Po troch rokoch co som mal tento zazrak asi na mesiac pozicany som sa stal stastnym vlastnikom Shermana 2. Toto forum by malo sluzit na vymenu skusenosti ako skrotit tuto bestiu. Zatial je to ako "jet na neosedlanem koni po zadelane draze (red dwarf)" . Neviete ci existuje nejaky alternativny manual? Firemny "Abuser Manual" (ale nie preto som ho kupil je pisany formou tutorialov ale nie vsetko sa v nom docitam. Moja prva konkretna otazka: Aky je duovod 3x midi thru? Btw je malo gearov ktore si dokazem okamzite oblubit ale toto je presne ten priklad...kvalitne spracovanie, dobry design, vlastny charakter, vie prekvapit.
no nie je to standardny filter kde si vystacis terminmi bpf lpf hpf cutoff a resonance. okrem toho su to vlastne 2 filtre ktore mozu byt serial, paralel, su tam obalky, fm, am a mozes do toho routovat audio signal ktorym modulujes, je tam harmonizacia, lfo atd atd. obcas si to zije vlastnym zivotom:)
http://www.digital-tunes.net/tracks/str ... %20Pt2.m3u tu je priklad ako to zhruba znie, na drumloope je trochu shermana a to co ide paralelne pod rhodesom je vlastne ten isty rhodes shermanizovany a trochu prestrihany
jo sherman je jizda - obcas hustym bahnem, obcas trestivym triskotem, nebo šumivým svištěním.... Mám filterbank1 a je to slušnej oživovák.
Já osobně ho používám hodně intuitivně a tak se mi osvědčil.
3x thru se dá ve studiu občas šikovně využít - např při propojení dalších 3 synťáků, který nemají thru a to všechno na jeden MIDI out ze zvukovky.
měl jsem ten filterbank 2 doma skoro měsíc... no a úplně všechno jsem zdaleka nevyužil, líbilo se mi hlavně že do něho jde pouštět signál pro fm i am modulaci, (čili je to napůl synťáček:))
nepochopil jsem na co je ten knob "harmonics", respektive co znamenají ty jeho mody
vychytávka je hlavně to, že mezi lp bp hp jde plynule přecházet a mix mezi paralelním a seriovým zapojením filtrů taky nenajdeš všude
jediný důvod proč jsem si ho nekoupil je, že je mono
mono, ale máš zas dva výstupy - z každýho filtru jeden, takže z mono signálu dostaneš 2 různě filtrovaný signály.
Harmonics ti spojí ty dva nezávislý filtry v jeden celek, kdy filtr 2 je nalazen vůči filtru 1. Knobem nastavuješ vlastně "interval" tohoto slazení. Pak kroutíš jedním filtrem a ovládáš tím i druhej.
vcera som exploroval zaklady, - disabloval som filter2 (bp a tou korekciou -bp som ho v podfstate vvypol -podla manualu), vsetky modulacie aj rezonanciu na nulu a do vnutra som pustil jednoduchy saw, input som nastavil len tak aby filter zaberal, bez distorzie...chcel som si iba cisty charakter filtru 1 osahat a zistit ako hlboko vie ist. zvlastne je ze sa to nechova velmi standardne. pri blf alebo lpf ked som isiel s frekvenciou dolu, zhruba na 9 hodinach sa zacali objavovat podivne zvuky, pomerne vyskove (na to ze som bol na lpf uz v najnizsom spektre), ruozne skvrcanie a sycanie ktorecho charakter sa menil podla toho ako nizko som isiel. robim nieco zle? alebo je to feature shermana, nedajboze chyba kusu? jednoducho sa mi nepodarilo urobit najstandardnejsiu lpf filtraciu
tudy: osobně v tom nevidím problém
abuse: vím přesně o čem mluvíš! Taky jsem si zprvu myslel, že mám jetej kus a vlastně dodnes jsem nezjistil jestli jo, nebo ne, ale podlé tvé reakce je to u shermana normal. Každopádně mě baví ten zvuk jakej dělá - a je to hodně LO-FI - šumí, bzučí, píská, chraptí, ale je to strašně živý, což se je hlavní! Beru ho takovej jakej je tyto nedokonalosti vlastně na něm obdivuju a vyhledávám. Na obyč lpf je spousta softu....
super. tiez ma to neirituje len som chcel vediet ci je to obvykle. ale myslim ze aj ten pozicany kus sa choval rovnako. ked to chcem viac smooth, da sa to ukocirovat druhym filtrom... v niekolkych pripravovanych trackoch mam par kritickych fragmentov ktorym som nedokazal dat spravny charakter a vcera som jedno taketo miesto s pasiou doladil k uplnej spokojnosti...su to najme bordelove miesta, ktore su stale borldeloidne ale uz menej tupo akurat to treba davkovat dost opatrne.