
Chcu si koupit svůj první nástroj
Jo, to je fakt, zvuky se dají dokoupit, s klaviaturou už nic neuděláš.Problém je v tom jakou. Osobně mi sedne víc asi ta na rolandu protože mám rád takové tužší, ty které jdou trochu tíž... v prodejně mě ale chlapík přesvědčoval a? jdu do kurzweilu, protože u nějakých jazzových vyhrávek mě to bude naopak zbytečně brzdit... co se týče kvality, tak bych řekl že je to asi to samé, ta kvalita je srovnatlelná.Žeprý ten roland je spíš na pop a rock, na jazz mě sebejistě doporučoval kurzweila.Hm, myslím že do něj nakonec pudu, i když to ve mě stále ještě hlodá... 

Vojta: Uz bych Te nerad navigoval k nejaky znacce. Lepsi bude, kdyz se sam rozhodnes podle svyho vedomi, podle toho,co Ti asi tak lip vyhovuje, ale ten chlapek v tom krame podle me keca (asi podle toho co zrovna potrebuje udat). Predpokladam, ze hrajes na klasicky piano(mozna uz taky nejakej ten patek) a tim padem je pro Tebe lepsi klavesnice na keyboardu co nejtussi tj. co nejvic podobna te opravdove (snad leda by byla jeste tussi nez u klasickyho piana). Pak by se taky mohlo stat, ze si na nejakou tu volnou (plavajici) klaviaturu zvyknes a u klas. klaviru budes pekne v p*deli.
Jo, s tím máš pravdu. na prázdniny jsem měl pujčené ze ZUŠ nějaké digi piano, ale bylo nějaké starší, takže nemělo vyvažované klavesy a když jsem ho pak po 2 měsících vrátil a začal hrát na normální klavír, tak to byl rozdíl jako prase, myslel jsem že to neuhraju a za chvíli jsem byl nadřený jako pes... A docela se divím že kladívková mechanika se může tak moc lišit v závislosti na výrobci... (stále přemýšlím, je to dilema jak prase, nevím...




Podla mna, sa urcite rozhodni podla mechaniky, ako som vyrozumel, nadalej budes hravat aj na klasickom klaviri a tam ten prechod je naozaj dost citliva zalezitost.
Ja osobne som s tym mal problem. Cez den som cvicil na K2500 a vecer som isiel hrat na velkeho Petrofa. Asi 20min som sa aklimatizoval:-)
Pri zvukoch je to viac o subjektivite ako pri mechanike. Moj nazor.
A pri nastrojoch s kladivkovou mechanikou sa predpoklada, ze ich clovek kupuje hlavne kvoli mechanike(pocitu z hry), ze nastroj bude pouzivat roky, zvykne si na jeho mechaniku a skor si dokupi nejaky modul, alebo rozsirujucu kartu, ked to nastroj umoznuje.
Ja som sa osobne nasiel v spominanej S-90.
Ja osobne som s tym mal problem. Cez den som cvicil na K2500 a vecer som isiel hrat na velkeho Petrofa. Asi 20min som sa aklimatizoval:-)
Pri zvukoch je to viac o subjektivite ako pri mechanike. Moj nazor.
A pri nastrojoch s kladivkovou mechanikou sa predpoklada, ze ich clovek kupuje hlavne kvoli mechanike(pocitu z hry), ze nastroj bude pouzivat roky, zvykne si na jeho mechaniku a skor si dokupi nejaky modul, alebo rozsirujucu kartu, ked to nastroj umoznuje.
Ja som sa osobne nasiel v spominanej S-90.
-
- Příspěvky: 126
- Registrován: 25 kvě 2004 19:12
no ja nejsem klavirista, takze nejsem zadny odbornik, ale podle me se klaviatura k2500 velmi blizi te u piana.
co se tyce zvuku tak podle me neni potreba uz nic dokupovat, protoze na jazz to ma vsechno. klavir - jako zivy. rhodes - jakbysmet, hammondy - taky dobre + lze ovladat registry zive pomoci faderu. a vubec - da se stahnout strasne moc zvuku z netu, rekl bych ze skoro vsechno - simulace slavnych syntaku i nove zvuky....
co se tyce zvuku tak podle me neni potreba uz nic dokupovat, protoze na jazz to ma vsechno. klavir - jako zivy. rhodes - jakbysmet, hammondy - taky dobre + lze ovladat registry zive pomoci faderu. a vubec - da se stahnout strasne moc zvuku z netu, rekl bych ze skoro vsechno - simulace slavnych syntaku i nove zvuky....
no Roland ma kvalitnejsiu hammer ako Kurzweil v tom zmysle, ze sa viacej priblizuje tej klavirnej a je o poznanie tuhsia ako u Kurz. K2500 ma ale podla mna mechaniku ovela univerzalnejsiu a je na nej radost hrat ci uz na piano alebo ine zvuky (Rhodes, Vibraphone ale aj synths), pretoze nie je tak tuha (nieco medzi hammer a vyvazenou). disponuje vybornou pruznostou (rychlostou) a "hratelnostou". ja by som jej dal jednoznacne prednost pred hociktorou hammer (Roland, Yamaha. Korg...)
po zvukovej stranke je podla mna V.A.S.T stale jednotka v akustickych simulaciach (myslim tym dotvaranie prirodzeneho akustickeho doznenia samplov). ked si vezmem, ze cela zakladna sample RAM v K2500 ma len 4MB, nepoznam ziadnu inu syntezu, ktora by z tak mala vzorkov dokazala urobit tak zive a presvedcive zvuky
po zvukovej stranke je podla mna V.A.S.T stale jednotka v akustickych simulaciach (myslim tym dotvaranie prirodzeneho akustickeho doznenia samplov). ked si vezmem, ze cela zakladna sample RAM v K2500 ma len 4MB, nepoznam ziadnu inu syntezu, ktora by z tak mala vzorkov dokazala urobit tak zive a presvedcive zvuky
k2500 - overena kvalita ....nejakou dobu mi to trcelo na kuchynske lince :--)/jsem odkojeny na klasice
/Mechanika vyborna,zvuk perfektni ..viz.** http://www.jordanrudess.com/downloads.shtml
pokud se nekdy vratim ke klasice tak pujdu na K2500 nebo K2600
Ten klavir byl super ...Vsechny Rolandy co jsem kdy sl. nem.dore piana ..pruser i v samohrajkach -- dodnes ......
----- Vsechny grupy okolo co znam a hrajou rock,pop,jazz,a j. tak to ve svem parku parkujou
Neni co pokazit .... Za ty prachy ve frcu .....

pokud se nekdy vratim ke klasice tak pujdu na K2500 nebo K2600

----- Vsechny grupy okolo co znam a hrajou rock,pop,jazz,a j. tak to ve svem parku parkujou

No ja nevim. Prosazovat neco mezi "hammer a polovyvazenou mechanikou" ..
Treba se zamyslet o co Vojtovi jde. Myslim,ze ho zajima hlavne klasicky zvuk klaviru. Poshookuv prispevek me utvrdil, ze ten Roland byl byl pro Vojtu vhodnesi.
Poshook: Ta "netuhost" klaves by u pianisty zpusobila pohodlnost a nektere slozitejsi pasaze se vylozene zahrat nedaji, kdyz je klaviatura prilis volna.
synth: samohrajky bych tu vubec neresil

Poshook: Ta "netuhost" klaves by u pianisty zpusobila pohodlnost a nektere slozitejsi pasaze se vylozene zahrat nedaji, kdyz je klaviatura prilis volna.
synth: samohrajky bych tu vubec neresil

hral si niekedy na K2500? skus to a odvolas co si odvolalksr píše:No ja nevim. Prosazovat neco mezi "hammer a polovyvazenou mechanikou" ..Treba se zamyslet o co Vojtovi jde. Myslim,ze ho zajima hlavne klasicky zvuk klaviru. Poshookuv prispevek me utvrdil, ze ten Roland byl byl pro Vojtu vhodnesi.
Poshook: Ta "netuhost" klaves by u pianisty zpusobila pohodlnost a nektere slozitejsi pasaze se vylozene zahrat nedaji, kdyz je klaviatura prilis volna.
synth: samohrajky bych tu vubec neresil

pohodlnost sa ziadna neobjavi, pretoze klaviatura nie je prilis volna, ona je "tak akurat".
ja napriklad vyslovene neznasam tradicnu hammer na Rhodes alebo chromaticke perkusie. a Vojto nebude hrat len piano...
Poshook: Tak to jo.
Klaviatura v souvislosti s Rhodes to je trosku jina kapitola a o tom puvodne rec nebyla. A treba u takovejch hammondek, to napriklad s piano klav. nema nic spolecneho a v tomhle pripade to snad ani nema cenu zkouset.. to je jasny. Spise me slo o ty ruce, aby mu nesly do kopru. Ono "tak akorat" znamena pro Tebe, ktrej jsi zvyklej je vyuzivat na ledasco od piana po syntaky. Ale fajn, dobre je zminit vse.
Pokud by chtel Vojta vyuzit i tehle moznosti, tak je to ok, co rikas. Nutno ovsem brat v potaz, ze lidi maji tyto nastroje spise na koncerty prave kvuli jejich univerzalnosti (pohodlne rhodes,vibrafon), ale doma zasednou na cviceni k pianu, ktery Vojta tusim nema..


rec povodne nebola ani o piane. od zaciatku sa bavime o dvoch nastrojocha ich vhodnosti pre jazzoveho hraca, takze treba brat do uvahy aj univerzalnost pouzitia.ksr píše:Poshook: Tak to jo.Klaviatura v souvislosti s Rhodes to je trosku jina kapitola a o tom puvodne rec nebyla. A treba u takovejch hammondek, to napriklad s piano klav. nema nic spolecneho a v tomhle pripade to snad ani nema cenu zkouset.. to je jasny. Spise me slo o ty ruce, aby mu nesly do kopru. Ono "tak akorat" znamena pro Tebe, ktrej jsi zvyklej je vyuzivat na ledasco od piana po syntaky. Ale fajn, dobre je zminit vse.
Pokud by chtel Vojta vyuzit i tehle moznosti, tak je to ok, co rikas. Nutno ovsem brat v potaz, ze lidi maji tyto nastroje spise na koncerty prave kvuli jejich univerzalnosti (pohodlne rhodes,vibrafon), ale doma zasednou na cviceni k pianu, ktery Vojta tusim nema..
ta K2500 s tou klaviaturou na tom nebude az tak spatne (viz. mnozstvo jazzovych pianistov, co na tom hraju)...
aj medzi klasickymi pianami mas obrovske rozdiely v tuhosti klaviatury
myslim, ze vojto dostal dost informacii, dufam, ze nam da vediet ako si vybral

Mna osobne Fatarovska klaviatura u K2500 moc nedostala. Tazko sa ten pocit z nej opisuje ale vnimal som ju ako moc umelu, malo mi pruzila pod prstami, ale to je velmi indivindi. Ale tak isto stara RD-600 nic moc az 700 je v pohode.
K2500 ma 8 mb a nie styri, ale je fakt, ze s klavirnych zvukov je to absolutna spicka do dnesnych dni, napriek tomu, ze to nema sympatetic resonance, dynamicky sampling a dalsie vychytavky sucastnosti. Ale o Rhodesoch z Krzw by som netvrdil, ze su vyborne, skor priemerne. V tom je Roland urcite lepsi.
K2500 ma 8 mb a nie styri, ale je fakt, ze s klavirnych zvukov je to absolutna spicka do dnesnych dni, napriek tomu, ze to nema sympatetic resonance, dynamicky sampling a dalsie vychytavky sucastnosti. Ale o Rhodesoch z Krzw by som netvrdil, ze su vyborne, skor priemerne. V tom je Roland urcite lepsi.