kytarovy midi konventor
kytarovy midi konventor
zdravim,
doufam ze nejde o otevreni tematu, ktere se zde jiz nekdy vyskytlo, ale v historii fora jsem nic nenasel... tedy: uvazuju o koupi kytaroveho midi konventoru, jelikoz jsem na kytaru vice "gramotny" nez na klavesy... mate nekdo zkusenosti s timto typem zarizeni. na webu jsem objevil pouze TerraTec Producer Axon AIX-101 a Roland gk-2, gk-3... jak presne napr. dokazi uvedene konventory prevest souzvuk vsech 6ti strun na midi-hodnoty, a jak je to s prevodem velocity...? atd... za jakoekoliv pripominky a rady budu rad...
+ cabowitz
doufam ze nejde o otevreni tematu, ktere se zde jiz nekdy vyskytlo, ale v historii fora jsem nic nenasel... tedy: uvazuju o koupi kytaroveho midi konventoru, jelikoz jsem na kytaru vice "gramotny" nez na klavesy... mate nekdo zkusenosti s timto typem zarizeni. na webu jsem objevil pouze TerraTec Producer Axon AIX-101 a Roland gk-2, gk-3... jak presne napr. dokazi uvedene konventory prevest souzvuk vsech 6ti strun na midi-hodnoty, a jak je to s prevodem velocity...? atd... za jakoekoliv pripominky a rady budu rad...
+ cabowitz
Už se to tu řešilo. Snímače jako Roland GK-3 jsou samy o sobě naprosto k ničemu, pouze snímají každou strunu zvlášť. Tu podstatnou práci zastává teprve nějakej modul (roland GI-20 například), který provádí FFT analýzu nasnímaného signálu a převádí na standardní MIDI. Za něj pak možné připojit jakékoliv MIDI zařízení.
Vlastní převod je poměrně nepřesný, má určitou latenci (čím nižší tón, tím větší latence), celkem slušně zvládá dynamiku, ale samozřejmě nezvládá žádné vytahování strun. Rozlišení je pouze po půltónech. Člověk musí hrát úplně jinak než je normálně zvyklý a taky používat zvuky s pomalejším náběhem, protože jinak tam skáčou i tóny, co člověk vůbec nehraje vlivem různých záznějů (hádám).
Sečteno a podtrženo na blbnutí hezký, ale normální hraní vyjma nějakých experimentů IMHO dost na prd.
Vlastní převod je poměrně nepřesný, má určitou latenci (čím nižší tón, tím větší latence), celkem slušně zvládá dynamiku, ale samozřejmě nezvládá žádné vytahování strun. Rozlišení je pouze po půltónech. Člověk musí hrát úplně jinak než je normálně zvyklý a taky používat zvuky s pomalejším náběhem, protože jinak tam skáčou i tóny, co člověk vůbec nehraje vlivem různých záznějů (hádám).
Sečteno a podtrženo na blbnutí hezký, ale normální hraní vyjma nějakých experimentů IMHO dost na prd.
Mel jsem Roland GI-20 a Axon AX 100, pouzival jsem to se snimacem Roland GK-3b. Se Ctiradem si dovolim nesouhlasit. GI-20 mel pomale a mene presne cteni a nebyl tak funkcne vybaven, ale Axon (stejne jako ta uz nevyrabena Yamaha G-50 - nebo jak se to jmenovalo, podle ktere je Axon vyroben je jine kafe). I ty novejsi podlahove pedaly od rolandu s integrovanym soundmodulem jsou udajne uz o dost lepsi (ale to jsem nezkousel, nicmene videl jsem to na podiu na nekolika jazzovych koncertech v akci)
Cteni je dost presne a rychle, pokud se pristroj vyladi na tvou hru. Samozrejme hlubsi struny cte pomaleji nez tenke, ale to se projevi az u basy na strune E (to byl jeden z duvodu, proc jsem se toho zbavil). Pro basaky je to tedy velmi sporne, ale u kytary bych se toho vubec nebal... Axon umi i vytahovani strun, a ne ze NE!!! Ma spoustu mozneho mapovani zvuku, deleni hmatniku atd, ale bacha pro plne vyuziti potrebujes externi zvukovy modul, ktery zvlada bleskove prepinat presety (to byl 2. duvod, moje zamilovana yamaha fs1r to nezvladala, trva ji to asi vterinu...).
osobne mi pak taky vadila uz cela ta slozitost zapojeni, mam rad jednoduchost, kdyz hraju zive na podiu, ale to asi jinym lidem nevadi... na nahravani a komponovani do kompu je to uplne super (na base to nemelo ten efekt, pac stejne se tam blbe hrajou akordy...)
Jinak vsechny tyhle snimace a prevodniky pouzivaji standard GK a jsou navzajem plne kompatibilni, poterebujes vzdy 13-pin kabel, ktery se da na Thomannu a jinde bezne koupit...
Doporucil bych ten Axon, je nejdal. Pokud hrajes trsatkem, je i nejrychlejsi (ma na to jeste spec. rozpoznavaci technologii), pokud prsty, bude na stejne urovni jako ty nejnovejsi Rolandy. Ma nejvetsi moznosti nastaveni. Jeho interni zvukova jednotka je ale na prd, to je jen na zkousky nebo na otestovani v kramu, primarne je to konvertor... Zaroven je i nejlevnejsi. Koukni na jejich stranky, je tam sekce s videama, ktery dobre ilustrujou, co zvlada.
Cteni je dost presne a rychle, pokud se pristroj vyladi na tvou hru. Samozrejme hlubsi struny cte pomaleji nez tenke, ale to se projevi az u basy na strune E (to byl jeden z duvodu, proc jsem se toho zbavil). Pro basaky je to tedy velmi sporne, ale u kytary bych se toho vubec nebal... Axon umi i vytahovani strun, a ne ze NE!!! Ma spoustu mozneho mapovani zvuku, deleni hmatniku atd, ale bacha pro plne vyuziti potrebujes externi zvukovy modul, ktery zvlada bleskove prepinat presety (to byl 2. duvod, moje zamilovana yamaha fs1r to nezvladala, trva ji to asi vterinu...).
osobne mi pak taky vadila uz cela ta slozitost zapojeni, mam rad jednoduchost, kdyz hraju zive na podiu, ale to asi jinym lidem nevadi... na nahravani a komponovani do kompu je to uplne super (na base to nemelo ten efekt, pac stejne se tam blbe hrajou akordy...)
Jinak vsechny tyhle snimace a prevodniky pouzivaji standard GK a jsou navzajem plne kompatibilni, poterebujes vzdy 13-pin kabel, ktery se da na Thomannu a jinde bezne koupit...
Doporucil bych ten Axon, je nejdal. Pokud hrajes trsatkem, je i nejrychlejsi (ma na to jeste spec. rozpoznavaci technologii), pokud prsty, bude na stejne urovni jako ty nejnovejsi Rolandy. Ma nejvetsi moznosti nastaveni. Jeho interni zvukova jednotka je ale na prd, to je jen na zkousky nebo na otestovani v kramu, primarne je to konvertor... Zaroven je i nejlevnejsi. Koukni na jejich stranky, je tam sekce s videama, ktery dobre ilustrujou, co zvlada.
Pokud vím, tak je to naprosto identická záležitost, akorát některé zdroje spekulují o tom, že to má o něco menší latenci díky tomu, že odpadá mezičlánek v podobě MIDI. Ovšem to platí jenom pokud člověk používá interní zvuky.I ty novejsi podlahove pedaly od rolandu s integrovanym soundmodulem jsou udajne uz o dost lepsi (ale to jsem nezkousel, nicmene videl jsem to na podiu na nekolika jazzovych koncertech v akci)
Mě ta latence přide dost velká už na kytaře. Roland potřebuje dvě periody na to, aby se "chytil", což už je u nižších tónů latence spíš 10ms a víc + nějaká režie zbytku systému a MIDI.Cteni je dost presne a rychle, pokud se pristroj vyladi na tvou hru. Samozrejme hlubsi struny cte pomaleji nez tenke, ale to se projevi az u basy na strune E (to byl jeden z duvodu, proc jsem se toho zbavil).
Fakt a jak to dělá? I kdyby mu stačila jediná perioda, tak je to pořád dost dlouhá doba na nějaký plynulý vytahování.Axon umi i vytahovani strun, a ne ze NE!!!
To vypadá dost zajímavě. I když to vytahování mě zrovna netrápí, spíš to, že si tam občas hází i jiný noty než hraju. Zkoušel jsem s tím různě laborovat a dát to i na jiný kytary a žádná změna k lepšímu tam neni. Člověk tomu musí přizpůsobovat styl hry a používat jenom určitý vhodný zvuky. Pak je to OK.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 23 kvě 2006 13:07
Zdravim, tak tohle jsem tu resil nedavno a podle vasich odpovedi soudim, ze je uplne jedno, jestli si clovek poridi MIDI snimace + procesor anebo si zakoupi VST plug-in a tu kytaru vrazi primo do kompu (pokud nitady ovsem neresime mobilitu - i kdyz s napr. s notebookem si to dokazu predstavit) - vysledek je naprosto stejny jak popisujete. Konkretne jsem si poridil po odzkouseni nekolika plug-ins od ruznych vyrobcu plugin TS Audio to midi, http://www.mp3towav.org/TS-AudioToMIDI/ ktery se mi zdal z vsech nejlepsi - ma nejvic zpusobu zpracovani audio dat. Ale jako u vsech techto bazmeků muzete zapomenout na zpracovávání akordů, pitch a groove s tim taky nelze udelat. Jedine, k cemu to hojne vyuzivam, jsou plochy s dlouhou dobou nabehu nebo si prirazuju jednotlivy tony na hmatniku jednotlivym loopům, ktery kytarou spoustim. Pouzivam ale jen Ableton, kde diky kvantizaci nemusim resit zpozdeni a ty smycky se mi vzdycky poustej na prvni dobu. Dale diky MIDI spliteru rozdeluju hmatnik az na 3 zony = 3 MIDI kanály, z cehoz se da usoudit, ze muzu najednou obsluhovat napr. 12 smycek + 2 VST instrumenty. Da se s tim v pohode udelat nejaka ta live performace, to garantuju.
2fagaras: takze tim pustis jen pady s dluhym atakem a smycky, jinymi slovy, neumi to skoro nic
Tohle proste soft nikdy nebude umet, mozna jednou nekdo nahradi ten prevodnik (zatim ani nahodou), ale deleny midi snimac tam proste pro srandu kralikum neni... Hovorim z vlastni zkusenosti, pluginy typu TS Audio to midi jsou legrace, Rolandovske GI- 20 nic moc, Axon je o nekolik trid vejs, nevim, jak vas mam jeste presvedcit...

Ono to možná vyznělo trochu negativisticky, ale i ten "špatný" roland samozřejmě umí akordy jako naprostou samozřejmost (proto je tam ten speciální snímač), dynamika je taky v poho, dají se nastavovat různé druhy hry a charakteristiky snímání, dokonce i to bere i flažolety. Jenom prostě nesmíš čekat, že zahraješ sólo s milionem parádiček a ten snímač ti to přesně přenese do MIDI.
On ten můj negativizmus pramení spíš z toho, že mě to nebaví. Ona to, že kytara hraje zvukem klavíru nebo smyčcového kvarteta je zábavné jenom chvíli a pak to omrzí.
On ten můj negativizmus pramení spíš z toho, že mě to nebaví. Ona to, že kytara hraje zvukem klavíru nebo smyčcového kvarteta je zábavné jenom chvíli a pak to omrzí.