Multitrackrecorder

Ostatní audio hardware, obecná diskuse
Mirorelo
Příspěvky: 2
Registrován: 08 bře 2006 17:30

Multitrackrecorder

Příspěvek od Mirorelo » 08 bře 2006 17:44

Ahojte,

poradte mi prosim pri vybere multitrackrecordera. Rozhodujem sa medzi Yamahou AW 2400 a Rolandom VS 2000. Budem to pouzivat na domacu zabavu.

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 11 bře 2006 02:30

na domacu zabavu ? Heee ... jak prosimte ?

Mmno nevim nakolik vyvoj a doba pokrocila ... nemam zkusenost primo s temito typy. Nicmene naopak mam bohate zkusenosti s predchudci AW4416 a VS2480 ... a tam bych volil jednoznacne Rolanda. Na druhou stranu ta Yamaha ma 100mm fadery ... ten Roland bude mit asi zase 60tky.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 11 bře 2006 10:34

safa píše:na domacu zabavu ? Heee ... jak prosimte ?

Mmno nevim nakolik vyvoj a doba pokrocila ... nemam zkusenost primo s temito typy. Nicmene naopak mam bohate zkusenosti s predchudci AW4416 a VS2480 ... a tam bych volil jednoznacne Rolanda. Na druhou stranu ta Yamaha ma 100mm fadery ... ten Roland bude mit asi zase 60tky.
preco roland?

hubert
Příspěvky: 1298
Registrován: 13 lis 2002 13:12

Příspěvek od hubert » 11 bře 2006 19:16

Inak to by zaujimalo aj mna ze preco prave Roland....ja som teda robil len s VS 880 potom nieco s FOSTEXom...ten bol priserny a par zivakov som nahraval prave s AW 4416 a ta sa mi pacila dost jednak zvukovo ale aj vybavou a ovladanim....bola to teda dost draha svina ked sa to vyrabalo ale podla mna bola fajn...Myslim si ze Roland v case prvych VS urobil dost dieru do sveta HDD rekorderov v cenovej hladine unosnej pre normalneho smrtelnika.....ale casy sa uz zmenili a dost dobre rekordery robia aj ini vyrobcovia..napr. KORG. Yamaha to svojho casu ponala dost velkolepo pri koncepcii AW 4416.....a bolo to dost drahe ale ako som uz pisal podla na bola super.....je teda pravda ze s VS 2480 som nemal tu cest pracovat....tak som zvedavy v com je jednoznacne lepsia od Yamahy

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 12 bře 2006 05:05

hubert píše:podla na bola super.....je teda pravda ze s VS 2480 som nemal tu cest pracovat....tak som zvedavy v com je jednoznacne lepsia od Yamahy
... jeeejej ... to je o tridu vejs. Jednak AW4416 mela v ty dobe (nevim, mozna uz to vychytali ale me to trapilo asi rok a nikdo s tim nic nedelal) radu detskejch nemoci v HDR. Pravda je, ze pult byl standardne vychytanej jako tehdy Yamaha delala, takze celkem v pohode (i kdyz VS2480 je zase dal - pozdeji vysvetlim). Prvni zasadni zapek HDR casti se tykal nespolehlivosti (pri slozitejsim toceni se prohazovaly TAKEy, prohazovaly stopy, vzajemne se posouvaly, dropovalo to ve strizich atp.). Druhy peklicko bylo, ze nejde (neslo) kopirovat vic stop najednou jako blok. Tedy kdyz se zpival refren solo, dvojeni, druhej hlas, treti hlas, zdvojena protimelodie ... rekneme celkem sest stop tak neslo vzit sest stop z prvniho refrenu a zkopirovat je na dobu do dalsich dvou refrenu. Slo jen zvit jednu nebo par stop a kopirovat to po parech - cili desnej zdlouhavej opruz. To byl pro me zasadni zapek, protze muzikanti jsou zvykli na HDR a vedej ze zkopirovat refren je dilem okamziku. Kdyz se s tim patlas deset minut tak zacinaj prudit ...

Dalsi vec je zminenej pult. ten se me celkem libil i zvukove, navic to byl prvni stroj s motorovejma faderama, ale: mas k dispozici sice kompletni EQ, ale (pokud si dobre vzpominam) pokdu potrebujes filtr (casto pouzivam HPF a nekdy i LPF) tak si ho musis udelat z horniho nebo spodniho pasma, cimz prijdes o jeden parametricky EQ. Proti tomu VS2480 ma filtr HPF/LPF/NOTCH/BELL zvlast takze to puvodni 4pasmovy EQ nijak nelimituje.

Treti vec je dynamika. Fajn ze to ma dynamiku na vsech savlich, ale muzes pouzit jen BUD compressor NEBO gate ... ne oboji. To je pro me naprostej pruser ... protoze treba skopky nabiram cisty a pracuju s nima az u michacky. Takhle jsem je musel projizdet gatem, pripisovat do jiny stopy a pak komprimovat ... dasli straaasnej vopuz. Proti tomu VS2480 ma na savli nezavisle jak GATE tak C/L, cili nemam problem. NAvic oboji lze klicovat jinym zarizenim na jiny savli ... proste parada. Pravda i k dynamice na VSku mam vyhrady (obcas obtizne zvlada ultra-kratky casy) ... ale to je banalita proti opruzu s AW4416.

A hromada dalsich veci by se nasla, treba genialni sbernice R-BUS, pocet vstupu A/D (16 versus 8 ), mnozstvi a kvalita vestav(e)nych FX karet (fakt mam rad Rolandovsky efekty, vasic 2480tka jich interne umi az 8 ), pocet stop (VSko umi v kompresnim modu az 24 stop ... coz i kdyz na to normalne netocim se muze hodit), VGA vystup na monitor (jsem sice zvyklej se neodklanet ze sweetspotu a delat s inegrovanym diplayem, ale na VGA se daji dat napevno metry a nudle stop), SCSI na zalohovani ...

No proste je toho hromada. nechci nikoho presvedcovat, ale pro me je VS2480 o tridu vejs nez AW4416. Ostatne myslim, ze VS2480 je zatim neprekonana stand-alone DAW ... ani novy Fostexy, AKAIe a Yamahy nejsou zatim lepsi - a to ani po 4rech letech co je VS2480 na svete.

Ja jsem na VS2480tkach natocil docela dost a rek bych ze ji mam docela zmaklou ... a hoooodhne jsem si na ni zvyknul. Pro me je to genialni masina ... ma spoustu moznosti konfigurace a spoustu vychytavek. A taky spoustu veci ktery ani nevyuzivam ... (interni mastering napriklad).

PS: fakt nepracuju pro Rolanda ;-)
Naposledy upravil(a) safa dne 12 bře 2006 05:09, celkem upraveno 1 x.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 12 bře 2006 05:07

kua proc to zatraceny forum preklada cislo OSM se zavrenim zavorky na smajlik s cernejma brejlema ? ( 8) 8) 8) 8) )
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 12 bře 2006 09:14

aha, tak uz rozumiem :)

hubert
Příspěvky: 1298
Registrován: 13 lis 2002 13:12

Příspěvek od hubert » 12 bře 2006 10:18

OK Vycerpavajuca odpoved ja ako som uz pisal som pouzival AW na tocenie zivakov bral som zvuk z hlavneho pultu a tak som sa s mnohymi vecami nestretol, ktore ty popisujes....cely projekt som potom aj tak spracovaval v PC takze nemam take komplexne poznatky z prace.....mne sa pacilo ovladanie a zvuk...k totalnemu prelezeniu som sa bohuzial nikdy nedostal nakolko som mal to AW vzdy len pozicane ....s problemami s prehadzovanim takeov alebo posuvanim som sa nestretol mozno ze to uz bolo vyriesene v novom SW.....dufam ze sa mi podari niekedy pracovat aj na tej VS 2480.....

Uživatelský avatar
safa
Profesionál
Příspěvky: 2851
Registrován: 12 říj 2003 18:37

Příspěvek od safa » 12 bře 2006 12:02

hubert píše:nedostal nakolko som mal to AW vzdy len pozicane ....s problemami s prehadzovanim takeov alebo posuvanim som sa nestretol
... ono pri kontinualnim toceni jako delas na zivaku se to neprojevi ... dela(lo?) to kdyz mas hodne strihu ... proste kdyz mas hodne fragmentovanej projekt.
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz

Jiri
Příspěvky: 12
Registrován: 03 led 2007 16:41

Příspěvek od Jiri » 19 úno 2007 20:57

sice už je asi pozdě, ale můj názor : klasiku AKAI DR16. Spousta karet se do něj dá stále sehnat za rozumné (nízké ceny), je možné dokoupit VGA kartu (pro PC monitor). Je to vcelku robustní - 16kg zařízení, bytelné, spolehlivé. Je to 16bit :o(, ale na druhou stranu CD formát je taky jen 16bitovej. Samozřejmě funguje na bázi SCSI rozhraní (HDD, mechaniky, ext. zařízení). Je to 16ti stopý rekordér, přehledné ovládání, možno i na klávesnici PC - VGA karta. Dá se sehnat vcelku levně, nové mašinky (DAW) a jemu podobné nemusím. Ale je to jen můj názor...

Uživatelský avatar
hawkens
Příspěvky: 368
Registrován: 26 úno 2007 18:49

Příspěvek od hawkens » 27 úno 2007 13:56

Mna zaujima vas nazor ci sa pre domace "studio" na domacku mixovacku / mastrovacku po zvukovej stranke viac oplati investovat povedzme do VS2480 alebo AW2400, alebo zobrat tie peniaze a investovat ich do UAD alebo PowerCore ... co da lepsi zvuk ?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 27 úno 2007 16:56

hawkens : podla mna urcite UAD a POCO .. resp . tam mas zaujimavejse a pestrejsie pluginy .. v HW DAW mas pevny EQ a nejake efekty a viac nic .. mozes pouzit vonku efekty samozrejme .. to su dalsie vydaje .. samozrejme .. k by si si chcel kupit nuendo(alebo iny daw) a vsetky pluginy co pouzivas, tak sa cenovo uz mozes dostat za tie HW DAWky ..

Aj tak mi ale pride zaujimavejsie softwarovy DAW .. Samozrejme podporeny DSP kartami pripadne eternymi efektami .. je to flexibilnejsie vacsinou ..

Vyhoda tych HW DAW je prenositelnost .. proste to schmatnes pod pazuchu a frcis .. Do studia by som ich ale nebral ..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 27 úno 2007 17:00

presne... poznam dvoch chlapkov s ws a obaja to pouzivaju na nahravanie vonku; nahrate wavy tlacia tak ako tak do kompu a finalne mixy robia v softveri. na nahravanie v exterieroch je to parada, laptop je v tomto nesikovnejsi... ale moznosti to ma male

Uživatelský avatar
Tudy
Příspěvky: 2379
Registrován: 28 pro 2002 15:07

Příspěvek od Tudy » 27 úno 2007 20:00

No, já kdybych na to měl, tak bych dal přednost HW. Ta jednoúčelovost má i své výhody - hlavně ve spolehlivosti.
Pro mě by byla ideální kombinace obou systémů.
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3668
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness » 27 úno 2007 20:44

Mozna by se dalo spekulovat nad tim, ze pri dnesnich vykonech je investice do UAD diskutabilni. Mam z tech lepsich UAD pluginu sice jen Cambridge a LA2A, ale nedavno jsem cetl na Futureproducers prispevek od chlapka co srovnaval (co do pruraznosti zvuku) LA2A s HW kompresorama a vsechny podle nej jsou lepsi nez LA2A. Ja mam teda zatim jen RNC a DBX 166 a na zaklade jenom techhle dvou masinek to muzu potvrdit. Proste radsi bych koupil dalsi masinku nez DSP kartu, pokud bych nemel na obe veci......

Odpovědět