
jEAN-MiCHEL jARRE a jeho zelezo
Já si to dovedu představit...Pytkin píše:.. pan zastrkavajuci jacky behom songu .. to je prudko uveritelne ..
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
hmm tie skore tvorby elektronicke typu jarre zneju dost prazdno a mdlo...jedine co sa mi paci je oxygene part I ? (tusim) ten znamy hlavny motiv...jarre by v dnesnej dobe uz tie svoje stare kusky nemal hrat, nema to vobec stavu, energiu.....vsetky tie jeho starsie (neviem ako novsie) kusky obsahuju take mdle nevyrazne zvuky....
No bavilo mě to před lety. Je to dost pop, veselé melodie, na svou dobu nepochybně průkopnické. Fakt je ten, že mě to spolu s koncertem japonských dětiček, který vysílala ČST v osmdesátých letech (hráli tam na GX1) asi přivedlo ke klávesám a synťákům. Dneska ale nějak nemám důvod to poslouchat. Je mnoho výrazně lepší a inovativnější muziky. Neočekávám, že JMJ bude ve svých skoro 60 produkovat ještě něco převratného. Rději si poslechnu Autechre, Future Sound of London, Aphexe Twina nebo podobné věci.
Já jsem přestal sledovat jeho práci po Waiting for Cousteau. To byla opravdu strašná deska. Viděl jsem teď nějaké koncerty z poslední doby, ale nudil jsem se hrubě.
co se týká mdlých zvuků, ano na těch koncertech to bylo dost mdlé, chyběla tam ta dravost z prvních desek a rozhodně se nedá hovořit o zvukovém experimentátorství. Jsou to všechno lehce old-fashioned synth zvuky, doplněné o pár slizkých trendy zvuků, kterými se podbízí masám.
Já jsem přestal sledovat jeho práci po Waiting for Cousteau. To byla opravdu strašná deska. Viděl jsem teď nějaké koncerty z poslední doby, ale nudil jsem se hrubě.
co se týká mdlých zvuků, ano na těch koncertech to bylo dost mdlé, chyběla tam ta dravost z prvních desek a rozhodně se nedá hovořit o zvukovém experimentátorství. Jsou to všechno lehce old-fashioned synth zvuky, doplněné o pár slizkých trendy zvuků, kterými se podbízí masám.
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
No nevím, jako show si představuju něco co má trochu víc nápadů, dynamiky a obecně víc života. Tohle je pouze pompézní.
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
Na tej ukazke z youtubu mam pocit, ze to hral nazivo. Urcite mal ale megakoncerty, kde nehral nazivo (laser synth...). Lahke je kritizovat, ale otazka znie, co ma chudak robit pocas 2 hodin (vsak on nespieva) ???
V sazke je vela - 2 mil.ludi, toci to telka, obrovske zhony to cele zorganizovat, kazda skladba ma rozne typy syntakov a aranzma a potom este hraj nazivo (niektore zvuky podla mna vznikli v studiu mozno uz v "not repeatable" statuse vrstvenim)...
Kebyze tam zere horalky, nabuduce by ludia nedosli... To nie je jak rollingstones - bicie, gitara, basa, spev...
V sazke je vela - 2 mil.ludi, toci to telka, obrovske zhony to cele zorganizovat, kazda skladba ma rozne typy syntakov a aranzma a potom este hraj nazivo (niektore zvuky podla mna vznikli v studiu mozno uz v "not repeatable" statuse vrstvenim)...
Kebyze tam zere horalky, nabuduce by ludia nedosli... To nie je jak rollingstones - bicie, gitara, basa, spev...
Je pravda ze pri tych megakoncertoch sa to urcite tazsie zvlada......takze je pochopitelne ze to skoncilo pri takomto divadelnom type produkcie.....v kazdom pripade JMJ je priekopnik v mnohych oblastiach a hlavne jeho zasluhou sa elektronicka hudba tak spopularizovala a dosiahla takychto MEGA rozmerov pri koncertoch..aspon teda podla mna. Aj ked pravda je ze tiez uz mi to v poslednej dobe pripadalo iba ako prazdne divadlo. Ale potesil ma celkom koncertom k albumu AERO niekde v Holandsku.....na podiu boli vascinu koncertu dvaja....a dost veci hrali na zivo.....ta hudba je uz trochu ina.....ale potesilo ma to.
dk: muzu te ubezpecit, ze laser harp je funkcni midi kontroler
Jarre tim sice ovlada jen rytmiku (proto pri "uderu" do stejnych "strun" muze pokazde zaznit jiny ton), ale funguje to. Kdyz to instalovali pred prazskym koncertem, mel jsem dost casu si to poradne prohlednout a videl jsem technika, jak z toho taha poradny svazek kabelu (coz by na blby laser nebylo potreba)
Samozrejme je mozne, ze pri nekterych show ji ma jen na efekt, ale je to funkcni vec, BTW wikipedia zminuje nejaky koncert, pri kterem mu laser harp selhala a musel to dohrat na jiny syntak.
Jinak ta ukazka tady neni zadny kocert, je to bonus video, pribalene k 30th anniversary edici Oxygene, ktera letos vysla. Co byste chteli, aby tam po tom pokoji behali?


Jinak ta ukazka tady neni zadny kocert, je to bonus video, pribalene k 30th anniversary edici Oxygene, ktera letos vysla. Co byste chteli, aby tam po tom pokoji behali?

tu je prototyp laser harpu
[flash=512,420]http://www.youtube.com/v/7um3sX7jzxQ&rel=1&border=1[/flash]
[flash=512,420]http://www.youtube.com/v/7um3sX7jzxQ&rel=1&border=1[/flash]
Otazka je, ako vierohodne posobi cisto elektronicka/synteticka hudba v prevedeni na zivo...moj nazor je, ze dokopy to moc nejde...resp. nedava to ten pocit sudrznosti, nevytvara to taku vazbu medzi clovekom na podiu a tou hudbou...stale mam pocit ze ked sa na podiu hraje elektronicka muzika 'nazivo', ze akteri su len akysi pustaci a neni tam co predvadzat, ludia mi pridu zbytocni. Pri akustickej zivej hudbe, tam ale existuje proste to spojenie medzi hudbou a hudobnikmi - hudobnici celu tu muziku tvoria oni sami, svojim telom, su sucastou, ovplyvnuju ju...kdezto pri elektronike sa da maximalne tak potocit cutoffom a prepinat...zvysok hraju masiny a sekvencer sam. To rozhodne nedava pocit sudrznosti hudobnikov a hudby. A nehovoriac o tom, ze kopa syntetickych zvukov,arpeggii a sekvencii sa proste na zivo neda clovekom vyrobit. Cize mne z toho vyplyva to, ze zive vystupovanie sa proste k elektronike/syntetike nehodi...