Tak jsem včera večer po dni práce na Air 20 přepnul na Matrixy a začal mít jasný pocit, že to náhlé okouzlení Dynaudii začíná pomalinku vyprchávat ... Rozdíl mezi Dynaudii a Matrixy mi začal připadat jako mezi krásně udělanou umělou květinou a opravdovou živoucí květinou ... Na Dynaudiích zní všechno pěkně, ale tak trochu za nějakým filtrem jakoby, uměle, na Matrixech zní totéž maximálně přirozeně, otevřeně, dýchá to ... kromě běžných tracků jsem porovnal třeba i nějaké naše společné zpěvy se synáčkem, na Matrixech jsem měl pocit jako bychom tam v tom rohu opravdu živě stáli, na Dynaudiích to znělo trochu "processed" ... atd. U Matrixů to zní všechno jako by bylo otevřené velké okno do přírody, Dynaudia jsou jako někde ve skleníku, pěkné, ale trošinku s nějakou "fólií" přes sebe, digitální foto ...
Takže včera večer a dnes ještě více si připadám jako po nějakém krátkém "flirtu" a návratu domů

kde pak člověk skutečně ocení, co tam má
Už ted znějí po dramatické změně polohy skvěle a cesta strmého upgradu crossoverů vypadá hodně zajímavě (
http://www.northcreekmusic.com/801web.html )
Je skoro jisté, že opravdu upgradovat tyto bedny se v řádu 100-200k nedá. Až budu velký, koupím si tyhle
Jinak zajímavý článek o (masteringových) monitorech je tady:
http://mastering-media.blogspot.com/200 ... akers.html
Nic to nemění na tom že tyhle Airy jsou skvělé bedny, ale spíše asi na mix než na mastering a akustickou hudbu