64 bit WINDOWS a AUDIO ... otazky/odpovede

Ostatní audio software, obecná diskuse
Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

64 bit WINDOWS a AUDIO ... otazky/odpovede

Příspěvek od Poshook » 16 led 2008 22:48

zaujimalo by ma, ako v skutocnosti realne funguju audio zalezitosti pod 64bit WIN.

co je mi uz jasne:

1. treba drivery pre 64bit OS na vsetok HW vratane zvukovej karty ...OK

2. treba 64bit host ...OK

co mi nie je jasne:

1. ako funguju 32bitove VST/VSTi v 64bit. hoste v suvislosti s RAM?
2. ake nevyhody maju 32bit aplikacie pod 64bit OS?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 16 led 2008 23:17

poshook : 64bit host nemusis mat .. nuendo 3 je 32bit ale funguje aj pod 64bit ..

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 17 led 2008 00:23

Pytkin píše:poshook : 64bit host nemusis mat .. nuendo 3 je 32bit ale funguje aj pod 64bit ..
to je mi jasne, ale dokaze 32 bitove nuendo adresovat viac ako 4GB RAM pre svoje procesy?

a ako je to s 32bitovymi VST/VSTi ? Ak mam nejaky 32bitovy VSTi sampleplayer, ktory ma X-gigabytovu library, dokaze vyuzit viac ako 4GB RAM ak je pouzivany v ramci 64bitoveho hostu v prostredi 64bitoveho OS?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 17 led 2008 00:52

poshook : samozrejme ze nedokaze :) to len hovorim na doplnenie, ze pod 64bit OS moze bezat v pohode aj 32bit aplikacia ..

podla mna 32bit VSTi nedokaze vyuzit viac ako 2G ram .. ale to len tak hadam ..

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 17 led 2008 10:56

32bit aplikace proste nedokaze adresovat vic nez 32bit adresni prostor = 4GB unsigned nebo 2GB signed.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 17 led 2008 11:00

A podle me i kdyz pustis 64 host a v nem otevres 32bit VST, tak to stejne bude omezeny tema 32 bitama. VST jsou dll linkovany v runtime a wokna jim prideli jejich vlastni adresni prostor a jelikoz jsou 32bit, tak jim prideli rovnez maximalne 32bit.

Teoreticky by mohlo fungovat, ze pokud pod 64bit OS pustis 32 host a v nem nahrajes 64bit VST, tak by to VST mohlo jet v 64bit. Ale nejsem si jistej, jestli i tam nebudou nejaky omezeni.

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 17 led 2008 11:25

Amorph píše:A podle me i kdyz pustis 64 host a v nem otevres 32bit VST, tak to stejne bude omezeny tema 32 bitama. VST jsou dll linkovany v runtime a wokna jim prideli jejich vlastni adresni prostor a jelikoz jsou 32bit, tak jim prideli rovnez maximalne 32bit.

Teoreticky by mohlo fungovat, ze pokud pod 64bit OS pustis 32 host a v nem nahrajes 64bit VST, tak by to VST mohlo jet v 64bit. Ale nejsem si jistej, jestli i tam nebudou nejaky omezeni.
ide mi o to, ze ked otvorim 3x 32bit VSTi v 64bit OS a natiahnem (do RAM) v kazdom VSTi 2GB preset (spolu 6GB) a system bude mat 8GB, bude to fungovat?. dokazu si tie 32bit VSTi naadresovat tie svoje 2GB v ramci 8GB priestoru alebo sa budu snazit naadresovat vsetky tri ten samy 2GB priestor, lebo na tych zoastavajucich 6GB nedosiahnu?

myslis, ze by 32bit host vedel prevadzkovat 64bit pluginy?

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 17 led 2008 12:36

Hm, tak jsem asi trochu mystifikoval. Tady jsem to jeste konzultoval s kamaradem.

ml: hele co si myslis o tomhle?
ide mi o to, ze ked otvorim 3x 32bit VSTi v 64bit OS a natiahnem (do RAM) v kazdom VSTi 2GB preset (spolu 6GB) a system bude mat 8GB, bude to fungovat?. dokazu si tie 32bit VSTi naadresovat tie svoje 2GB v ramci 8GB priestoru alebo sa budu snazit naadresovat vsetky tri ten samy 2GB priestor, lebo na tych zoastavajucich 6GB nedosiahnu?

myslis, ze by 32bit host vedel prevadzkovat 64bit pluginy?
ml: VSTi je dll
pk: moment, VSTi je 32bit DLL?
ml: jj
pk: no tak to ale přece vůbec nemůže běžet v 64bitovém procesu
ml: hm
ml: no prakticky asi muze
ml: kdyz je to linkovany v runtime..
pk: ani prakticky, ani teoreticky :-), 64bitový proces nemůže naloadovat 32bitovou DLL

já hlavně nerozumím, tomu problému jako celku; to je jako jeden proces, nebo je myšleno, že každé to DLL se natahuje do odděleného procesu?
ml: rek bych ze to je jeden proces. Kdyz mi bezi cubase a pluginy v nem, tak je to jeden proces celej cubase.
pk: a je to 32bitovej, nebo 64bitovej proces?
ml: muzou byt oba pripady
ml: takze u 32bit je mi to jasny - je to jeden proces, pluginy budou v jeho ramci -> limit 2GB vcelku.
pk: no prostě jednoduše: 32bitová DLL může běžet jenom v 32bitovém procesu, který má celkem 4 GB adresního prostoru, takže 2 nebo 3 giga pro aplikaci
pk: pokud celá aplikace dokáže běžet jako 64bitový proces a přesto podporuje 32bitové pluginy, tak si pro ně vyrábí pomocné 32bitové procesy, do kterých je loaduje; každý takový proces pak má své vlastní 4 GB adresního prostoru
ml: aha, ok. Takze pokud by pluginy loadovala do sveho procesu, tak musi jit o 64bit varianty.
pk: přesně tak, do 64bitového procesu prostě nelze nahrát 32bitový modul

Takze ted je otazka, jestli skutecne lze nahrat 32bit pluginy do 64bit hostu vyse popsanym zpusobem, kdy se pro ne vytvori zvlast 32bit procesy. Pak by mely i kazdy svuj adresni prostor. Pokud to nelze, tak ani nelze nahrat 32bit dll do 64bit hostu a musis mit pro kazdy plugin jeho 64bit variantu. Pak je samozrejme problem s pameti vyreseny. Jo a tu variantu 64bit dll v 32bit hostu muzem asi uplne vypustit.

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 17 led 2008 13:34

dik za vycerpavajucu odpoved, teraz je to vsetko jasne :)

aj tak mi to pride hodne divne. v dobe, kedy ma kazdy pako vo vrecku 4-8 GB USB flash za par korun, vacsina "akustickych" VSTi ma 20-500GB, bezi prevazna cast aj profi aplikacii / hardware stale na 13 rokov starom 32bit systeme s limitom 3GB RAM. to sa mi zda naozaj dost za opicami.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 17 led 2008 15:21

ja myslim ze pluginy sa otvaraju ako nove procesy . .inak by predsa nevedeli vytazit viac procesorov .. ne ? ved pusti nuendo a par pluginov a kukni v procesoch ci vidis tie pluginy .. sice tam mozno uvidis dake RUNDLL alebo daco podobne .. z toho neuvidis co bezi ..

mozno sa tu najde daky softwarista ?

este ma napada system explorer , ktory ukazuje procesy ako strom .. nadradene a dcerske atd .. mozno tam by sa to dalo vysledovat .. neviem ci ide v 64bite ..

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 17 led 2008 15:38

Pytkin: v 32bit cubase v 32bit xp se neotviraji jako nove procesy, ale otviraji se v procesu cubase. Zkus si otevrit plugin a uvidis, ze jednak se nespusti zadny dalsi rundll a jednak se ti zvysi alokace pameti v procesu cubase. Jak je to v 64bit, to ale nevim.

Co se tyce vytizeni vice procesoru, tak na to neni potreba vice procesu, ale staci distribuovat thready v ramci jednoho procesu.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21309
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 17 led 2008 15:50

amorph : ok .. verim ti :)

Martin
Příspěvky: 847
Registrován: 04 dub 2004 14:10

Příspěvek od Martin » 12 bře 2008 21:19

Tak mě dnes zase nasrali.

Koupil jsem si 4GB RAM a zjistil jsem, že využiji jen 3GB.
Zku-vený XP32 umí jen 3GB.

Tak jsem si řekl - nevadí, koupím si XP64/Visty64
Po přečtení x příspěvků zjištuji, že raději zůstanu na XP32, protože hafo uživatelů C4 se raději vrátilo na XP32, Powercore zatím podpora jen XP32, To samé Duende, atd...

Fakt mi to připadá úplně zcestné.

Software samplery mají nároky na RAM jako kráva, ale aby vyrobily verzi softu pro XP64bit, tak to ne !!!

3xFUJ

Poshook
Příspěvky: 2477
Registrován: 06 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poshook » 12 bře 2008 22:09

Martin píše:Tak mě dnes zase nasrali.

Koupil jsem si 4GB RAM a zjistil jsem, že využiji jen 3GB.
Zku-vený XP32 umí jen 3GB.

Tak jsem si řekl - nevadí, koupím si XP64/Visty64
Po přečtení x příspěvků zjištuji, že raději zůstanu na XP32, protože hafo uživatelů C4 se raději vrátilo na XP32, Powercore zatím podpora jen XP32, To samé Duende, atd...

Fakt mi to připadá úplně zcestné.

Software samplery mají nároky na RAM jako kráva, ale aby vyrobily verzi softu pro XP64bit, tak to ne !!!

3xFUJ
mna to serie uz hodne dlhu dobu. kazdu chvilu mam na monitore "not enough memory" (mam 4GB, system ti da k dispozicii necele 3GB a vo finale mozes minut na jednu aplikaciu aj tak len 2GB) , v sufliku original XP 64-bit, ale drivery a mnohe hosty na to uplne seru. o to viac ma to nastve, ked vidim niekde na nete reklamny letak "USB Flash kluc 8GB len za 2500,-". nechapem, ako je to mozne, ze za 13 rokov sa IT nepohli definitivne z 32bit OS, ked vsetky suvisiace naroky stupli X-nasobne... skoro kazde soplive decko ma vo vrecku 2-4GB USB kluc na blbosti, ale na serioznu robotu ti ma stacit 2GB???!!!!! :evil:

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 12 bře 2008 23:02

poshook> nieco ine je flash disk a nieco ine je RAMka... zmenit adresovanie znamena fakticky prekopat vsetky softvery. pritom udajne vo windows sa povaluje este stale aj par 16bitovych aplikacii. a na zaver este jedno zamyslenie: keby boli vyrobcovia sw samplerov k svetu, napisu sampler tak, ze si v ramke vytvori ramdisk, nan nakopiruje sample a modul sampleru pouzije dfd metodu... potom je jedno ze je host 32bitovy, staci ze je 64bitovy system

Odpovědět