdielu medzi "mikrofonmi", jeden z nich bol pc mikrofon
, jeden študiový na pavúku a jeden itegrovaný v R16, vyrušili sa integrovany a študiový. mimochodom ten PC mikrák aj hral celkom pekne len tam bolo vela ruchov.
pravidlo 1:3 znamená na 1m od španielky , mám mať vzdiialení mikrofóny 3m od seba ? alebo naopak ?

pravidlo 1:3 znamená na 1m od španielky , mám mať vzdiialení mikrofóny 3m od seba ? alebo naopak ?

Re: připojení mikrofonu
3:1 znamená že pokud budeš mít 2 mic a oba budou vzdáleny od zdroje zvuku 1m, pak optimální vzdálenost mezi mikrofony bude 3m. Nebo jinak, když budeš mic 1+2 vzdálen od zdroje zvuku (například kytary) 25cm pak optimální vzdálenost mezi mikrofony bude 75cm. Podívej se na net. Najdeš tam spoustu ukázek.
Edit: Najdeš to pod ¨3:1 rule¨ či ¨rule of third¨ např: http://en.wikiaudio.org/3:1_rule
Tady je malý příklad.
Edit: Najdeš to pod ¨3:1 rule¨ či ¨rule of third¨ např: http://en.wikiaudio.org/3:1_rule
Tady je malý příklad.