Anděl za nej zvukovou nahravku - použité vybavení
Anděl za nej zvukovou nahravku - použité vybavení
Na webu DISKu je článek o použitém HW (i SW) vybavení:
http://disk.cz/disk/article?255
Album jsem neslyšel. Jenom mne zaujalo, že to vybavení je tady na Ezone považováno za takový lepší standard domácího studia, nikoli za opravdový profi level. Pokud je výčet vybavení úplný, tak např. mikrofony byly pouze Rode, M-audio a StudioProjects. Zvukové karty a převodníky RME a T. C. Electoronic.
Pro sebe to interpretuju tak, že kvalita vybavení není to, co by většinu nás omezovalo. Spíš to bude v nedostatku znalostí a zkušeností, v nedostatku času, v akustických vlastnostech našich obýváků atd.
http://disk.cz/disk/article?255
Album jsem neslyšel. Jenom mne zaujalo, že to vybavení je tady na Ezone považováno za takový lepší standard domácího studia, nikoli za opravdový profi level. Pokud je výčet vybavení úplný, tak např. mikrofony byly pouze Rode, M-audio a StudioProjects. Zvukové karty a převodníky RME a T. C. Electoronic.
Pro sebe to interpretuju tak, že kvalita vybavení není to, co by většinu nás omezovalo. Spíš to bude v nedostatku znalostí a zkušeností, v nedostatku času, v akustických vlastnostech našich obýváků atd.
Jiste ze je to o lidech. Jedna z nejlepsich nahravek, co jsem slysel, byla delana na fireface 800 a jejich integrovanych preampech.
BTW taky me onehda prekvapilo, ze Lucie Bila, jako jeden z nejprodavanejsic tuzemskych interpretu, zpiva na Studio Projects B1
Cyril: nechci tu informaci nejak dezinterpretovat, ale pokud si pamatuju dobre, tak Ecson rikal neco o tom, ze Vetrovec (kteryho povazuju za vybornyho zvukare, i kdyz nekomu ten jeho zvuk nesedne) dela vetsinu veci na waves pluginech. Takze proc ne, kdyz se to umi...
BTW taky me onehda prekvapilo, ze Lucie Bila, jako jeden z nejprodavanejsic tuzemskych interpretu, zpiva na Studio Projects B1

Cyril: nechci tu informaci nejak dezinterpretovat, ale pokud si pamatuju dobre, tak Ecson rikal neco o tom, ze Vetrovec (kteryho povazuju za vybornyho zvukare, i kdyz nekomu ten jeho zvuk nesedne) dela vetsinu veci na waves pluginech. Takze proc ne, kdyz se to umi...
Naposledy upravil(a) Kermitak dne 17 dub 2008 13:07, celkem upraveno 2 x.
"finální mixáž za pomocí DSP karet TC Powercore a UAD Universal Audio vybavených všemi dostupnými pluginami. Mastering pak proběhl v prostředí Wavelab 6 od firmy Steinberg, znovu za pomocí plugin běžících na DSP kartách TC Powercore a UAD Universal Audio. Jako poslechové monitory byly pro mix a mastering použity Event Electronics ASP8, KRK V6 II, KRK Expose a multimediální "chroptidlo" Creative Master Wave 80."
takze je to jasny - pomohly jim ty Creative Master Wave
takze je to jasny - pomohly jim ty Creative Master Wave
No a pak si třeba člověk poslechne mr.Krajča a jeho "Atentát" a ten se třeba možná točil na Horcha a Schoepse a je to pro mě nicmoc.....teda trochu spekuluji podle fotky, kterou sem Ivo dával asi před rokem s Krajčem a kejtrou u něj ve studiu
( i když jinak mě ta písnička celkem sedne - jen ten vokál je takovej divně vykleštěnej) ............. prostě na "velikosti" nezáleží 


Re: Anděl za nej zvukovou nahravku - použité vybavení
Je to pravda a neni to pravda.radek_p píše: Pro sebe to interpretuju tak, že kvalita vybavení není to, co by většinu nás omezovalo. Spíš to bude v nedostatku znalostí a zkušeností, v nedostatku času, v akustických vlastnostech našich obýváků atd.
Clovek s obrovskym talentem a zkusenostmi samozrejme udela zajimavou nahravku i na mizernem vybaveni. Prestoze zvuk bude slabsi, dozene to tim muzikantskym talentem.
Na druhou stranu si zkus nekdy poslechnout nejake hodne dobre bedny nebo si zazpivat na hodne kvalitni mikrofon a okamzite uslysis ten rozdil proti tzv. low endovemu vybaveni.
Hodne dobre vybaveni ti pomuze pracovat efektivneji, rychleji a kvalitneji.
To je jako se tu ve vedlejsim tematu resilo michani na sluchatka. Samozrejme, ze to jde, ale proc se tim budu trapit, kdyz na bednach to udelam lepe a rychleji.
Podle me je idealni kombinace, kdyz jses sikovny muzikant (a v ramci home studia i zvukar) a mas zaroven penize na velmi kvalitni vybaveni.
Naposledy upravil(a) fova dne 17 dub 2008 14:40, celkem upraveno 1 x.
video z nataceni ..
http://disk.cz/disk/img/XICHTI/Chechomo ... 40Kbps.wmv
Universal Audio: Solo 110, LA-610
Universal Audio: LA-3A
Universal Audio: Extreme Pack
TC Electronic: PowerCore
jsou docela slusne pracovni nastroje..
http://disk.cz/disk/img/XICHTI/Chechomo ... 40Kbps.wmv
Universal Audio: Solo 110, LA-610
Universal Audio: LA-3A
Universal Audio: Extreme Pack
TC Electronic: PowerCore
jsou docela slusne pracovni nastroje..
Tak to se trochu pleteš - tady se nahrávala jen akustická kytara na Schoepsy a R88, nic víc ... Vokál je nahrávaný u Carloffa na U47. Já osobně jsem také zastáncem a příznivcem "plnějších" vokálů ...macceba píše:No a pak si třeba člověk poslechne mr.Krajča a jeho "Atentát" a ten se třeba možná točil na Horcha a Schoepse a je to pro mě nicmoc.....teda trochu spekuluji podle fotky, kterou sem Ivo dával asi před rokem s Krajčem a kejtrou u něj ve studiu![]()
Ad mastering ve Waves (nebo pluginech obecně) - dá se to udělat fajn, ale nikdy se to zvukově nepřiblíží masteringu na specializovaných masteringových analogových přístrojích. Vždycky to zůstane víceméně na úrovni "tenký" digitál vs. plný, teplý analog, s hloubkou a pěkným detailním rozlišením. I kdyby u těch Waves seděl třeba některý z Bobů (Ludwig nebo Katz), nějaký zázrak z toho nevymáčkne ... Analogový mastering prostě dodá nahrávce takový ten profesionální "sexy" zvuk, který je za použití pluginů nedosažitelný ...
Malá analogie: spousta nahrávek vytvořených v raných digitálních dobách za použití nepříliš dokonalých převodníků, zní velmi dobře ... Ale kdyby tenkrát měli k dispozici ty dnešní, lepší, znělo by to ještě lépe. Totéž pro mastering ...