Analog heaven

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Odpovědět
Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES »

black píše:Ecson:
>Ne jako napr digitalizovana Andromeda...
Nematme hlavy, neni tomu tak, Andromeda je analog!
Jinak super prispevky, dik!
Samozrejme ze je Andromeda analog, ale zni digitalne, nemuzu si pomoct:)
Vim ze ji mas, neber to osobne. Nema proste koule jako konkurencni analog syntaky.


K ty OMEGA-8, jakej je tvuj nazor na ni?

Planuju ze bych ji vzal s jednim ARP2600 filtrem.
.

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES »

Ted jsem nasel dobry srovnani k tematu:) !

SUNSYN vs ANDROMEDA

http://www.sequencer.de/moogulatorium/s ... omeda.html


Obrázek
Jürgen MICHAELIS - Konstrukter vsech JoMoX masin, majitel firmy.



A jeste jedna fotka - krasnej SUNSYN:)
Tohle je prototyp, prvni testovana verze, nema dreveny bocnice a ma jinej tvar krabice.

Obrázek

.

black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Příspěvek od black »

Jasne, jde jen o objektivitu pro ostatni, kteri ctou nase prispevky, subjektivne to s vnimanim zvuku kazdy mame samozrejme jinak.

BTW: Andromedka je prirozene analogove tepla, zvlaste po noci stravene na jejich...klavesach...dostal jsem k ni RAM kartu nabitou super zvuky, podstatne kvalitnejsimi nez factory set.

Co se tyce Omegy, po SE1X mohu jen doporucit, technologie bude stejna navic dalsi volitelne filtry. Jeste dam zpravu o vyvoji s SE.

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES »

Obrázek

Zakaznicka OMEGA-8 v bile barve. Pod ni je mensi OMEGA-2 v cerny barve.


Black. supr, tesim se na zpravu. diky
.

tankista
Příspěvky: 451
Registrován: 15 zář 2005 10:02

jeste naposled sunsyn

Příspěvek od tankista »

2 black & ecson: Diky, jsem rad, ze jste me utvrdili v tom, ze je to dobrej synth. Jelikoz to mam jenom jako konicek, tak zadny VA nepotrebuju, moje PC zvladne temer to samy, a za cas uz se to nepozna vubec, o tom jsem presvedcenej. Navic VA jsou horsi investice nez auta, pokud je clovek rychle netoci, prodela kalhoty. Takze pokud bych si jeste nekdy chtel poridit hw synth, tak jedine real analog. A pokud domu pouze jeden jediny real analog, tak at uz neco umi, takze sunsyn :-) Az jednou zas budu mit vicero chechtaku, tak ho mozna, naskytne-li se jeste jednou takova prilezitost, z druhy ruky koupim...

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES »

Tankista: SUNSYN je opravdu skvela volba, muzu jen doporucit!

Jinak ja osobne jsem toho presvedceni, ze dnes nema cenu investovat penize do standardnich HW virtual analog synthu. Promne jejich zvuk a moznosti neprinasi to co ja potrebuju, jsem toho nazoru ze SW synthy pomalu zacinaj bejt natolik dobry ze 90% HW virtual analog syntaku SW prekona. Zatim stale neprekonatelny jsou jen CLAVAI a ACCESS ale i to je jen otazkla casu. Plnej Virus pro Protools ci Powercore je toho dukazem.

Ja planuju koupit uz jen true analog syntaky a samozrejme FM yamahy. Z VA mi imponuje jen NL3 ci Vir TI. Ale bez tech si zivot umim predstavit. Bez tlustejch Studio Electronics, JoMox ci Oberheim, ale bejt nemuzu:)

Obrázek
.

tankista
Příspěvky: 451
Registrován: 15 zář 2005 10:02

Příspěvek od tankista »

Tak to jsem rad, ze i tohle vidis podobne :-) Dukazem budiz demo Nord Modularu 2 na pc. A potom par novejch programu z posledniho pulroku, ktery ho v rade aspektu v pohode vymazou, ale to sem nepatri... Spis by me zajimalo, jestli nemas tuseni, v cem muze byt rozdil mezi klasickejma Yamaha FM synthama a FM7 od native? Co dela ten rozdil ve zvuku, to mi vrta hlavou, dyt je to oboje digital... Ale nedavno jsem si zase poslech Music for Masses od DM, coz me opet nadchlo, ale nektery basy, ktery jsem tam slysel proste nenakroutim v FM7, kdybych se zblaznil. Rek bych, ze to tak nak min "zvoni"...

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES »

Obrázek
DX-7 & DX-7 II
tankista píše:Spis by me zajimalo, jestli nemas tuseni, v cem muze byt rozdil mezi klasickejma Yamaha FM synthama a FM7 od native? Co dela ten rozdil ve zvuku, to mi vrta hlavou, dyt je to oboje digital...
FM7 se neda s DX7 srovnat. Je to krasnej plugin, ale s real DX-7 je neporovnatelnej.

On je rozdil uz mezi samotnejma YAMAHA DX-7, tech je nekolik generaci:

V roce 1983 spustila YAMAHA na syntakovy scene naprostou revoluci! Prisla s DIGITALNIM - POLYFONNIM - MIDI - RAM - syntakem. Vsechno co bylo monofonni, analogovy, bez pameti, bez midi - to vse temer ze dne na den zemrelo! DX-7 chtel kazdej. Byla to nejtrendovejsi masina vsech dob. Kdo mel FM zvuk DX-7 byl frajer, kdo mel mono analog syntak byl nula! Taky proto se ji prodaly strasny tuny.



* Yamaha DX-7 (12 bit)
DX-7 z roku 1983 mela tlustej zvuk, je hodne spinava, ma nabrousenej charakter, trochu sumi protoze ma nedokonaly prevodniky a taky interni FM proces. Ale ta nedokonalost je SUPR. Obdobne zni FM syntaky od KORGa - DS8 a 707.
DX-7 byla vyrabena v mnoha ruznejch upravach, ale vzdy jen kosmetickejch, uvnitr to byla stale ta jedna a stejna.
Napr monstrum DX-1 coz jsou 2x DX-7, nebo o neco mensi monstrum DX-5.
Klasicka DX-7 v 2u racku je TX-802. Kouzelenej je MEGA rack TX-816, coz je 8 DX-7 v jednom 4u racku:) Pokud nekde uvidis TX-7 za 1500 kc tak to kup!! je to identickej expander s DX-7 ale jen v hnusny plastovy krabicce. Jeste bych mel zminil 4operatorovou serii DX21/11 DX100 FB01, TX81z (tu mam koupenou trikrat! je Bozi:) atd atd....

Obrázek
TX-7

Obrázek
TX-81z

Obrázek
TX-802

Obrázek
TX-816





* Yamaha DX7- II FD (16 bit)
1986 - Stejna a prece uplne jina. Opet 16 hlasu. Ma uz cistej zvuk a neni tak kulata jako prvni DX7. Jinak se az na par drobnosti vpodstate nelisi. Delala se taky v mnoha verzich DX-7 II, DX-7 IIS, DX-7 IID , DX-7IIFD mela disketovou mechaniku. Atd. Jinak vetsi display lip se programuje.
Velmi vzacna byla stribrna DX-7 Centennial s pozlacenymi tlacitky ke 100 let vyroci YAMAHA: http://www.kratzer.at/video/dx5gal39.jpg

Na DX-7 existuji miliony a miliony zvuku. Kazdej tenkrat vlastnil pocitac ATARI a tam mel editor s obri knihovnou. Na ATARI sezenete vsemozny editory na vsechny mozny FM Yamahy, ale taky samozrejme na vsechny jiny syntaky z 80tejch let. Funguje skvele mam vyzkouseno:)


Pro DX-7 udelala nemecka firma JELLINGHAUS obrovskej DX-PROGRAMMER - umožňuje programovat Yamaha FM syntetizéry řady DX-7 a hlavne DX-7II jako analogové synthy - panel obsahuje 150 knobů a 30 přepínačů! Tento programmer je velmi vzácný, bylo vyrobeno pouze 25 kusů.
Programovani zvuku DX-7 je s nim naprosto GENIALNI. Jde to strasne rychle zadny mackani tlacitek + a -. Otocite knobem a je hotova napr cela osmi segmentova obalka nebo kompet zmena frekvence operatoru!

Tohle je fotka meho JELLINGHAUSe, je to jeden z tech 25ti:)
Sranda je ze DX7 jsem jeste nekoupil ale programmer uz dva roky mam:))
Obrázek






* Yamaha SY-99, SY-77 / TG-77
1991 - Tahle řada je studena, pro milovniky puvodni DX7 je prilis cista a dokonala. Nacita zvuky z DX-7. Super na ni je ze ma HPF a LPF filtr! Toje fantasticky - porve je u yamaha FM synthu i filtr, samozrejme digitalni. Jinak krome 16 hlasu FM ma jeste 16 hlasu AWM rompler, ten je ale knicemu.
Expander TG-77 clovek sezene za par korun. Zrovna tak velkou SY-99 ktera v roce 1991 nova stala 130.000,-kc! Jo to byl TOP model. Ma dobrou klaviaturu, jinak ale nepotrebnej velkej sequencer atd.

Obrázek
SY-99





* Yamaha FS1R
V roce 1998 Yamaha vypustila tenhle krasnej expander FS1R. Ma 8 operator (puvodni DX-7 ma 6, DX-21 jen 4), ma neuveritelnejch 88 algoritmu!!! napr TX81z jich ma jen 8. 32-hlasu, 1500 fantastixckejch FM rom presetu, 90 presetu jsou Formantovy Sequence - umi diky tomu doslova mluvit a zpivat jako clovek - jeto kouzelny!
Krome neuveritelne zdokonaleny FM jako takovy ma fantasticky Filtry a FORMANT SHAPING coz samotnou FM posunuje o dalsi krok dopredu.
Umi nacitat i zvuky ze starejch TX-81z DX-21 ktery maj oproti DX-7 8 vlnovejch forem, FS1R je ma taky a i spoustu dalsich. ufff dalo by se oni psat tejden.. stoji dnes pouhejch cca 12.000 Kc !!! To je super nakup.

Obrázek
FS1R ...at mi nekdo neco rika o nudnejch NOVATION X-Station:)



FM miluju! je to podle mne nejlepsi synteza s jakou kdy kdo na syntakovy scene prisel. Ale protoze se opravdu sakra slozite a zdlouhave programuje (muzu jen potvrdit), dav muzikantu FM odmitnul (krome nas silencu:) a oblibil si romplery nebo virtualni DSP srajdy protoze se snadno ovladnaj a hraji bez prekazek.

Kupte si FM syntak a zazijete snima super zabavu a hlavne naleznete uplne jiny a naprosto novy supr zvuky, uplne jiny nez ktery lezou z analog syntaku!
.




Obrázek
DX-7 Centennial - 100 let vyroci YAMAHA:



GIGANTICKA - DX-1

Obrázek
.
Obrázek
.
Obrázek
.

DX-1 gallery: http://www.kratzer.at/dxgallery.htm
.

black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Příspěvek od black »

Jiri, drobnost k FS1R a slozitosti programovani FM - prave u FS1R se Yamaha pokusila o prulom, bohuzel uplne ne dotazeny po strance provedeni SW.

Formanty - tzv. speaking sounds - mohou byt u FS1R realizovany kalkulaci vsech podstatnych parametru na zaklade spektralni analyzy namluveneho vzorku. Tedy pristroj si stanovi parametry FM na zaklade analyzy mluveneho slova s cilem dosahnout co nejlepsiho priblizeni originalnimu zvuku. Tim vznika nesmirne zajimavy zvuk, ktery je naprosto originalni, syntezovany , na rozdil od vocoderu, ktere aplikuji spektralni analyzu na definovany signal.

Mel jsem FS1R pujceny od Daniela, a byl jsem nadseny. Myslim, ze vyse uvedeny postup je jedna z cest jak humanizovat empirickou praci se slozitou viceoperatorovou (=vice oscilatorovou, abych neprosazoval terminologii Yamahy) architekturou FM. Nicmene pokryva samozrejme jen cast moznosti FM syntezy, ktera dokaze vytvorenim predikovanych slozek ve zvukovem spektru pomoci vice modulovanych oscilatoru vytvorit rezonancni oblasti, coz je zakladni princip funkce analogovych i VA milacku, ktere se bez filtru realizujicich resonanci proste neobejdou. FM je samozrejme zakladni soucasti vybavy nasich analogovych monster, samozrejme v limitovane mire oproti digitalnim FM syntezatorum, nicmene je rada slavnych zvuku postavena na FM, ma je SE1X, Andromeda, schema OSC1 moduluje frekvencne OSC2 je dostatecne zname. Pro vyzkouseni principu FM syntezy doporucuji menit index modulace a pomer frekvenci OSC1 OSC2. FM synteza nepouziva zadne filtry, jak je videt z kontextu.

black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Prehled syntezatoru Studioelectronics

Příspěvek od black »

Studioelectronics se sidlem v CA ma vysoce kvalitni syntezatory v obou koncich cenoveho spektra. Firma zacala s midifikaci Minimooga a jeho vestavovanim do racku, postupne zacala vyvijet dalsi produkty. Pri mem z cire zvedavosti provedenym srovnanim zvuku sweet 3 oscilatoru s Moog filtrem s nejnovejsim a velmi pokrocilym VA AL-1 na Korg OASYS jsou zde rozdily. AL-1 je velmi slusne vybaven, bez problemu se mi podarilo vytvorit priblizne adekvatni nastaveni zvuku, tak jak jsem si naprogramoval na SE1X. Typicky Moog sound vyuziva vsech tri oscilatoru, SE1X ma nezavisle nastaveni rekvence tretiho oscilatoru, AL-1 (ale take OMega -8) ma suboscilator bezici o oktavu nize nez OSC2, coz je postacujici. AL-1 samozrejme ma vsudypritomny DP s vlastni rezonanci 24dB, ale take novy multifiltr, ktery jsem jeste prilis nezkousel. Dosazeni adekvatni struktury a nastaveni obalek bylo rychle a prijemne v AL-1 grafickem uzivatelskem interface. Odezva na hru na klavesnici byla velmi prijemna, je potreba spravne nastavit obalku. Samostane znejici by tento AL-1 Moogy sound dosel obdivu, evokace Mooga je na slusne urovni a urcite spicka na urovni VA syntezatoru, moc se mi libi.
Nicmene tento efekt konci, jakmile si pustite echt zvuk primo z SE1X - a rozdil je ve dvou dimenzich - verohodnost a inspirativnost, kde SE1X nabizi naprosto autenticky, nezpochybnitelny vysoce inspirativni zvuk proflaknuteho originalu, ktery Vam neda odpocinout dokud nemate hotovou novou kompozici s i tresnickou na dortu - primixovanymi zvuky ranniho kuropeni

viz www.studioelectronics.com.

SE1X - co dodat, perfektne midifikovana, skvele znejici echt 3OSC/ 2 filtr (Moog, OB) klasika. Pocit, ze at otocite kam otocite, ziskavate novou inpiraci a zvuk, ktery je autenticky a nezameniteny. Spousta inspirativnich zvuku ve factory bankach. Pro fajnsmekra moznost vlastniho barevneho provedeni a loga, to plati pro SE obecne. Vaha pouhych 10liber, snadno prenosny milacek na jamy v kombinaci s notebookem a master keyboardem. Skvely solovy nastroj. Pouzivam ho casto - temer vyhradne pro solove party nad zvukovymi texturami, ktere produkuje Karma WS a KArma II v OASYS a take v unisonu s el.kytarou. Na Karmu nedam dopustit, je to zdroj inspirace neuveritelne sily a velmi rychla a efektivni cesta k jeji realizaci. OASYS s Karma II. prinasi fantastickou flexibilitu pro zive hrani i pro praci ve studiu.
Zpet k SE1X - vystup je klasicke, prave a nefalsovane mono, efekty dle libosti, osvedcena kombinance je jemny chorus a dual delay, nejlepe analogove, MIDI rizene kvuli flexibilite. Zatim pouzivam efekty na me Creamware Luna.

Obrázek

OMEGA - vlajkova lod ve tride od $4K az 8 hlasa polyfonie - 2 OSC + suboscilator navazany na OSC2/Moog, OB per voice, dokoupit lze ARP2600 filtr a Roland 303 Filtr pack. Dalsi options viz http://www.studioelectronics.com/products_omega8.php

Obrázek

Cenove pristupna super 2 OSC klasika ve tride $1000 US, s catrige na jeden fitr - Modd, S.E.M, 303, ARP2600, po dokoupeni vnejsiho expanderu lze filtry prepinat bez vymeny jedinym tlacitkem.

Obrázek

ATC-X viz vyse, nepotrebuje expander, options filtru - 1/ Mini 2/ Mini, S.E.M, 303, 2600

Obrázek

S hlavnim kostrukterem SE jsme si pekne popovidali, takze bude moznost (uz je na SE1X v Brne) si nastroje zkusit v CR.

tankista
Příspěvky: 451
Registrován: 15 zář 2005 10:02

navod

Příspěvek od tankista »

jinak pokud to tu ze zajmu cte jeste nekdo jiny, kdo ma doma pouze soft, tak bych upozornil na 1 vec: chceteli pochopit zaklady FM syntezy a vyzkouset v praxi, tak primo dabelsky jednoduse je to vysvetleno v manualu a tutorialech k Operatoru - built-in syntaku v Ab. Live (a zvukove to taky neni uplne spatny)

black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Historie FM usty jejiho tatky Johna C.

Příspěvek od black »

Tankista: super poznamka!

Uz drive jsem zde zminil zakladatele a vynalezce FM syntezy pro hudebni nastroje - Johna Chowninga ze Stanfordu. Podarilo se mi najit zajimave odkazy a primy rozhovor s nim.


Obrázek

http://www.maths.abdn.ac.uk/~bensondj/h ... wning.html

Zivotopis:
http://www.computerhistory.org/events/i ... 1097188906

Jednostrankovy uvod do FM
http://www.soundonsound.com/sos/apr00/a ... ecrets.htm

http://www.soundonsound.com/sos/aug01/a ... ofmpt1.asp

Za vsim, co skutecne stoji za to, je zkratka nutno hledat jednoho nadsence, ktery obetuje vse sve myslence. Mimochodem jsem si to uvedomil ve studiich MGM v Orlandu, FL, obrovskem komplexu a soucasne klicovem zabavnim parku v USA.

Vse zacalo kresbickami jakehosi Walta Disneye, a aby mohl pokrocit a vystavet si prvni male skrome studio , zastavil vsechen rodinny majetek.....a vyplatilo se....

black
Příspěvky: 52
Registrován: 02 lis 2004 20:26

Příspěvek od black »

Jeste jeden skvely clanek o FM:

http://www.indiana.edu/~emusic/fm/fm.htm

Uživatelský avatar
ECSON WALDES
Profesionál
Příspěvky: 1859
Registrován: 16 zář 2002 14:52

Příspěvek od ECSON WALDES »

Black, perfektni linky na FM!

Kazdej den o FM zjistuju stale novy veci. FM synteza je proste moznostma nekonecna a nevycerpatelna. Skvely!


jinak co se analogovych syntaku tyce, za dobry povazuju hlavne ty, ktery maj moznost pracovat s FM nebo Ring Modulatorem. Bez techto neharmonickych spekter jsou syntaky strasne omezeny moznostma barevny palety. Osobne FM na mem ARP2600 nebo ProOne, ci RING na MonoPoly primo vyhledavam, vzdycky diky nim vytvorim ty nejkrasnejsi barvy. No a kdyz je FM spektrum spojeno s analogovym filtrem - deji se kouzla:)

pritomnost FM u analog monster jako OMEGA-8 a SE1X, ci SUNSYN a OB-MX nebo Andromeda, beru jako potvrzeni jejich kvality a velikosti.

.

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2739
Registrován: 22 zář 2005 16:21

synths...

Příspěvek od bassline »

Ja to tu obcas citam a mam moznost pracovat ' pouze ' so softom...V zivote som neprisiel do styku s realnym hardwarovym syntetizerom, hoci by som ako nadsenec synthov samozrejme chcel, nie je ale prilezitost, tak mi neostava nic ine len sa ' uspokojit ' so softom...Ale prichadzam az tak o vela? Je medzi hw a sw az taky dramaticky rozdiel ako to tu stale tak nadsene vsetci vypisujete?......jedine co som mal moznost pocut, tak to boli nejake audio demo ukazky z HW masin na nete...(bolo to par vintage synths, myslim ze Prophet 5, Roland SH-101, Juno a Jupiter, rozne modely od Moogu, Yamaha DX-7...)...ked tie ukazky ale porovnam so softom, tak sa mi to nejavi ako nejaky obrovsky dramaticky rozdiel, tak neviem. Ja pracujem v Reasone a pouzivam jeho 2 interne syntaky, SubTractor a Malstrom...a za tu dost dlhu dobu co s nimi pracujem a programujem si ich, mozem potvrdit ze sa z nich ozaj daju dostat NADHERNE znejuce zvuky. Je tam strasne vela moznosti, spravnymi postupmi pri programovani sa daju vykuzlit z tychto nastrojov velmi roznorode a kvalitne zvuky...

Myslim si, ze vela robi psychika cloveka a sugescia. Keby bol nejaky test, v ktorom by sa predkladali anonymne ukazky z roznych HW a dobre zpracovanych SW syntetizerov, tak podla mna len velmi malo ludi by bolo schopnych odhalit ci dany zvuk ktory prave pocuje, je produkovany z HW alebo SW...ale mozno sa mylim no, je to moj nazor...

2ECSON:.....ohladom originalu DX-7 a emulacie FM7...z toho mala co som pocul DX-7 z ukazok na nete, tak neviem, ale podla mna znie softwarovy klon roznorodejsie, vlhsie a zivsie....je to samozrejme aj tym ze oproti originalu ma tam nejake veci naviac, myslim ze operator Z pracujuci ako filter, dalsie priebehy okrem sinusu pri jednotlivych operatoroch, efektova sekcia a podobne....jednoznacne mi DX-7 zvuky pripadaju suchsie oproti FM7...ale mozno sa ozaj mylim a je to uplne o niecom inom ako FM7, mozno tie ukazky co som pocul nereprezentovali ten nastroj tak ako by mali.....no neviem...
A este si neodpovedal na otazku aky je rozdiel medzi DX-7 a FM 7 ak obidva su vlastne digitaly...alebo som to prehliadol? :-)

A este ma napadla taka vec. Ak si vlastnik tolkych HW syntakov a rad sa s nimi bavkas, nebolo by odveci ak by si sem do fora nahodil nejake tie zvukove ukazky z tychto tvojich masin, velmi by ma to ako amatareskeho fanusika synthov totiz potesilo, na nete je toho velmi malo...

Odpovědět