Crane Song HEDD
Crane Song HEDD
Chtel jsem se zeptat jestli ma nekdo zkusenosti s timhle prevodnikem. Ja mam konkretne zajem o verzi 24/48. Zajimalo by me hlavne jak funguje AD a DA. Jestli to funguje samostatne anebo najednou a kdyz samostatne tak co to v praxi znamena. Je toho vlastne hodne co by me zajimalo. Takze jakakoliv informace bude pro mne hodne uzitecna. Dik!
Převodníky HEDD fungují nezávisle na digitálním "barevném" processingu. Jsou považovány za velice dobré, i když ve srovnání s Lavry dopadá obvykle Lavry o něco lépe (věrněji, čistěji). HEDD lidé používají zejména kvůli processingu (Pentoda, Trioda, Tape). Vyzkoušel jsem si to ve Vídni přímo pod vedením Dave Hilla. Pentoda měla minimální efekt (a Dave Hill přiznal že ji sám vůbec nepoužívá). Trioda i Tape byly fajn. Ale za tu cenu, to bylo trochu "privela". Je to hodně drahé (nebo předražené ?). Ptal jsem se ho jestli by neudělal ty efekty zvlášt a nedokázal to s určitostí říct.
Pokud by ti šlo jen o kvalitní převodníky, myslím že Lavry by byla asi lepší volba (a levnější)
HEDD se dá koupit i second hand, ale jsou to obvykle starší verze
Pokud by ti šlo jen o kvalitní převodníky, myslím že Lavry by byla asi lepší volba (a levnější)
HEDD se dá koupit i second hand, ale jsou to obvykle starší verze
Jde prave o starsi verzi 24bit 48KHz za pro mne docela prijatelnou cenu kolem 22.000.-Kc. Jak se to pohybuje u Lavry? Popravde ja jsem typ co radsi barvi, nez ze bych hledal uplne cistej zvuk. Cemukoliv co trochu barvou puvodnimu zvuku napomaha a celkovou nahravku dokresluje v dobrem smyslu se mi osobne libi vic nez "cisty" zvuk. Jak je to tam s AD a DA? Funguje to jenom separatne nebo taky najednou?
No ta 48k verze je uz o dost starsi a ty prevodniky jsou pry od nove 192k verze jednoznacne horsi. Jak presne, to ti nereknu. 48k verze taky nema tape. Za 22tis to urcite nebude zla koupe, prevodniky se v tom daji upgradovat.
Na GS to ted prodava nejakej kanadan za $1200 kanadskejch nebo snad este min... asi myslis to samy
.
Na GS to ted prodava nejakej kanadan za $1200 kanadskejch nebo snad este min... asi myslis to samy

Za 22 k bych asi neváhal. Ale pokud je to z Kanady, přibude k tomu ještě doprava, clo, dph ... Je ale pravda že 48kHz je dost vážné omezení. Já nahrávám vše zásadně do 96kHz, a to z jednoduchého důvodu, že to zní mnohem lépe než ve 44k (i po převodu zpět)matucha píše:No ta 48k verze je uz o dost starsi a ty prevodniky jsou pry od nove 192k verze jednoznacne horsi. Jak presne, to ti nereknu. 48k verze taky nema tape. Za 22tis to urcite nebude zla koupe, prevodniky se v tom daji upgradovat.
Na GS to ted prodava nejakej kanadan za $1200 kanadskejch nebo snad este min... asi myslis to samy.
matucha píše:malokdy delam veci pod 60-80 stop



Tak to asi bylo hodně dávno ... zkušenosti i vybavení se vyvíjejí ... a jak znějí tyto frekvence, závisí zčásti i na konkrétním převodníku. V případě Lavry je to jednoznačné ... Sranda je, že teoreticky by to tak být nemělo ... Ale praxe je holt něco jiného ..Pytkin píše:ivo : svojho casu si tu pisal ze na 96k to hra hrosie ako na 44k ..
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
Ja micham 24/44.1 ... 96 zatim dost ignoruju.
Prekvapilo mne ze sam Bob Clermountain, jeden z TOP svetovejch mix engineeru a soucasne firemni tester firmy Apogee micha stale na 44.1 a 96 kHz uspesne ignoruje presto ze ma komplet vse od Apogee 192 kHz : ) rek ze neslysi rozdil. A receno z jeho pozice to je dost zajimavej argument.
Ja bych to tolik neresil. zasadni je ze se vse zpracovava ve 24 Bit rozliseni.
.
Prekvapilo mne ze sam Bob Clermountain, jeden z TOP svetovejch mix engineeru a soucasne firemni tester firmy Apogee micha stale na 44.1 a 96 kHz uspesne ignoruje presto ze ma komplet vse od Apogee 192 kHz : ) rek ze neslysi rozdil. A receno z jeho pozice to je dost zajimavej argument.
Ja bych to tolik neresil. zasadni je ze se vse zpracovava ve 24 Bit rozliseni.
.
Udělal jsem před nějakou dobou dost komplexní set vzorků A/B nahráváno v 96/44 a převedeno do 44. Dal jsem to na GS (tam se to asi ještě někde dá najít) i na Recforum do Lavryho fora. To rozdíly byly DOST zjevné a neslyšet je mohl jen ten, kdo nemá uši. Poslední teoretici (zejména na Lavryho foru) pak ještě argumentovali tím že ty vzorky mohly být pokaždé zahrány trochu jinak. Pak jsem tedy vzal synták a pustil stejný kus sekvenceru (držel jednu klávesu) v 96/44. Pak už neměli co dodat ani poslední teoretici.
Pro mě zůstává směrodatné to co slyším, než to co někdo říká
Rozdíl tam rozhodně je.
BTW - ten GS thread je tady: http://www.gearslutz.com/board/high-end ... ctice.html Bohužel se tam už ale nezachovaly ty audio vzorky
Pytkin: asi to byly ještě chvíle kdy jsem byl uprostřed zkoumání ...
Teoreticky není důvod proč by 96k mělo znít jinak (lépe) než 44k. Jediné podané vysvětlení zjevných rozdílů od teoretiků z Lavryho táboru uvažuje o rozdílu ve filtrech.
Prostě ten rozdíl když zahraju na housle, flétnu, buben, kytaru atd. 96/44 je pro mě tak zjevný a výrazný, že nahrávat ve 44 už nedokážu ...
Ale chápu, že někomu to může být úplně jedno ...
Pro mě zůstává směrodatné to co slyším, než to co někdo říká

BTW - ten GS thread je tady: http://www.gearslutz.com/board/high-end ... ctice.html Bohužel se tam už ale nezachovaly ty audio vzorky
Pytkin: asi to byly ještě chvíle kdy jsem byl uprostřed zkoumání ...

Teoreticky není důvod proč by 96k mělo znít jinak (lépe) než 44k. Jediné podané vysvětlení zjevných rozdílů od teoretiků z Lavryho táboru uvažuje o rozdílu ve filtrech.
Prostě ten rozdíl když zahraju na housle, flétnu, buben, kytaru atd. 96/44 je pro mě tak zjevný a výrazný, že nahrávat ve 44 už nedokážu ...
Ale chápu, že někomu to může být úplně jedno ...