Anděl za nej zvukovou nahravku - použité vybavení
To jo, ale pak to není studio za 300k.....protože dobře pořešená akustika stojí setsakra moc peněz.....pokud nejsi machr na akustiku a neuděláš si jí sám. Tahle místnost je taky už dost letitá tipoval bych jí tak 30let a byla to hlavně míchací hala pro film, takže je spíš zatlumenější než že by nějak "hrála".
No, jenze jsme mluvili o masteringu, tak neodbocuj k proprietam s jinym ucelemIvo píše:Já mluvím o zkušenosti se současným stavem věcíKermitak píše:Ivo: nikdy nerikej nikdy, povime si za 10 let
Vzhledem k tomu, že spousta audio gearu má své dnes nedosažitelné vrcholy v dobách dávno minulých (mikrofony, preampy, kompresory), neviděl bych ten pokrok nějak rapidně dramaticky ...

Jinak kdyz uz jsi to nakousl, tak ono to s tim nedosazitelnym vrcholem neni tak horky. Jak ten nedosazitelny vrchol definujes? Ta zarizeni proste maji urcity zvuk, na ktery si lidi zvykli a chteli by ho dal, coz je leckdy problem, protoze uz se treba nedelaji puvodni soucastky. Delaji se jine, s lepsimi parametry, diky kterym ale nebude zvuk tak uzasne zkresleny a zasumeny, jako z toho staryho "nyva". Dalsi vec je setreni kde se da, proto ta zarizeni jsou takova, jaka jsou. Ja jsem ale puvodne mel na mysli dosazitelne moznosti, nez jejich prakticke vyuzivani. Pokud si k prknu sedne nekdo, kdo veci rozumi a rozhodne se nesetrit, jiste dokaze vyrobit zarizeni, ktery to 30 let stary strci do kapsy (co se tyce technickych parametru; co se zvuku tyce, tezko soudit, co je lepsi a co horsi).
A zpet k masteringu - kdyz sleduju drasticky rostouci vykon pocitacu a raketovy vyvoj vedy (fyzika, matematika, informatika), ani bych se nedivil, kdybys za 10 let mel VST plugin Cranesong STC8, ktery nerozeznas od originalu (ono to tak jednou bude, otazka je jen kdy). BTW co treba digitalni skatule od Weisse? Mnoho masteringovych studii je pouziva, pritom ty krabice nevidely nic analogovyho ani z rychliku.
Jen moje dva halire, at se drzim doma

Nemusis byt machr na akustiku (tedy profesional, ktery se tim zivi), aby sis to udelal sam a dobre.macceba píše:To jo, ale pak to není studio za 300k.....protože dobře pořešená akustika stojí setsakra moc peněz.....pokud nejsi machr na akustiku a neuděláš si jí sám. Tahle místnost je taky už dost letitá tipoval bych jí tak 30let a byla to hlavně míchací hala pro film, takže je spíš zatlumenější než že by nějak "hrála".
Moje naklady na akusticke upravy byly mezi 10 a 15000Kc.
Nejdriv jsem zacal teorii - posledni dva roky jsem prubezne studoval ruzne materialy na toto tema.
Pak jsem nedavno nakoupil material a sam jsem si to postavil.
Ted me ceka mereni zvuku s mikrofonem a pripadne dodatecne upravy.
Tohle zvladne kazdy, kdo ma trochu volneho casu, neco malo penez a vsech pet pohromade.

Kermitak: Jasně, to jsou zajímavá filozoficko/psychoakustická témata ...
"Nedosažitelný vrchol", to byl asi trochu nadnesený termín, ale je fakt že některé staré mikrofony, kompresory (Fairchild apod.) se dnes plotí zlotem ... Já osobně mám raději novější věci a myslím že většinou znějí lépe (high end today vs high end vintage). Přece jenom ale myslím že princip analogového a digitálního procesing je natolik diametrálně odlišný, že si nejsem jistý jestli digitální simulace bude schopná plně nahradit nelineární "voodoo" analogových obvodů ... V této chvíli rozhodně ne ... rozdíl je stále diametrální ...
Weissovy krabičky se v masteringových studiích většinou používají jako "chirurgický" doplněk analogových přístrojů. I když je pravda, že v dnešní době jsou pro tyto účely často upřednostnovány high end pluginy (např. Algorithmix)
"Nedosažitelný vrchol", to byl asi trochu nadnesený termín, ale je fakt že některé staré mikrofony, kompresory (Fairchild apod.) se dnes plotí zlotem ... Já osobně mám raději novější věci a myslím že většinou znějí lépe (high end today vs high end vintage). Přece jenom ale myslím že princip analogového a digitálního procesing je natolik diametrálně odlišný, že si nejsem jistý jestli digitální simulace bude schopná plně nahradit nelineární "voodoo" analogových obvodů ... V této chvíli rozhodně ne ... rozdíl je stále diametrální ...
Weissovy krabičky se v masteringových studiích většinou používají jako "chirurgický" doplněk analogových přístrojů. I když je pravda, že v dnešní době jsou pro tyto účely často upřednostnovány high end pluginy (např. Algorithmix)
Naposledy upravil(a) Ivo dne 17 dub 2008 15:35, celkem upraveno 1 x.
Sakra tu se to rozjelo..Mate nekdo tu nahravku ???
A zpet k masteringu - kdyz sleduju drasticky rostouci vykon pocitacu a raketovy vyvoj vedy (fyzika, matematika, informatika), ani bych se nedivil, kdybys za 10 let mel VST plugin Cranesong STC8, ktery nerozeznas od originalu (ono to tak jednou bude, otazka je jen kdy).
Nikdy to nebude znit stejne jako analog, protoze vsechno ma nejakou roli, kazda zvukovka zhaje jinak, muze to byt pouze velmi blizko...
A zpet k masteringu - kdyz sleduju drasticky rostouci vykon pocitacu a raketovy vyvoj vedy (fyzika, matematika, informatika), ani bych se nedivil, kdybys za 10 let mel VST plugin Cranesong STC8, ktery nerozeznas od originalu (ono to tak jednou bude, otazka je jen kdy).
Nikdy to nebude znit stejne jako analog, protoze vsechno ma nejakou roli, kazda zvukovka zhaje jinak, muze to byt pouze velmi blizko...
ono mi to pripadne, ze sa tu casto a trochu zbytocne robi fetis z hi-endu. pritom v beznych studiach, kde sa naozaj nonstop maka maju casto "iba" bezne veci, o ktorych sa tu vo fore casto vyjadruje dost opovrhlivo a zhora... nahravky som tu od mnohych nepocul nikdy ziadne, ale aspon ze sa v tom vsetci vyzname
nikoho nekonkretizujem ani si o tom s nikym nebudem dalej oponovat, pripustam, ze sa mozem mylit 


Naposledy upravil(a) rastis dne 17 dub 2008 15:39, celkem upraveno 1 x.
Tím bych si nebyl tak jistý ... záleží na dimenzích ... domácí koutek 3x3 m si člověk může udělat v pohodě sám ... (tam se nějaké velké zázraky stejně moc dělat nedají). Ale na středně velké univerzální nahrávací místnosti + control room může Ferda Mravenec už trochu pohořet a stát se možná trochu zoufalým "pionýrem slepých uliček" ...fova píše: Nemusis byt machr na akustiku (tedy profesional, ktery se tim zivi), aby sis to udelal sam a dobre.
No právě v tom, že je větší. To je sakra rozdíl. Co já bych dal za vysoký strop !!! Já mám rockwool v rozích uz pár let, panely po zdech i pod stropem, udělal jsem spoustu měření a několikrát změnil celé uspořádání, ale je určitá mez, přes kterou se v malé místnosti nedostanes. Když máš strop 260 cm a místnost 3x4 metry, takfova píše:Radek_p: V cem je lepsi? Je pouze vetsi.
Jinak tam nevidim nic omracujiciho.
a) žádný rozumný přirozený ambient do zvuku nedostaneš, musíš jít cestou suchého zvuku
b) rovnoběžné stěny způsobují tak výrazné stojaté vlny, že je nikdy pořádně nevyrovnáš - to je to samé, jako vyrovnávat velké boule na mikrofonu ekvalizérem - trochu to jde, ale rovinu z toho nejspíš nedostaneš
po tom co som pocul Rahatmatixov album, ktory mastroval Ivo, som pochopil ze toto je fakt ABSOLUTNA pravda... mimochodom Ivo SKVELA praca - na poslednej akcii kde som hral hral aj rahatma tieto nove tracky a hralo to NESKUTOCNE dobre, snad lepsie ako 50% oficialnej produkcie !! az budem chciet releasnut album viem jednoznacne koho oslovim s masteringomIvo píše: Ad mastering ve Waves (nebo pluginech obecně) - dá se to udělat fajn, ale nikdy se to zvukově nepřiblíží masteringu na specializovaných masteringových analogových přístrojích. Vždycky to zůstane víceméně na úrovni "tenký" digitál vs. plný, teplý analog, s hloubkou a pěkným detailním rozlišením. I kdyby u těch Waves seděl třeba některý z Bobů (Ludwig nebo Katz), nějaký zázrak z toho nevymáčkne ... Analogový mastering prostě dodá nahrávce takový ten profesionální "sexy" zvuk, který je za použití pluginů nedosažitelný ...

no pocul som jeho tracky ktore masteringom nepresli... boli sice ok ale takto vypilovane rozhodne nie.. toto ma fakt ze svetovo kvalitny sound..Cyril píše:dendy: ty jsi to album slysel pred masteringem?
Jinak ja si taky myslim, ze se fakt vyplati zaplatit si mastering od specializovanyho studia, jako je Velvet Mastering.