Máte zkušenost s TB303?

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
jiri.simek

Máte zkušenost s TB303?

Příspěvek od jiri.simek » 04 bře 2003 00:18

Právě mám před sebou TB 303 a nemohu zaboha pochopit jak se láduje krokovej sekvencer notama. Samozřejmě, že mám zkušenost s Rebirthem (ten znám nazpamět), ale pravda je taková, že TB 303 má v tomhle úplně jinou logiku. Takže co vlastně chci.

Poznat na jakém jsem vlastně kroku. (V rebirthu je na to numerickej display)

A vůbec byl bych vděčný za krokové popsání jednotlivých ukonů, abych docílil, kýžené sekvence a potom už jenom kroutil..... Díky moc..

LUPO
Příspěvky: 840
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO » 04 bře 2003 00:23

aby te acidovej blesk trefil!!!!§ nicmene blahopreju. tady mas navod.

http://www.artofcolor.com/tb303/

jiri.simek

Příspěvek od jiri.simek » 04 bře 2003 08:06

Moc dík, ale problém je v tom, že jsem nepochopil princip zadávání v TB303 a vůbec pohyb v krocích. Ono totiž rebirthovské Next a Back tady prostě nefunguje. Takže můj uspěch už spočívá v tom, že notu zadat umim, ale nemůžu se dostat na další a další pozici... Já to prostě z těch manuálu nemůžu pochopit. (a to se tváří, že jsou pro blbý 8) .
Takže ještě jednou bych byl rád za polopatický a krokový zadávání sekvence.

Mooc dík

LUPO
Příspěvky: 840
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO » 04 bře 2003 09:38

mas email?

jiri.simek

Příspěvek od jiri.simek » 04 bře 2003 10:18


misenka

za kolko?

Příspěvek od misenka » 04 bře 2003 17:22

ja to poznam len z Rebirtu a ti musim povedat ze mat to doma realne musi byt sila!
kde si ho zohanal a kolko si zan dal? :?:

LUPO
Příspěvky: 840
Registrován: 19 lis 2002 10:57

Příspěvek od LUPO » 04 bře 2003 22:00

btw. ted to nekdo na annonci prodal za pouhych 15000,-

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 08 bře 2003 02:06

15000 za tb303 moze dat len daky magor ..

jiri.simek

Příspěvek od jiri.simek » 10 bře 2003 19:55

On tě ten magor přejde, až si uděláš super basičky, prdavky (Dle meho, zatim nejlepsi pila).. :D . Mám pocit, že je tu u synth snobů trošku kyselý hrozen. Mám strach , že kdyby jí někdo měl, že by jí nepoužíval. :twisted: až by se z vás kouřilo. A to se na tom nemusí dělat jen acid.. :wink:

jiri.simek

Příspěvek od jiri.simek » 10 bře 2003 20:00

Mimochodem cena synth rovná se míra použití. Např já bych za DX7 dal i 60000 kdyby jiná cena nebyla. To přece neni o penězích, ale o tom jaký pocit štěstí ten synth nabízí ne? Ten kdo počítá kolik to má funkcí v přepočtu na peníze je mnohem větší magor. Syntaky jsou prostředek k poznání jiných světů :twisted:

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 10 bře 2003 23:26

To mi prave tak pripada .. Tiez mi pripada DX7 ako pan boh .. A TB303 ako koktina .. Ja som ju videl na burze za 3000 a za 1500 k tomu TB505 , ci kere TBcko to bolo k tomu .. Oba nastroje nepouzitelne .. V tej dobe sme uz frcali na Cubase 1.0 na Atari a veci ala TB303 boli na smiech .. To ze nejaky magoristi z toho spravili modlu a umiestnuju ju na oltar , to fakt nechapem ..

Lowpass

Příspěvek od Lowpass » 11 bře 2003 09:16

Já zas nechápu tebe, Pytkine, proč sem vůbec přispíváš takovými žblepty... Na názor, jaká je TB-303, se tě nikdo neptal, ten uživatel se ptal, jak se s tím zachází. Někdy mi připadá, že se tu na ezone vyžíváš v tom, jak vše neguješ.

Jinak ovšem s Pytkinem souhlasím, když se tu už tato diskuse rozvinula, to je pro Oxe a podobné, super basy na TB, to se nenech vysmát... Kdysi jsem TB měl (za 4) a rozhodně jsem z něj nezískal pocit, že by u mě muselo zůstat (na rozdíl od Miniho, MS-20 a SH101). Právě proto Oxi, že je to takové prdění, jak píšeš a jinak nic. Pokud je filtr otevřený, zní to stále stejně. Když ten filtr hodně zavřeš, tak je to tlusté, to je fakt, ale to je třeba Mini 10x a navíc se tam dají namíchat podstatně zajímavější spektra, díky tomu, že je tam více oscilátorů, s více vlnami, dají se odladit, kouzlit s obálkami... Víš, já se za synth snoba považuji (v dobrém slova smyslu), ale TB, to pro mě není kyselo ani náhodou... Asi vím, kde jsi jej koupil a je-li to tak, potom věz, že dříve, než tobě, bylo nabízeno mě. To jen pro představu, jenže mě TB vůbec nezajímá. Kyselý hrozen by pro mě byl, milánku, třeba Matrix 12/Xpander, Jup 8, Prophety nebo FAIRLIGHT. A to je jinde...

Možná, že ale tvé obzory tak daleko nesahají. Problém je v tom, že dnes mnohdy věci fungují tak, že někdo známý řekne "to a to je super, "essential" pro techno, d´n´b..." (dosaď , co chceš komerz) a všichni ostatní po tom začnou šílet, pak to mají a automaticky říkají "mám to a to, je to super, i ten a ten to říká a to je nějaká kapacita..." a po nich další a další. Pak se udělá i z TB-303, kterou ve své době nikdo nechtěl (hádej, hadači, proč...???), zcela nezbytný nástroj...

Na závěr, k té pile... Víš proč je tak divná? Protože to není žádná pořádná pila. Rolandi udělali to, že obyčejnou pilu proženou nejprve highpassem, čímž se spodní, původně nejsilnější, harmonické zeslabí a následně signál zesílí na původní úroveň, čímž se dolní harmonické dostanou na původní úroveň, ale horní jsou výrazně silnější, než u pily mají být. To je celé kouzlo. Takže to není "super pila" ale trochu jiná vlna. Proto to tak bzučí... Stejný efekt můžete napodobit i vy, neš?astní (že nemáte 303 :roll: ) majitelé virtuálů (některých, myslím, že by to šlo udělat třeba na Virusu).

jiri.simek

Příspěvek od jiri.simek » 11 bře 2003 09:34

Hmmm mhmmm moje myšlenka asi nebyla moc pochopena. Syntezátor je především hudební nástroj (K vytváření hodnot) a né technická krabice. To jseš asi synth hifista :) . Chtěl jsem jen říct, že každý má různým typům synth různý vztah. Je to jako s ženskejma (to už je tada hodně lidový), každému se líbí jiná :o). A propos nikoho nezajmá, co máš doma, na čems to dělal, kolik to má oscilátorů, či hřebenovejch filtrů, ale co jsi na tom udělal. Pokud je výsledek přesvědčivý třeba z DX100 a TR707, potom je funkce nástrojů splněna , ne? Prostě synths nejsou hifi, kde jsou technické parametry nade vše. To to je naštěstí ještě mnohem víc. Jinak tě můžu ujistit, že TB303 jsem si koupil jako lahůdku a i přes to všechno "zneužití" mi pořád má co říct. A věc ve které je, že tam je TB bys ani nepoznal. A věz , že nedělám acid a neni mi 18 :) . A kousky mám docela taky solidní. Viz jiný příspěvky

jiri.simek

Příspěvek od jiri.simek » 11 bře 2003 09:59

Mimochodem SH101 pekelná nuda.. :D Jediný co mělo smysl bylo SH09. A ta měla jen jeden oscilátor (FUJ) :D

jiri.simek

Příspěvek od jiri.simek » 11 bře 2003 11:17

Pytkin:U TB303 je to takovej paradox doby, jak všichni víme. Z debilní odpadový krabičky, která hodně blbě napodobovala basu, se najednou při uplně jiném použití se stala hodně výrazným nástrojem. Ten kdo zpochybnuje její význam v elektronické taneční hudbě jí bud neposlouchá (Pytkin) a nebo má pocit , že je to jen ukvíkanej německej acid. Ono je totiž zajímavé, že je i na deskách Masive Attack, Chemical Brothers, Shamen, Leftfield (a víte kde? :D ) a dalších a dalších, kterých si opravdu vážím. Koneckonců 909 je taky debilní bubeník, který neumí napodobit živý bubny... 8) Myslím, že každý nástroj má svojí hodnotu a neexistují dobré špatné nástroje, z hladiska využití. O tom co ty nástroje budou hrát, záleží jen nás. (Nedávno jsem použil jeden nástroj z Casia CTK1000 a sedl tam jak žádnej jinej) A tom si myslím, že to je. :P

Odpovědět