suhlas, a to je na tom to famozne. Lahsie si zapamatat melodiu o troch akordoch.je to zamer, pretoze ludia lahsie vstrebaju primitivne odrhovacky na 3 tonoch.
Šťastný a veselý
Re: Šťastný a veselý
Mě to stejně nějak nedává logiku. Vždyť jde udělat i jednoduchou a zároveň melodickou písničku. Mě spíš zaráží, že se používají furt stejný postupy, který musí přece lidem přijít už hrozně vyčpělý. Jestli to spíš není nějaký strach zkusit něco jinýho. Viděl jsem nějaký dokument o filmový hudbě a tam o tom mluvili skladatelé, že se zkrátka režiséři se hrozně bojí vkládat do muziky výrazný melodie, emoční elementy. Tam to dávali do kontextu s tím, že udělat film je finančně strašně riskantní v dnešní době a proto se bojí jakýhokoliv neprobádanýho experimentu. U filmu to chápu, ale hudba není tak drahá záležitost jako film.
Re: Šťastný a veselý
Aaa tak zas bych to neprehanel na druhou stranu, urcite dneska neni vsechno harmonicky uplne plochy. A u urcityho druhu popu harmonicko/melodickou komplexitu nahradila zajimava/komplexni produkce. Je to asi nejakej zakon o zaklade zachovani urovne komplexity popu
.
S tim doladovanim, uplne chapu. To jak clovek zachazi s intonaci je cast charakteru a je jednoduchy o to prijit. Pak je taky fajn, kdyz veci trochu plavou. A taky ladeni ve vicehlasu neni vzdycky o tom jit na presny noty, protoze muze lip fungovat kdyz spodni a horni hlasy jsou trochu "stazeny dovnitr", jak jsem se jednoho dne dozvedel od lidi co si neco odehrali ve smyccovym kvartetu.
Ja mam na to pravidlo, ze kdyz neco zni spravne/dobre, prestoze to podle softu neladi, tak rozhodne nedoladovat. Ale taky se uplne nebat vyzkouse malicko "pritahnout" spravnym smerem tony, kterejm to prospeje. A muzou to treba bejt jenom 2-3 za pisnicku.

S tim doladovanim, uplne chapu. To jak clovek zachazi s intonaci je cast charakteru a je jednoduchy o to prijit. Pak je taky fajn, kdyz veci trochu plavou. A taky ladeni ve vicehlasu neni vzdycky o tom jit na presny noty, protoze muze lip fungovat kdyz spodni a horni hlasy jsou trochu "stazeny dovnitr", jak jsem se jednoho dne dozvedel od lidi co si neco odehrali ve smyccovym kvartetu.
Ja mam na to pravidlo, ze kdyz neco zni spravne/dobre, prestoze to podle softu neladi, tak rozhodne nedoladovat. Ale taky se uplne nebat vyzkouse malicko "pritahnout" spravnym smerem tony, kterejm to prospeje. A muzou to treba bejt jenom 2-3 za pisnicku.
Re: Šťastný a veselý
Chlapci vidite to strasne pesimisticky..Kolovratkova muzika o rovnakej postupnosti stale ponuka miliony moznosti ako byt kreativny a rozhodne to vyzaduje obrovsku davku skillu..Tu odporucam pozriet dokonca video od typka co ma vystudovanu hudobnu skolu a analyzuje pre niekoho stupidne jednoduchy song od Blink 182 ..V inych castiach analyzuje Bacha,rozobera veci ako counterpoint a jazz..Takze to nie je ziaden chlapik co nepocuva nic ine okrem mainstream kolotocariny..
Pozrite a uvidite ze jednoducha hudba ktoru pocujeme denne v radiach je ovela sofistikovanejsia ako sa na prvy pohlad zda..
Sorry Jirko ze ti to tu zasieram to len na ukazku k diskusii potom to zmazem..
Vo videu som preskocil uvodne bla bla..
Pozrite a uvidite ze jednoducha hudba ktoru pocujeme denne v radiach je ovela sofistikovanejsia ako sa na prvy pohlad zda..
Sorry Jirko ze ti to tu zasieram to len na ukazku k diskusii potom to zmazem..
Vo videu som preskocil uvodne bla bla..
Re: Šťastný a veselý
Rozhodně jsem ten názor nechtěl brát v nějakým absolutním měřítku. Určitě se najde dost těch, co si harmonií a melodií hrajou. Přiznám se, že ani nemám moc přehled, vycházím jen z toho, co občas zaslechnu, když někomu někde hraje rádio a občas kliknu na nějakou mohutně sdílenou písničku. Jinak se pohybuji v hodně jiný hudební sféře.
Re: Šťastný a veselý
Tu su 3 akordy v celej pesnicke. zaciatok 2.42
a v jednom okamihu kde repuje alebo co dokonca ostava na 1 akorde.* 5.20s-5.35 A melodia tiez nieje **komplikovana**
- je chytlava a nenudi. No a nakoniec stacia 2 akordy. Naco veci komplikovat.
a v jednom okamihu kde repuje alebo co dokonca ostava na 1 akorde.* 5.20s-5.35 A melodia tiez nieje **komplikovana**
- je chytlava a nenudi. No a nakoniec stacia 2 akordy. Naco veci komplikovat.

Re: Šťastný a veselý
Tak to od Lady Gaga mě třeba nudí úplně hrozně. I když je to původně nějaká písnička od Madony z devadesátých let, že? Ale to je prostě otázka vkusu. Chápu, že to s někým rajcuje... Mě na tom fascinuje pouze ta technická věc. Produkce a ten úžasně konzistentní vokál, to má můj respekt. Ale je to možná i moje hudební deformace. Když prostě slyším melodii u který vím jaký tón a akord bude následovat, tak mě to nebaví. Může mě to tedy bavit, pokud mě dostane atmosféra, energie, ale to u disco hudby v mém případě moc nehrozí.
Re: Šťastný a veselý
Haha, koukam, ze v tyhle veci od LG to ani produkce nezachranuje
. Tam zrejme de o uplne neco jinyho a v tom je to uspesny. Nebudu ani trochu predstirat ze rozumimm tomu proc je to uspesny.

Re: Šťastný a veselý
Jo Beato si nasel dobrou skulinu. A nejlepsi je kdyz predvede nejakou svoji kompozici s rychlejma behama na piano, levnejma smyccovejma samplama a nejakou polyharmonii, kterou 99.99% lidi urcite povazuje za chybu.gambler píše: ↑26 pro 2019 14:47Chlapci vidite to strasne pesimisticky..Kolovratkova muzika o rovnakej postupnosti stale ponuka miliony moznosti ako byt kreativny a rozhodne to vyzaduje obrovsku davku skillu..Tu odporucam pozriet dokonca video od typka co ma vystudovanu hudobnu skolu a analyzuje pre niekoho stupidne jednoduchy song od Blink 182 ..V inych castiach analyzuje Bacha,rozobera veci ako counterpoint a jazz..Takze to nie je ziaden chlapik co nepocuva nic ine okrem mainstream kolotocariny..
Pozrite a uvidite ze jednoducha hudba ktoru pocujeme denne v radiach je ovela sofistikovanejsia ako sa na prvy pohlad zda..
Sorry Jirko ze ti to tu zasieram to len na ukazku k diskusii potom to zmazem..
Vo videu som preskocil uvodne bla bla..
Ale rad k nemu obcas zabrousim pro inspiraci nebo pro doplneni mejch chatrnejch znalosti teorie.