Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Diskuse ohledně nákupů audiotechniky (mám si koupit X nebo Y)
Uživatelský avatar
spid
Příspěvky: 16
Registrován: 25 lis 2008 07:53

Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od spid » 31 kvě 2014 10:20

Zdravím,
budu pořizovat přenosný rekordér pro nahrávání zvuků za účelem sound-designu obecně - (ruchy ulice, štěkající pes, startující letadlo, stroje ve fabrice, atd,...) Primárně (v nejbližší budoucnosti) se zaměřením na tvorbu ozvučování krátkých animací pro real-time aplikace (hry apod.), zvuků pro samplery k hudebnímu nebo jinému užití - výsledný produkt musí být k profesionálnímu použití. V real-time aplikacích mám ohledně parametrů jasno, ale pro ostatní případy bych si nechal poradit. Zajímá mě, jaké parametry (specifikace - samplovací frekvence, druhy formátu apod.) by měli tyto finální zvuky být, v jakém formátu (jestli plně postačuje jen wav, mp3, aiff - chci co nejuniverzálnější pokrytí). Při hledání vhodných rekordérů si ale nejsem v něčem jistý:
a) je pro jmenované účely důležitá možnost nahrávat ve 24b/192kHz, nebo stačí 24b/96kHz ?
b) je potřeba aby měl rekordér XLR konektory?
c) je potřeba mít vícestopý rekorder, nebo stačí jen stereo?
d) využiju možnost timecode záznamu?
-snažím se jen nic nepodcenit, sám zatím netuším kterým směrem se to bude vyvíjet, proto chci pořídit opravdu dobrý přístroj pro záznam, který si poradí se všemi situacemi.

pár mých tipů, mezi kterýma snad budu schopnej něco vybrat:
TASCAM DR-680 - ./recenze/tascam-dr-680-t14957.html
TASCAM HD-P2 - http://tascam.com/product/hd-p2/
Roland R-44-E - http://www.sweetwater.com/store/detail/R44Edirol/
Fostex FR-2 - http://www.fostexinternational.com/docs ... FR-2.shtml
Korg MR-2 - http://www.korg.com/us/products/drs/mr_2/
NAGRA LB - http://www.pro-sound.com/Merchant2/merc ... BrandNagra
SONY PCM-D100 - https://pro.sony.com/bbsc/ssr/cat-audio ... t-PCMD100/
Sound Devices 702T - http://www.bhphotovideo.com/c/product/4 ... mpact.html
-některý mašinky jsou příliš drahý, některý nemají více stop, některá zas nemá XLR, atd...
Díky

(...každopádně, vůbec bych se nezlobil, pokud by byl někdo z Brna jako já a tohle téma třeba probrali a pobavili se osobně.)

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od matucha » 31 kvě 2014 16:21

To co potrebujes za formaty atd musis vedet sam, kazdej projekt je jinej. Rek bych jen ze nahravat mp3 misto nezkomprimovany wavky nedava smysl.

Vicekanal. Vyuzijes ho?

Ja osobne vidim dve zasadni cesty s nahravanim venku.

1) maly nahravadlo s vestavenejma mikrakama na pohotovy nahravani a nenapadnost
2) nahravadlo s externima mikrakama na narocnejsi produkci


ad1) Nalovis hodne zvuku v beznym dennim provozu a nemusis nic moc extra resit. Kvalitnejsi kusy jako Sony maji celkem prijatelnej zvuk (i kdyz ten elektret tam slyset je). Casto to staci, nekdy je to jedina moznost, malokdy je to ale zvukovy "posusnanicko".

ad2) U hodne kvalitnich kusu jako jsou Nagra nebo Sound Devices nedava smysl pripojovat prumerny mikraky. Sennheiser MKH, Schoeps, Neumann KM1x0 jsou odpovidajici uroven. K tomu potrebujes samozrejme vetrnou ochranu (nebo vic podle setupu). Dobry je ze v ten moment vis, ze mas nejlepsi mozny vybaveni a nic ti nebrani delat veci na maximalni urovni (krome tebe samotnyho). Blby je, ze takova aparatura uz prestava byt nenapadna (vyndas zepelin s mrtvou kockou a hned je vsem jasny ze ses nejakej filmar). Neni to taky az tak prenosny abys to mohl tahat s sebou uplne vsude a nekdy proste nepotrebujes vytahovat delo na komara. Nagra ted mimochodem ma novej model stereo nahravadla, jmenuje se to Seven, resp. 7... proste sedmicka.

Vicekanalovy nahravani je samozrejme jeste dalsi stupen. Tady pan to dela opravdu navazno http://www.musicofsound.co.nz/blog/ . Nahrava vicekanalovy efekty a atmosfery, kdy snima ruzny perspektivy nebo soucasti zvuku ruznejma mikrakama naraz. To by me bavilo ;).


Ja teda nakonec dosel k Nagre LB a Sony PCM D50. PCM-D50 s sebou taham vsude a nahravam kdeco. Pouzivam ho taky kdyz potrebuju neco hodne rychle nekde chytit a s Nagrou bych vyplasil lidi. K Nagre mam Sennheisery MKH405 (starej kus, da se koupit levne na e-bay a je prima) a MKH30 (osmicka). Ty pouzivam jako MS a mam je vlastne permanentne v zepelinu pripraveny na toceni. Obcas kdyz potrebuju neco konkretniho venku "vypichnout", tak vytahnu MKH60 pusku, kterou jsem koupil hlavne na loveni zvuku, ale nakonec ji nejvic pouzivam na voiceovery (asi muj nejoblibenejsi mikrak pro tuhle aplikaci). Taky jsem nedavno koupil bez rozmyslu microtech gefell m300 a ten se mi taky libi na M misto ty MKH405. Obcas se mi stane, ze na nejakou atmosferu vytahnu schoepsy s MK21 kapslema (siroky kardiody) a umistim je v nejaky AB nebo NOS pozici, nebo tak taky pouziju stary KM76 neumanny, ale ty celkem sumej na atmosfery i kdyz maj prijemnou jiskru. To uz jsou ale spis libustky. MS par dobrejch mikraku mi na "lov zvuku" prijde jako zaklad. Vsechno ostatni uz je komplikovanejsi.

Jiny veci jsem nezkousel, i kdyz poznavam hodne zarizeni na ktery jsem koukal, tak k nim nemuzu rict nic jinyho nez ze se to pouziva a funguje to ;). DR680 bych si asi poridil jako doplnek k Nagre, kdybych zacal tocit nahodou nejaky surround atmosfery. Pry je to hodne fajn a kdyby to chytlo hodiny z Nagry, tak by to bylo stezi zly. Fakt je ale ten, ze nekdy velmi dobre funguje vicekanal bez synchronizace. Zvlast kdyz nahravas hodne jiny perspektivy. Nedavno jsem tocil nejaky rozhovory, kdy dva lidi mluvili na mikraky pichnuty do nagry a jednomu jsem drzel u pusy D50 a vubec nebyl problem to pak slozit. Stejne tak si dokazu predstavit nechat sonaka nekde na kopci, jit do udoli natocit s nagrou blizkej zvuk vystrelu (nebo neceho takovyho) a pak se vrati pro sonaka a pozejc oboji slozit jako "dry" a "wet".

TC potrebujes kdyz tocis synchronne s obrazem v profi produkcich. Pri DSLR nahravani se ti to nestane, protoze tam kamery TC nemaj. Ja se bez TC zatim obesel uplne bez problemu, ale asi to je tim, ze se mi ani chodit tocit na plac nechce.

48khz, 96khz, 192khz? Zalezi na tom v cem to odevzdavas a cim nahravas. D50 umi 96khz ale s vestavenejma mikrakama to smysl nedava (nad 22khz je jen sum a rozdil ve zvuku neslysim). U Nagry je to trochu jina pisnicka, tam mam nastaveny 96khz standardne a jen u nejakejch nedulezitejch veci prepinam na 48 nebo 44.1khz. 192 jsem myslim zatim nepouzil, ale zatim jsem nepotreboval nahravat zvuky na extremni zpomalovani, ktery by nemelo znit zafiltrovane. Asi by to na to chtelo i novy MKH8040 apod, ktery nejsou zeshora orizly filtrem nad ~25khz jako vetsina mikraku.


Davam tu a tam nejaky zvuky na freesound.org , abych ty "komunite" vratil nejak to, ze pouzivam i zvuky odtamtud. Mam tam vzdycky popsany cim je co nahravany, takze si to muzes projit, treba tohle je dobra ukazka toho jak v idealnim pripade zni Nagra http://www.freesound.org/people/matucha/sounds/192139/

Uživatelský avatar
spid
Příspěvky: 16
Registrován: 25 lis 2008 07:53

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od spid » 31 kvě 2014 22:41

Díky za odpověď s užitečnýma informacema a nakouknutím do zákulisí.
Bylo mi od začátku jasný, že pokud se tomu chci věnovat "na vážno" v plné zbroji a být připraven na všechno, neobejdu se bez toho nejlepšího. Bude to ale "moc vidět" a nebude to až tak přenosný, jak sám píšeš. Takže se mi líbí myšlenka rozdělit nahrávání na VELKOU a malou "polní". Když si člověk uvědomí o co všechno by přišel, pokud by s sebou furt netahal velkou bestii s doplňkama, pokud by měl jen to, tak je pro mě defakto pořídit si něco menšího jasná volba. Jde jen o to co. Rád bych se nevzdal možnosti 192kHz (z důvodů jaký jsi popsal - abych se při zpomalování dostal k vzorkovací frekvenci co nejpozději), ale tím se výběr radikálně zúží a zůstává jen Korg MR-2 (kterej víc sedne k někomu v obleku) a nebo celkem předraženej rekordér SONY PCM-D100 (chápu tedy dobře že když nemá přímo XLR konektor není to až taková závada)
Původně jsem si pro začátek vytipoval univerzální stereo mikrofon Rode NT4 - http://www.rodemic.com/microphones/nt4 s tím, že bych později pořídil třeba ten MKH8040 a začal bych experimentovat se záznamem na 192kHz. Je ten Rode NT4 blbej nápad? Mám raději pořídit některej z těch o kterých píšeš?

Mrknul jsem na www.freesound.org - fajnový ukázky. člověk má hned lepší představu. a pomalu taky přemýšlím, že používat starej DJ mixák pro krmení sluchátek není díky šumu, kterej z toho leze, pro zvukařinu asi moc dobrej nápad.

ps. to jak jsem zmínil ten mp3 formát tak jsem nemyslel nahrávat do mp3, ale mít ho jako jednu z finálních možností k užití jak to má třeba soundsnap.com . Je fakt, že co mašina, to jiný parametry. To bych musel mít každej zvuk minimálně v deseti variantách a to je moc velkej luxus.

Uživatelský avatar
Stan
Příspěvky: 1936
Registrován: 27 dub 2013 15:26

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od Stan » 01 čer 2014 02:36

Ja se sice v teto oblasti nahravani nepohybuju ale myslim ze jednim ze zasadnich parametru na ktery by jsi se mel zamerit je jake maji tebou vyhlidnute kusy maximalni zdvih preampu( gain) a pri jakem SNR. Pokud budes nahravat jen v tovarne busici lis tak tyto hodnoty "nejsou" az tak dulezite ale pokud pujdes nahravat cvrcky do prirody jsou tyto hodnoty pro tebe vice dulezite nez rozliseni v jakem budes nahravat. Taky nevim proc si myslis ze XLR neni dulezity, pokud neplanujes pouzivat externi mikrofony pak XLR asi poterbovat nebudes. Pokud ano tak se bez nej neobejdes. Ale jak jsem rekl tohle jsou jen obecna pravidla a v takovemto nahravani se nepohybuji. Jinak co si pamatuji tak kvuli synchronizaci zvuku s obrazem je doporucovano nahravat 48 ci 96 ale to se tyka hlavne dialogu atd.

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od matucha » 01 čer 2014 03:21

Opravdu neni potreba jit rovnou do nejdrazsich veci, zalezi na tom jak moc velkej fajnsmekr jsi (a jsi ochoten obetovat svoje penize) nebo jestli mas klienty, co si potrpi na kvalitu a zaplati za ni. Vetsina klientely bude naprosto spokojena s dobrejma nahravkama pres vestaveny mikraky z malejch nahravadel. Akorat ti to casto neda moc prostoru pro praci, protoze ten zvuk z nich je mnohem min robustni (vic se rozpada pod processingem).

Jediny od ceho bych odradil jsou levny zoomy, z toho jsem slysel spis jen spatny veci.

Nagra dela taky model Lino, ktery je asi zhruba cenove stejny jako bylo kdysi Sony D50. Sice je to delany v cine, ale urcite to nebude zly. Tascam DR100 mkII mi taky neznel zle... ale nakonec jsem nasel D50 na aukru za prijemny penize a vzhledem k tomu jak je to "legendarni" overenej kousek, tak jsem nevahal. Je to vazne pekne udelany, kovovy, spolehlivy a na baterku vydrzi hooodne dlouho. Nema to vubec spatny preampy a prevodniky, neni to sice velka Nagra nebo Sound Devices, ale v porovnani to neurazi. Kdyz k tomu pridas phantom krabicku na baterky a zredukujes jeji vystup do malyho jacku, tak to neni vubec spatny reseni. Muzes taky jit jeste dal a poridit Sound Devices MixPre-D a zapojit to do optickyho vstupu D50 (nebo Tascamu DR100 mkII) a tak vlastne mit kvalitu sound devices kdyz potrebujes. Je to ale o zarizeni navic, o kabely navic... veci co se muzou potencialne kazit. Maly jacky nejsou uplne imunni vuci nechtenymu vytazeni nebo protaceni (s prislusnym chrchlanim).

Na midi.cz je ted myslim nekolik nahravadel stredni tridy (tj Roland R-44, Fostex FR-2, TASCAM HD-P2). To jsou veci ktery jsou podobnyho ranku jako Rode. NT4 jsem nikdy nezkousel, jen kdysi NT5 a to neni vylozene spatnej mikrofon... jen XY neni uplne nejhezci stereo. Kdyz natacis konkretni vec primo pred mikrakem, tak ti ani jedna kapsle nemiri presne na ten predmet a tak to snima trochu zabarvene. No a pak na atmosfery to nema takovou prostorovost/obklopeni jako AB a jiny nekoinsidentni techniky. MS mi prijde idealni na toceni konkretnich zvuku, protoze koukas kapsli presne na zdroj zvuku a druhej mikrofon se ti stara o sirku, kterou pripadne muzes velmi efektivne zuzit (coz je casto potreba) a nedejou se ti v monu lehky combfiltery, ktery u XY bohuzel trochu jsou. Kdybys tocil jenom atmosfery, tak za maly penize jsou na tohle urcite super "schoepsy chudych" Line Audio CM3, ty jsou ale bohuzel siroky kardiody a to znamena, ze fungujou jen v AB a NOS. A potazmo teda na zvuky vzdaleny aspon 70cm od mikraku a to je casto moc.

Musim rict ze me porad fascinujou ty stary MKH405, ktery jsou na ruchy fakt super a na ebayi jsou levnoucky (100-150euro). Potrebujes na ne akorat konvertory z phantomu na tonader (12V) napajeni, coz neni velkej opruz a ani to neni drahy. Ty novejsi jsou ale cistci a min sumej. S trochou stesti se daj MKH40 a MKH30 koupit po 500-600euro. MKH8040 atd jsem moc z druhy ruky nevidel. MKH40 rada je myslim nejmin sumici malomembranovej mikrofon co se da poridit a MKH8040 rada je na tom jen o trochu hur. Bohuzel zatim neexistuje MKH8030, takze vsichni co chteji MS kombinujou MKH30 s MKH40 nebo MKH8040.

Tady nekdo dobre shrnul MS moznosti (jen bych asi koukal na ceny pouzitejch kusu, mam osobne dobry zkusenosti s kupovanim z druhy ruky)
http://www.gearslutz.com/board/remote-p ... s-rig.html

Tady nekdo ukazuje MKH60 a MKH30 v zepelinu. To je dobra kombinace kdyz chces nahravat nejakou konkretni bodovou vec. Ale treba na atmosfery nebo treba prejezd auta to neni moc dobry, protoze asi na 45 stupnich se dostavas ve stereu uplne do Leva (Prava) a od toho bodu se to zacne vracet nazpet do centru. Plus se tam dejou dalsi legracni veci. Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Jinak indie filmari pouzivaj dost Oktavy O12 a teda taky Rode. Bohuzel ani jedno z toho nema 8kovy kapsle.

Na nahravani atmosfer jsou taky dobry miniaturni mikraky jako treba DPA 4060, ktery si muzes "nalepit" kamkoli a schovat nahravadlo. Jsou i firmy co delaj docela levny kusy urceny na binauralni nahravani, ktery si das jako spunty do usi a vysledkem je specializovana nahravka pro sluchatka. Vsechny jsou omni, takze nahravas hodne neselektivne.

Dobry mikrofony maj kazdopadne daleko vetsi "moralni" trvanlivost. Kdyz si dneska koupis super mikrak, tak bude super i za 20 let. Zato nahravadlo, tam bude vyvoj (i kvuli interfacu a pametovejm mediim) docela jinde. Je to trochu jako s objektivama pro zrcadlovky. Jedna zajimava vyvojova vec se ale ted s mikrakama deje, a to jsou mikraky s digitalnim vystupem, kdy vlastne obejdes kvalitu nahravadla. Zatim bohuze moc nahravadel neumi AES42 nebo jak se jmenuje ten format/protokol pres kterej to komunikuje.

Ale to uz se asi dostavam trochu mimo to na co se ptas ;).

Uživatelský avatar
spid
Příspěvky: 16
Registrován: 25 lis 2008 07:53

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od spid » 01 čer 2014 03:42

Stan:
Dík, ten gain prostuduju zítra.
A k tomu XLR - tak třeba ten Rode NT má napájení baterkou a pomocí jeho redukce do stereojacku to přece můžu zapojit do jack/mikrofonního vstupu na tom rekordéru. Nebo ne?
Horší problém čekám s mikrofonama, do kterých baterky strčit nejdou - to ale doufám, že na to určitě existuje nějaký udělátko nějaká krabička s napájením..nevím.. doufám. No jestli ne, tak jsem právě proto tady abych si v tom udělal jasno, než začnu něco nakupovat.

Uživatelský avatar
spid
Příspěvky: 16
Registrován: 25 lis 2008 07:53

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od spid » 01 čer 2014 04:11

matucha:
dík za další přísun informací, už se mi v tom dělá pomalu jasno - že problém nahrávání je mnohem obsáhlejší, než se na první pohled zdá :)
s tím Rode NT4 a jeho XY to je vlastně fakt. to stereo co jsem slyšel člověka prostorově až tak nepohltilo, a pak to s tím snímáním bodovýho zdroje je taky fakt. ..no zítra v kavárně budu sumarizovat informace. Je v tom už nějak moc proměnných a tak těch možností jak, co, a s čím nakombinovat začíná být nějak moc. Ale je to příjemnej hlavolam.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od Ivo » 01 čer 2014 07:10

Já mám Zoom H4N a i když je to OK na dokumentární nahrání nějakého mluveného slova, nebo nějakého hudebního nápadu na nástroj, jak říká Matucha, na lov jemných zvuků to myslím moc vhodné není - nebo přinejmenším ne s vestavěnými mikrofony. Jak by to dopadlo kdyby se k tomu připojily externí kvalitní mikrofony, to ale nevím, nezkoušel jsem - možná že dobře ?

Uživatelský avatar
Stan
Příspěvky: 1936
Registrován: 27 dub 2013 15:26

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od Stan » 01 čer 2014 11:04

Tak jsem ted koukal na tascam dr100 mkII a vypada zajmave. Pisou sice 20dB headroom ale nekoukal jsem na tech. specifikace ma phantom a celkove ma asi vse potrebne do zacatku. Tascam je na tomto poli zavedenou firmou. Muzes si to vzit jako vzor a porovnat s jinymi vyrobci pro porovnani rozdilu

Edit: tak jsem jeste koukal na tech a avizovanych 20db je jen na line 1.

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od matucha » 01 čer 2014 11:47

spid píše:A k tomu XLR - tak třeba ten Rode NT má napájení baterkou a pomocí jeho redukce do stereojacku to přece můžu zapojit do jack/mikrofonního vstupu na tom rekordéru. Nebo ne?
Horší problém čekám s mikrofonama, do kterých baterky strčit nejdou - to ale doufám, že na to určitě existuje nějaký udělátko nějaká krabička s napájením..nevím.. doufám. No jestli ne, tak jsem právě proto tady abych si v tom udělal jasno, než začnu něco nakupovat.
Jo ty redukce fungujou. Mikrofony co potrebuji phantom muzes napajet krabickou vlozenou mezi nahravadlo a mikrak. Kupodivu mezi nima jsou rozdily, nektery sunty dost zvysujou hladinu sumu. Takhle to nekdo zdokumentoval http://thesoundmyheadmakes.blogspot.cz/ ... -with.html

Takhle to pak vypada:

Obrázek

Da se s tim zit ale cim vic veci, tim vetsi sance ze se nekde neco podela.

Uplne jsem mimochodem zapomel na sony m10, to je levnejsi verze nahravadla, ale kvalita preampu a AD je na velmi podobny urovni jako u D50. Prej to neni rozhodne horsi. Jen mikrofony to ma dva omni, takze se to chova hodne jinak s vestavenejma.
Naposledy upravil(a) matucha dne 01 čer 2014 11:57, celkem upraveno 1 x.

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od matucha » 01 čer 2014 11:54

Ivo píše:Já mám Zoom H4N a i když je to OK na dokumentární nahrání nějakého mluveného slova, nebo nějakého hudebního nápadu na nástroj, jak říká Matucha, na lov jemných zvuků to myslím moc vhodné není - nebo přinejmenším ne s vestavěnými mikrofony. Jak by to dopadlo kdyby se k tomu připojily externí kvalitní mikrofony, to ale nevím, nezkoušel jsem - možná že dobře ?
Zoomy co jsem slysel byly opravdu vsechny hodne roztrepeny a sumely. A ty XLR vstupy sice vypadaj na prvni pohled fajn, jenze je to nizsi trida nez nejlevnejsi M-Audia. Jasne da se s tim neco nahrat, ale neni to nic pro fajnsmekry ;).

Kdyz jsem se poohlizel po malym nahravadle, tak jsem poslouchal ruzny testy a myslim, ze staci rict ze Rode NT4 proti vsem tem vestavenejm mikrackum znelo o nekolik trid dospelejc. I tak me casto D50ka prekvapi jak pouzitelny veci z toho lezou, viz treba tohle http://www.freesound.org/people/matucha/sounds/192781/ .

(na freesoundu jsou ty ukazky prehravany v extremni MP3 kompresi, kvuli downloadu je nutny se tam zaregistrovat)

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od Ivo » 01 čer 2014 12:09

Takže máš pocit že ten Sony PCM D-50 by byl jiný level pro pohotové kapesní nahrávání oproti zoomu ? Celkem jsem otevřen upgradu v tomto směru ... Ale koukám že ten Sony se snad už nevyrábí ?

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od matucha » 01 čer 2014 14:32

Jo ale neposune te to nekam uplne radikalne jinam, je to porad nahravadlo s elektretovejma mikrakama. Celkem pouzitelny na ruzny polni nahravky, ale ani nahodou to neni nic na nahravani nastroju v jakkoli verny kvalite. Totiz kdyz clovek dela s ruchama, tak spojuje ruzny jejich plochy a vzdycky si neco "vysteles" jinym. Taky casto slouzej jenom jako pozadi a v popredi mas neco nahranyho poradnejma vecma (treba hlasy). Na vylozene pekny nahravky hudby/nastroju/zasadnich zvuku potrebujes hlavne poradny mikraky a rozumny nahravadlo. Nagry a Sound Devices jsou na urovni studiovejch zarizeni s tim ze Nagry jsou min klinicky nez SD. Vsechny ty Tascam DR680 a Edirol R44 maj spis paralelu v takovejch tech standardnich USB interfacech. Neurazi, neuchvati.

Nevim jestli pro tebe to ma nejakej smysl, protoze bez problemu vezmes malej plastovej rack s preampama a ad, k tomu pribalis notebooka a mas funkcni nahravaci system. U ty Nagry a spol to mas akorat v jedny krabicce, mozna v lehce jinym odstinu charakteru, kterej te bude bavit min nez ruzny forsselly atd, ale porad pekny. Vyhoda je rychlost s jakou to cely zprovoznis, nezavislost na elektrice (baterka vydrzi mnoho hodin) a pak taky to ze ti od startu zarizeni staci zhruba 15s na to abys nahraval (a to mozna i prehanim s tou dobou). Je v tom urcita svoboda. Nekdy to dokonce pouzivam rad i ve studiu, kdyz potrebuju nahrat nejaky ruchy, nez bych nekde stacil zalozit novou session atd, tak tohle je hned k dispozici a jen si to teda pak musim pretahnout po USB do pocitace.

D50 uz se opravdu nevyrabi, zustala jen M10, ktera je prej taky moc fajn. D50 nahrazuje D100, ktera stoji docela dost a nic o ni nevim. Za stejny penize co byla D50 je ale treba ta Nagra Lino (vyrabena teda v cine), nemel jsem to v ruce ale celkem bych na to byl zvedav.

Diogenes
Příspěvky: 108
Registrován: 28 úno 2014 04:52

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od Diogenes » 01 čer 2014 18:01

Nevíte prosím, jak jsou na tom recordery Edirol R-44 nebo Tascam DR-100 s funkcí overdub?

PS: Schopnost nahrávání stopy při současném paralelním přehrávání jiné stopy (stop)

PS2: Koukal jsem do manuálů k oběma přístrojům, ale moc moudrý z toho nejsem ...

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Re: Parametry rekordéru pro "lov" zvuků

Příspěvek od Kermitak » 02 čer 2014 13:36

matucha: slysel jsem o tom Tascamu (Tascam DR100 mkII), ze je to pry docela sumak, ty jsi nic takoveho nepozoroval?

Odpovědět