WORD CLOCK
WORD CLOCK
WORD CLOCK - časový kód pro synchronizaci digitálního audia
Chci se zeptat , kdy je dobre nebo nutne Word Clock pouzit, kdy to je zbytecne , nebo zcela nesmyslne.
Priklad A)
Zvukovka s S/PDIF a Word Clock a například chanel strip Joemeek OneQ (ktery ma S/PDIF výstup a W.C.)
Priklad B)
Zvukovka s S/PDIF a Word Clock a např. synth Roland XV 5050 , který má jen S/PDIF out bez W.C.
Chci se zeptat , kdy je dobre nebo nutne Word Clock pouzit, kdy to je zbytecne , nebo zcela nesmyslne.
Priklad A)
Zvukovka s S/PDIF a Word Clock a například chanel strip Joemeek OneQ (ktery ma S/PDIF výstup a W.C.)
Priklad B)
Zvukovka s S/PDIF a Word Clock a např. synth Roland XV 5050 , který má jen S/PDIF out bez W.C.
takze XV 5050 musi byt jako Masterclock a Zvukovka bude jako slave ?
to je nejake divne , ne ?
co kdyz budu mit pak dalsi zarizeni ... např. další převodnik AD zapojeny do ADAT in na zvukovce? Budu asi potrebovat mit zvukovku jako master , nebo jsem uplne mimo ? co pak s XV 5050, ktera je take master?
to je nejake divne , ne ?
co kdyz budu mit pak dalsi zarizeni ... např. další převodnik AD zapojeny do ADAT in na zvukovce? Budu asi potrebovat mit zvukovku jako master , nebo jsem uplne mimo ? co pak s XV 5050, ktera je take master?
Digitální signál, který běhá po optice má údajně o dost horší kvalitu, než ten, co po koaxiálním kabelu (vysvětlil by nějaký audiofil-má to něco s fázovým posuvem), ALE ve chvíli, kdy k synchronizaci použiješ WordClock a nejlépe z těch nejkvalitnějších hodin, co máš ve studiu (čili slušná zvukovka, nebo dig.mix), tak prý optika předčí coax. Čili např můj sen je takový, že jako hlavní zdroj hodin budu mít zvukovku Terratec EWS88 a z jejího WordClock výstupu chytnu synchro do Korga TR-Rack. A z něho pak půjdou dig.data perfektně zasynchronizovaná přímo do digitálního optického vstupu zvukovky
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Pavlii: počkej, já vím že tomu zrovna 2x nerozumím. Naopak ocením, když se tady o tom rozepíše někdo, kdo se v tom vyzná.
Vše jsou to informace, které jsem pochytil od známých a kamarádů audiofilů, kteří tohle (pochopitelně) dost řeší.
Základní poučka zní: než optiku bez WC, radši coax
(až jednou seženu otion do TR-Racka, rád to porovnám sluchem)
Vše jsou to informace, které jsem pochytil od známých a kamarádů audiofilů, kteří tohle (pochopitelně) dost řeší.
Základní poučka zní: než optiku bez WC, radši coax
(až jednou seženu otion do TR-Racka, rád to porovnám sluchem)
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Byl jsem přesvědčen, že ADAT chodí, co se synchronizace týče, stejně jako S/PDIF (Toslink). Čili WC není nutný, ale s ním je to o dost lepší (v případě dobrých hodin) a proto to v praxi používá skoro každý.
Jestli je tu někdo, kdo tomu opravdu ROZUMÍ, moc prosím o příspěvek
Jestli je tu někdo, kdo tomu opravdu ROZUMÍ, moc prosím o příspěvek
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
neni pravda! sync cez wc nema ziadny jitter, neni tam pll zaves ako pri syncu z spdifPytkin píše:Martin : na synchronizaciu mozes pouzit co chces .. co sa ti v danom momente hodi .. Sync cez Wclock je rovnaky ako cez spdif ..
samozrejme dobre spdif receivery maju jitter len par ppm ale je tam a tenkouchi ho vraj pocuju :)
ak mas strip aj zvuknu s wc, tak ho urcite pouzi
ano, tak to je. hodiny sa musia z adat aj spdif streamu vyextrahovat, a to je kamen urazu. bezi to asi takto: prijimac adatu si povie, ze je stream 44.1, zapne svoje hodiny na 44.1, pocita bity, ked napocita hodinovy bit, overi si ci sedi jeho casovanie s internymi hodinami, ak nie, zmeni takt internych hodin (nechce sa mi vysvetlovat ako, princip PLL nie je prave jednoducha vec). ergo, pouziva interne hodiny, ktore su navesene na adat, ale vzdy malicko plavaju okolo hodnoty ktora je na adate, v dosledku tej regulacie (kazdy regulator osciluje okolo nastavenej hodnoty).Tudy píše:Byl jsem přesvědčen, že ADAT chodí, co se synchronizace týče, stejně jako S/PDIF (Toslink). Čili WC není nutný, ale s ním je to o dost lepší (v případě dobrých hodin) a proto to v praxi používá skoro každý.
Jestli je tu někdo, kdo tomu opravdu ROZUMÍ, moc prosím o příspěvek
wc su normalne ciste tvrde hodiny, ktore idu rovno jak do receiver chipu, tak do prevodnikov alebo dsp alebo do coho treba, akurat sa vydelia/vynasobia na taky kmitocet ako tomu ktoremu svabu treba
dokonca ak aj zdroj WC nie je prave najpresnejsi, system funguje o dost lepsie ako s pll syncom, kedze na tych nepresnych hodinach ide uplne vsetko, takze je vlastne jedno ze su nepresne (zasa, tenkouchi tvrdia ze presne hraju lepsie ako nepresne, ale co uz :) )
no a samostatna kapitola su jitter correction krabicky, ktore ten rozplavany audio signal naberu do vyrovnavacej pamate a priebezne vypustaju von, nataktovany presnymi hodinami, ktore maju aj vyvedene ako wc, spravidla. tym sa problem vlastne eliminuje
Používám digitální propojení na bázi ADAT 2xpult Yamaha, zvukovka RME digiface, 2x 8ch převodník ADA8000. Zkoušel jsem synchro přes WC i ADAT - nepostřehl jsem žádný rozdíl
. Trochu jinou situaci zažívám když propojuju Yamaha pulty ETHERSOUNDEM , tam mám problém a zařízení funguje korektně pouze když jako mastr zdroj hodin použiju propojovací kartu. Jedná se AVY16-ES. Všechny ostatní varianty jsou nestabilní.
2 jehlar - jak to máš zapojený - mám podobnou konfiguraci (2x01v + RME) a občas to na mě vříská sync error
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com





