Mind Warp - Getting High

Vaše produkce a názory na ní, české a slovenské elektronické kapely a projekty
Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 08 črc 2008 01:20

atmosferou zdaleka nejlepsi, co jsem od tebe slysel. teda prvnich 45 vterin. 0:45 uz tam zacinaji probleskovat nejaky pro me neprijemny kakofonie (vlastne uz od 0:22, ale tam je to este zajimavy), ale do ty doby emotivni lofism. jiny tvy skladby sem ze zdvorilosti radsi nekomentoval, ted sem rad, ze muzu neco napsat. trochu bych to probral, pulku vyhodil, vysel ze zacatku a zprehlednil. nesnazil bych se zlepsit zvuk, znelo by to blbe, takhle to zni blbe-priznakove-zajimave.

Jindy2
Příspěvky: 2039
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 » 08 črc 2008 10:18

Brooklyn / juanita juarez: Tak tedy moc děkuji, stejně jako Cyril jsi mě velmi překvapil a čekal jsem, jestli Cyril nezůstane osamocený s jeho tvrzením, že je to nejlepší. To mi dává fakt motivaci to vypiplat.

Ty kakofonie dělá ten arp/bass na pozadí, je tam hozený jen tak, ten bych možná měl celkově předělat/vyměnit (akorát když jsem uvažoval o akustické base, moc se mi jí tam dávat nechtělo, nevím proč). Ze začátku jsem vyjít chtěl, jenže rozvinout těch pár vteřin do minimálně 4 minutové skladby asi nejsem schopen a tak si tam pomáhám volnými aranžemi které tam občas vletí, taková ta kytárka, potom smyčce a tak dále.
Jinak jsem rád, že snad to moje laborování s melancholií a depresive hudbou nese ovoce, to jsem moc rád, že se nesnažím o něco nového zbytečně.
Takže díky Stewie :)

Toxin: Ona tohle neměla bejt pecka a nemělo to bejt líbivý a ani mě se to v podstatě moc nelíbí, prostě to neni pop. Kompozice není zase tak jednoduchá jak se může na první pohled zdát, piplal jsem to všechno dohromady přes tři týdny a poprvé udržel po celou dobu skladby jinou tóninu, než C Dur/Moll.
Ten snare useknutej bejt nemusí (abych to ale opravil, musim se konečně vrhnout na reinstall celýho kompu, do háje už o tom mluvim dva měsíce), ten bicí pattern jsem ale upravoval čistě na efekt, aby byly takový ucouraný a hodily se tam a myslím, že tenhle pattern se tam hodí, měl bych mu udělat nějaké filly a hajtky možná ještě. Ale v základu je tam tak, jak jsem ho chtěl. Bicí to původně ale nemá mít vůbec, tohle je jen verze jakž takž snad stravitelná pro ezone.

BTW, ten název by měl odrážet tohle konkrétní aranžmá, které by mělo evokovat moje ztísněné až špatné pocity, když si dám někdy ráno jointa a neudělá mi zrovna dobře ;) Podle mě je to ale stejně málo pohřební.
Naposledy upravil(a) Jindy2 dne 08 črc 2008 10:29, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 12765
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Příspěvek od dendy » 08 črc 2008 10:26

no mne sa to dost paci, trosku viac si sa mohol pohrat s bicimi zneju tak staticky - nejake breaky, stoptime-y ... a do usi mi trosku udrel ten vysoky string na 1:07 ten mi tam tak nejak vobec nepasuje..

inak trosku mi to pripomina staru vec od RMB "madman's legend" samozrejme este tomu vela chyba ale taky naznak, neviem - proste som si pri tomto tracku na hentu vec spomenul a hned som si ju siel pusit ..

cize - celkom fajn track, do kosa ho urcite nehadz, vyhraj sa viac s bicimi a tiez ked chces aby to bolo psycho tak by som obcas nahodil poriadny filter delay na ten klavir ;-)

a melancholicke mi to rozhodne pride. asi preto sa mi to paci...


btw. : nehul to svinstvo.

:D

Jindy2
Příspěvky: 2039
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 » 08 črc 2008 10:43

dendy: hehe, tak to je opět radost, dendy tys mi koment nenapsal hodně dlouho, takže otevírám šampaňské :)

s tím vysokým stringem je to škoda, já ho tam mám rád, protože to oživuje...no je vysoko, na to se můžu mrknout, ale že bych ho vyhazoval to asi ne...

s bicíma se chystám si pohrát, to nebude problém...melancholických věcí chci dělat teď víc, tak snad i ty další se ti budou líbit...

btw - no v tom psychadelickém stavu se mi lépe dělají abstraktní věci, za střízliva to moc řeším logikou...budiž mi snad k dobru, že kromě piva a jointů do sebe nic necpu ;) obdivuju, že ty dokážeš dělat psy trance bez ničeho...na live bych ale do sebe taky nic necpal...

micanek
Příspěvky: 194
Registrován: 02 lis 2007 13:12

Příspěvek od micanek » 08 črc 2008 15:48

trochu nechapu jak je mozne hrat harmonickou moll jak melodickou, protoze kdyz se to stane, je z ni melodicka :) jinak lehkej offtopic: o vikendu jsem si v compu nadefinoval vlastni modus, v nemz je tercie presne na pomezi velke a male - zni to uzasne - je v tom obrovsky pnuti - pritom neni ani moll ani dur:) takovej krasnej trictvrteton!!!

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 08 črc 2008 15:53

micanek: tak posli ukazku, sme zvedavy
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Jindy2
Příspěvky: 2039
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 » 08 črc 2008 15:53

micanek: no já vim že tomu rozumíš mnohem líp než já a možná než kdokoliv tady ;)

ale jinak k té harmonic / melodic - ty se pokud vím liší jedním tónem a jestli ne, tak mě oprav...z principu samozřejmě když hraju harmonickou melodickým stylem, tak je to melodická, ale oproti "pravé" melodické tam stejně má ten jeden tón jiný...ale to je asi jedno, to já nevím...

jo ten modus by mě taky zajímal...BTW, v mejch tématech mi OT nevadí...

micanek
Příspěvky: 194
Registrován: 02 lis 2007 13:12

Příspěvek od micanek » 08 črc 2008 16:35

je to jednoduchy - kdyz vis kolik ma konkretni ton centu, dejme tomu jeden 440 a druhej 460, tak das 450 a je to presne neco mezi.. :) je to vlastni napriklad etnicke hudbe, ktera nekdy muze pusobit jakoby falesna, ale neni tomu tak, proste ma jen jine vzdalenosti mezi tony - klasicky priklad je napr. ekvidistantni pentatonika nebo mody, ve kterych se pohybuje gamelan... postup je takovy, ze jednodusse podladis zmineny ton o dany pocet centu a hotovo... hezka je na tom ta nejednoznacnost - nedavno jsem transkriboval jednu vec ze salamounovych ostrovu a v ramci "naseho" JEDNOHO tonu tam byly tri zcela rozdilne tony - ta mikrointervalova struktura sice do "dnesni" hudby nelze lehce implementovat, ale kdyz to aplikujes na jeden ton, de facto na ten nejdulezitejsi, tak ta hudba dostane nezamnenitelny punc.... :)

micanek
Příspěvky: 194
Registrován: 02 lis 2007 13:12

Příspěvek od micanek » 08 črc 2008 16:54

tech mollovych je daleko vice nez jen harmnicka a melodicka - krome aiolske, kterou malokdo pouziva to je treba dorska nebo frygicka, ty maji ttotiz rovnez maou tercii, ale jsou zajmavejsi pro uziti protoze treba ta dorska ma velkou sextu a malou septimu, kdyz chces znit jinak - aplikuj cirkevni mody a tvou hudbu si jen tak nekdo nesplete - ja mimochodem miluji lydickou, ktera ma triton a pritom je durova... zpet k nejednoznacnosti - muzes ji aplikovat i na akordy - mockrat jsem v dnesni produkci slysel uziti treba antitoniky... kdyz das toniku C - E - G a potom klasiku dominantu G - H - D nebo subdomimantu F - A - C, tak to kazdej slysel tisickrat, ale antitonika je presne neco mezi nimi - je totiž postavena na pultonu mezi nimi - na FIS... :) pouzil to treba i dvorak v novosvetsky a zni to tam nadherne... finticek jak bejt jinej jsou tri prdele...

Jindrix
Příspěvky: 430
Registrován: 09 kvě 2007 20:58

Příspěvek od Jindrix » 08 črc 2008 18:18

micanek: Klobouk dolů před Tebou, bez nadsázky!
Jindy2: Tak už víš, s kým případně konzultovat harmonii, tóniny, melodiku... Já určitě nejsem ten pravý :(

Já si jdu ponořit hlavu do studené vody a vrátím se asi zase k mému "Old School" a "nemastnému" stylu, který naštěstí alespoň malou hrstku lidí zajímá ;) Zkrátka k tomu, co dělám a ať to dělám jakkoli, vždy to zní skoro stejně "Old School" a to nejen zvukově, ale i harmonicky a kompozičně.
Opakuji pro oba zmíněné - myslím to bez nadsázky a bez urážky!

Jindy2
Příspěvky: 2039
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 » 08 črc 2008 18:55

Jindrix: Ale prosimtě, tvoje konzultace přes PM určitě opět rád využiju, pokud tedy budu moct a...A hlavně už jsem zvědavý na tvůj nový track, tak doufám, že brzo bude :)

micanek: no, ta klasická tónika zní docela běžně, to máš pravdu (ale i tak se na tom, co jsi uvedl, dá vystavět skladba), ta antitonika může znít o dost zajímavěji, zatím se mi to ale úplně nepodařilo nahodit...
jinak ty lydian, aeolian, dorian, neopolitan atd. jsem zkoušel, ale moc mě to nechytlo, modernější stupnice mi znějí vhodněji do moderní elektronické a popové hudby...
indickou hudbu jsem zkoušel dělat přes pitch shift směrem dolu a nebo indiánskou jenom na černejch klapkách, tam rainforest flute zněly celkem dobře...

Jindy2
Příspěvky: 2039
Registrován: 26 bře 2007 21:26

Příspěvek od Jindy2 » 08 črc 2008 18:55

Mind Warp - Getting High 2

dneska jsem trochu pracoval na zvuku a pár detailech co tu byly vytýkány...chtěl bych vědět, která verze se vám zdá lepší, jestli první, nebo druhá...druhá je ve vyšší kvalitě, měla by mít i o něco lepší mix...
jinak tam nejsou žádné zásadnější úpravy, až na ten zvuk, pár přidaných a změněných not, přidané bicí filly a upravený mix a některá dynamika + jinej začátek...
Naposledy upravil(a) Jindy2 dne 08 črc 2008 19:10, celkem upraveno 6 x.

micanek
Příspěvky: 194
Registrován: 02 lis 2007 13:12

Příspěvek od micanek » 08 črc 2008 19:01

2jindrix: nerikam, ze uziti klasickych spoju je old school, jen jde o to, jak budou uzity - spousta "komponistu" napriklad rika, jak jim klasickej kvintakord C dur prijde "obycejnej" a neustale zahustujou apod. vetsine tehle lidi rikam, poslechnete si napriklad fiserovo requiem, cela skladba je neskutecnej expresivni nater na bazi modality a rizene aleatoriky, ale kdyz v samotnem zaveru pri unisonu sboru AMEN zazni C dur, jedinej "normalni" trojzvuk v celyskladbe, tak se z toho vetsina "tehle" lidi posere, jak je to nadherny - dulezity je tedy kontext...

micanek
Příspěvky: 194
Registrován: 02 lis 2007 13:12

Příspěvek od micanek » 08 črc 2008 19:15

2 jindy - proto rikam, ze to nelze implementovat zcela, ale jde o to vedet, kde to pouzit,aby to bylo zajimavy... ty cirkevni stupnice jsou zajimavy predevsim pro vokalni part, kde nejlepe vynikne jejich charakteristika - treba ta frygicka je casto slyset i v elektronicky hudbe - co se tyce akordu, tak napr. nejaky neapolsky sextakord uz vyzaduje znalost v zachazeni s nim - kdyz nevis do jakyho stupne a predevsim jakeho obratu ho rozvest, nema cenu ho nekam davat, protoze jen to, ze vis jak se tvori je na nic, protoze jeho kouzlo stejne nemuze vyniknout :) poslechnete si orbital a jestli mate dobry usi a umite analyzovat, tak se nebudete stacit divit, jaky vychytavky pouzivaj, a pritom je to jedna z nejlepsich tanecnich kapel... kluci se jen nebojej experimentovat

Jindrix
Příspěvky: 430
Registrován: 09 kvě 2007 20:58

Příspěvek od Jindrix » 08 črc 2008 19:20

Jindy2: Pokud bude něco, co nebudeš vědět už Ty sám, tak samozřejmě a vždycky moc rád napíšu - když ne odborný posudek (to neumím), tak alespoň osobní názor ;)
Nový track - bude, jen nevím kdy :(

micanek: Já vím, že jsi nezmínil "Old School", to já. Ale "Old School" styl je u mě tak nějak už asociovaný s mojí tvorbou...
Možná se na to zaměřím více, než vymýšlet nějaké složité variace :)
A když použiji modernější zvuky, třeba se toho "Old School" statutu zbavím...
Třeba. Třeba také ne.
A k tomu, co píšeš o tom jednom "normálním trojzvuku" uvedu trochu jiný příklad - kdysi jsem zvučil jednu "country" kapelu, která hrála živě (podotknu na zábavách) složité a vypracované záležitosti (akordy, kde by si normální člověk zlámal prsty) a lidi to "odzívali".
Pak ta kapela zahrála "odrhovačku" na 3 klasické akordy a lidi se mohli zbláznit blahem, v tu ránu byl plný parket...
Ale to už jinde jsme, samozřejmě.
Ale moc díky za Tvůj názor!

Odpovědět