Malý mix - Spirit M8
Malý mix - Spirit M8
Umřel mi Ulipult, kterej používám na živáky a tak jsem si musel koupit nějakej malej rackovej mixáček. Po ne úplně dlouhým vybírání jsem si pořídil Spirit M8 od Soundcraftu - http://www.soundcraft.com/product_sheet ... duct_id=24 .
U strejdy Thomana stojí 585 ojráků - http://www.thomann.de/soundcraftspirit_m8_prodinfo.html , což není v týhle kategorii nijak moc, ale v porovnání s Ulipulty už je to samozřejmě peníz.
Každopádně sem píšu proto, abych se s váma podělil o čerstvej názor. Včera jsem pultík připojil ve studiu, šoupnul do něj šest linek z Emu MP7, připojil efekty a zkusil to trošku dubwise. M8 mě fakt příjemně překvapil - je tichej, korekce vcelku fungujou, proladitelný středy jsou super, 100mm fadery rozhodně choděj hladce a jsou přesnější, než v týhle kategorii obvyklý laciný 60mm. Čudlíky jsou trochu malý, přiměřeně velikosti pultu, ale to jsem prostě zmlsanej z velký konzole. Auxy jsou čtyři, dva pre spíš na monitoring, dva post na efekty. Sice nejsou žádný grupy, ale pult má vychytaně directy přepínací pre i post, což pro recording může pomoct. Digitální koax výstup je vcelku na h..., protože M8 nemá worldclock vstup, takže musí jet vždycky jako masterclock. Možná dobrý pro nahrávání do DATky, u kompu bych přivítal možnost synchronizace... Pult vypadá vcelku bytelně, rackový uši má schovaný pod kulturníma záslepkama. Dělá se s ním ergonomicky dobře.
Celkovej první dojem je hodně příjemnej, obzvláš? mě překvapil zvukově, což bych v týhle kategorii fakt nečekal. Pro použití v domácím studiu a ošahání si, co to znamená mixpult, můžu vřele doporučit. Samozřejmě to není hi-end sumační box, ale i tak si myslím, že dělat na něm mixy není žádná zvuková ostuda. A nějaký omezený nahrávání (do 8 stop) jde zrealizovat taky, samozřejmě bez výchytů typu studio / CR routing, talkback, atd. To se dá ale obejít přes Aux1-2. Mě osobně to přijde jako lepší volba, než Mackie (divný korekce) a rozhodně úplně jinej level, než Uli Boringer.
Jen můj názor, Saša.
U strejdy Thomana stojí 585 ojráků - http://www.thomann.de/soundcraftspirit_m8_prodinfo.html , což není v týhle kategorii nijak moc, ale v porovnání s Ulipulty už je to samozřejmě peníz.
Každopádně sem píšu proto, abych se s váma podělil o čerstvej názor. Včera jsem pultík připojil ve studiu, šoupnul do něj šest linek z Emu MP7, připojil efekty a zkusil to trošku dubwise. M8 mě fakt příjemně překvapil - je tichej, korekce vcelku fungujou, proladitelný středy jsou super, 100mm fadery rozhodně choděj hladce a jsou přesnější, než v týhle kategorii obvyklý laciný 60mm. Čudlíky jsou trochu malý, přiměřeně velikosti pultu, ale to jsem prostě zmlsanej z velký konzole. Auxy jsou čtyři, dva pre spíš na monitoring, dva post na efekty. Sice nejsou žádný grupy, ale pult má vychytaně directy přepínací pre i post, což pro recording může pomoct. Digitální koax výstup je vcelku na h..., protože M8 nemá worldclock vstup, takže musí jet vždycky jako masterclock. Možná dobrý pro nahrávání do DATky, u kompu bych přivítal možnost synchronizace... Pult vypadá vcelku bytelně, rackový uši má schovaný pod kulturníma záslepkama. Dělá se s ním ergonomicky dobře.
Celkovej první dojem je hodně příjemnej, obzvláš? mě překvapil zvukově, což bych v týhle kategorii fakt nečekal. Pro použití v domácím studiu a ošahání si, co to znamená mixpult, můžu vřele doporučit. Samozřejmě to není hi-end sumační box, ale i tak si myslím, že dělat na něm mixy není žádná zvuková ostuda. A nějaký omezený nahrávání (do 8 stop) jde zrealizovat taky, samozřejmě bez výchytů typu studio / CR routing, talkback, atd. To se dá ale obejít přes Aux1-2. Mě osobně to přijde jako lepší volba, než Mackie (divný korekce) a rozhodně úplně jinej level, než Uli Boringer.
Jen můj názor, Saša.
Syncro a nemohol by si ten Spirit porovnat prosim Ta s tou mrtvolkou Behringerom ? Aky to bol konkretne typ ? Mna by zaujimali hlavne mic preampy, alebo aj vseobecne. Ja sa prave rozhodujem medzi Behr. a Soundcr. Nepotrebujem digital out, takze by mi stacil aj Spirit E8. Myslite chlapi ze bude zasadny rozdiel M8/E8 ?
jenze nikde nepises na co to potrebujes. Jestli na livko nejakou technarinu nebo budes nahravat komorni kvartet na exportni desku.......pises, ze chces mikrofonni preampy. Za plusminus stejne prachy co jsou Spirit E se prodavaji Mackie VLZ, coz je na stejne zvukove urovni a ty preampy tam jsou o dost lepsi.......ale tech parametru na srovnani je vic.......E ma directoutyIvanik píše:Vybava mi je jasna, ale mna by zaujimal hlavne sound.
Ivanik: Měl jsem Behringer MX2642, kterej měl lepší výbavu - 4 sub, 6 aux. Jenže sound stál za h..., preampy šuměly a korekce byly spíš legrační. Na M8 zatím vypadalo všechno zvukově mnohem líp. Co se preampů týče, zkoušel jsem jenom rychlej test s SM57, nešumí, ale zvukový kvality takhle neodhalím. Teď to nějak důkladně zkoušet nemůžu, protože mám ve studiu lidi, ale hned jak bude čas, zkusím to pořádně... E řadu neznám, takže nemůžu sloužit. Mackie VLZpro trochu znám, největší mínus týhle série je pro mě v korekcích. M8 je má mnohem příjemnější, i když to samozřejmě záleží na vkusu.
Saša
Saša
peteness: To pro mě není ten důvod. Spíš je to tak, že mě se líbí ekvalizéry, který zřetelně zasahujou do frekvenčního spektra, ale zvuk pořád zůstává hladkej a u akustickýho nástroje z něj nedělá chemku. Ty korekce na M8 jsou tomuhle celkem blízko. Jasně, když to porovnám s EQčkem na mým VTC, tak je to hroznej rozdíl, ale ten charakter určitý hladkosti tam pořád je. Na Mackiem mi to přišlo takový "nepěkný" a "chemický", nevím jak to jinak popsat. Na Ulipultu to bylo zase tak, že dlouho se při točení nedělo nic a pak najednou se ten zvuk úplně vycucnul / vyboulil. Nejlepší výraz pro mě teda je, že korekce na M8 jsou "hladký", i když pěkně zabíraj. Na fórech se tomu říká tuším "smooth" a o takovejch korekcích se mluví jako o "muzikálních". Žádná chirurgie (řezání), spíš jen korekce barvy...
Saša
Saša
to Syncro: jj, to mas asi pravdu. Nejdulezitejsi je ujasnit si na co to potrebuju a kolik na to objetuju. Momentalne mam 5 syntu, ktere potrebovaly napichat do neceho co by nesumelo. Taky sem do toho nechtel moc investovat, protoze urcite casem pribude digitalni karta s ADAT+prevodniky a pujde to nejspis primo do compu. Ale zase co se mixu tyce v zadnem pripade Behr. Mam z prodance.cz za 7470,- Mackie DFX12. Ma to 4stereo,4mono,6mic,2aux,vstup na CD a vystup na sluchatka. Korekce dvoupasmove s tim, ze ten vyskac se da jemne pouzit a tem syntum to spis pomuze nez ublizi. Inserty se daji vyuzit mj jako directouty.........Za ty penize a na ty ucely mi to pripada bezkonkurencni. Svuj ucel to maximalne splnuje a NESUMI!......ale beru, ze vy tady resite spis mix ca za 20k. To uz bych si hooooodne rozmyslel, jestli vubec analog a jestli nebudu zbytecne platit za SPDIF. Mel jsem vyhlidleho Soundcrafta v RockParadise v Ov. Ptal sem se na moznost zapujcky nebo koupe s moznosti vraceni. Rekli mi, ze kdyz to jednou koupim je konec. Snad jen u bazarovych kousku. Takze koupit mix za 20 klacku, ktery se mi pak treba nebude za ty prachy libit a budu se ho horkotezko zbavovat za 12, to je zrejme normalni postup.......v podobne situaci je tady asi vic lidi. Tyhle fora tomu lehce napomuzou, ale nemuzou to vyresit.......Neco jineho je kdyz se koupi venku a do 30dnu to muzu vratit. Mozna uz je ta moznost i u nas, klidne me opravte.
Ivanik: ten efektak je reseny tak, ze koleckem prepinas mezi 15-ti presety, ktere nejdou kombinovat ani editovat. Ma to nejakych 7 reverbu, ktere mi pripadaji vsechny skoro stejne, pak je tam jeden takovy ulitly reverb. Ctyri kratke delaye, ktere mi taky prijdou stejne - udajne se lisi feedbackem. Pak je tam chorus, ktery nejak nechapu, phaser ktery moc nephasuje a flanger, ktery je flangerem, ale s jednou pevnou sinusovkou......je to spis takova blbina. Moc se to neda pouzit. Tech 32bit je spis jen trik, zni to hrozne.......na nejake ciste veci se to total nehodi. Mozna na velmi lehky reverb, kdyz chces neco trosku oddelit anebo na ulitlosti, jako treba ze nekde v house/trance/techno/.../psycho hrajes suchym syntem a najednou rychle vystartujes faderem toho EMACu a tim to cele natlacis treba do nejakeho toho zmateneho chorusu a pak to zase stahnes a nekde dal to pak jeste treba jde pres delay. Tak tohle ma treba nejaky efekt, ale to jsou fakt spis kraviny.... On se teda da uplne vypnout jen foot switchem, ktery nemam a tak se do te zdirky strcil sroubek a uz tam navzdy zustane.........to se ale dalo za ty penize cekat. Podobne je to s vystupnim petipasmovym EQ............kdyz tuhle blbost vyradis z provozu, mas (za ty penize) maly mixak nebo submix, ktery nesumi a o to tam jde.
Dakujem Ti Peteness za krasnu a vycerpavajucu odpoved. Presne tak som si predstavoval takzvany 32bit efekt. Tie ich srackove reklamy na oficialnych strankach. Vsade pisu 32bit, ale v manuali na poslednej strane uvadzaju, ze efekt je 16bit , ale kurva v dvoch kanaloch a to uz ma byt akoze 32 bit (logika na urovni masiarskeho psa). Viem, ze tym myslia to, ze procesor je 32bit, i ked signal spracovava na 16bit, ale nech zbytocne nezavadzaju obecenstvo. Podla mna aj tak nie je dolezite 16, 20, 24,32, ale konkretny algoritmus (aspon jeden dobry). Kaslem na to a budem rozmyslat o externom efekte. ..... asi Echolana (vzdy nam tam ta paska vydrzala celu noc).
-
aum generator
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
Re: Malý mix - Spirit M8
aj onyx?syncro píše:Mackie (divný korekce)




