Celemony melodyne
Celemony melodyne
Ahoj všichni na foru.Chtěl bych se zeptat zda li někdo rozumí sw Melodyne editor.Po importu audio materiálu sw vyhodnotí tempo audia i s příslušnými změnami v tempu.V tuto chvíli ale nevím jak by se hodnoty tempa daly použít např do tempotracku Cubase SX3 jestli je to tedy vůbec možné.Dělám hudební základy a vždycky mi šlo o to se co nejvíce přiblížit originální nahrávce tudíž bych chtěl docílit toho aby tempo midu bylo identicky stejné a přesné jako u originálu.Jinými slovy aby to prostě šlapalo a nebyl to strojovej mid.Děkuju všem Jsem s pozdravem Jarda.
Re: Celemony melodyne
Ahoj dík za reakci.Beat calculator v Cubase podle mého názoru zjištuje tempo podle délky samplu nikoli podle toho jestli v jednom taktu je za BD snare blíž nebo trochu dál pokud bubeník hrál na živo. Beat calculátor jsem zkoušel už i dříve ale co do přesnosti je to slabota protože pokud se pak podíváš na mřížku tak ty začátky bicích nejsou sesouhlaseny s taktem.Ještě pak jsou k dispozici hit pointy ale ty taky selhávají přesně ty bicí taky nevidej.V Melodyne mi přijde přesnost asi největší ta analýza toho audia je tam daleko přesnější akorát ale nevím jak to využít v tempotracku.Jarda.
Re: Celemony melodyne
Upřesním Ti jelikož nevím jestli si rozumíme ůplně správně.Příklad.Je skladba např od Olympicu kterej hrál vždy na živo a můj problém je v tom že když dělám podle originálu základ tak po stránce tempa celkový skladby se mi v některých případech nepodaří to aby bicí v midu jeli stejně podle toho originálu můžu to šoupat ručně pomocí funkce warp ale i v tomhle případě ty začátky bicích nemůžu podle amplitudy přesně vidět.Takže proto mi příjde že melodyne umí to audio vyhodnotit přesně.Jak zminuješ Slicer Můžeš mi to posat trochu podrobněji Díky Jarda.
Re: Celemony melodyne
Rozumíme. Chápu to.
Slicer ti automaticky nadělá hitpointy - markery na začátku každýho transientu, problém je, že sem si neuvědomil, že ty máš celou skladbu (všechny nástoroje dokupy). Tohle funguje dobře hlavně na bicí. Ty jednotlivý markery se pak řadí za sebou jako stoupavej midi zapis, taková lineární křivka (tohle automaticky umí FL Studio), v Cubase sem to taky nějak udělal, ale teď si nevzpomenu. Výhodou je že máš ty MIDI přesně na místě originálního "sample výřezu". Tohle se používá teda primárně pro samplování...
Nicméně to vyzkoušej, ale další věc je, že to nemůžeš aplikovat na skladbu v celé dýlce, nebo můžeš, ale je to peklo potom.
Stejně mi to přijde úsměvné, takhle řešit MIDI podklady, který ve finále hrajou "nějak" ale nikdy věrně
a podle mě to nemůže fungovat, protože v momentě když za ty MIDI dosázíš nějaký samply, tak to bude hrát uplně jinak.
Slicer ti automaticky nadělá hitpointy - markery na začátku každýho transientu, problém je, že sem si neuvědomil, že ty máš celou skladbu (všechny nástoroje dokupy). Tohle funguje dobře hlavně na bicí. Ty jednotlivý markery se pak řadí za sebou jako stoupavej midi zapis, taková lineární křivka (tohle automaticky umí FL Studio), v Cubase sem to taky nějak udělal, ale teď si nevzpomenu. Výhodou je že máš ty MIDI přesně na místě originálního "sample výřezu". Tohle se používá teda primárně pro samplování...
Nicméně to vyzkoušej, ale další věc je, že to nemůžeš aplikovat na skladbu v celé dýlce, nebo můžeš, ale je to peklo potom.
Stejně mi to přijde úsměvné, takhle řešit MIDI podklady, který ve finále hrajou "nějak" ale nikdy věrně
Naposledy upravil(a) delay dne 26 bře 2010 10:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Celemony melodyne
Stalo sa mi niekolkokrat,ze som potreboval urobit pesnicku ako "kopiu" originalu(na vyslovne prianie klienta).Postupoval som tak,ze som original importoval do cubase,nastavil co najpresnejsie pociatocne tempo a v tempotracku som urobil patricne zmeny ,aby som zosynchronizoval click projektu s originalom.Da sa to bez vacsich problemov.Suhlasim ale s Delayom,ze je to trosku uletene,robit takto hudbu dobrovolne
,zvlast ak mam kopirovat nejaky Olympic a potom to mam prezentovat na produkcii s umelymi gitarami a pod.Tie jemne pohyby tempa v skladbe-agogika sa daju spravit podla vlastneho citenia a tym zhumanizovat castokrat strojovo znejuci zaklad.
Aranžovanie, tvorba a nahrávanie hudby.
Re: Celemony melodyne
Myslíš že se nedá docílit teda stejnýho grifu v midu jako v originále?Ze zkušenosti vím že pokud základ děláš od začátku u sebe v listu jak se říká tak věrohodnost s originálem se docílit na 99% dá zvukově určitě.Samozřejmě nemůžu vycházet s polotovarů midu kterejch je na netu mraky.Jedinej problém je ten co do tempa.Dám Ti příklad.Pokud bych měl samotný bicí např. od Olympicu v audiu tak s jistotou můžu říct že ten mid toho základu mi pak pojede a bude hrát stejně jako originál.Jediný mínus by bylo asi to že kytaru bych měl s kláves jinak plochy basu atd. není problém docílit.
Re: Celemony melodyne
Jak píše Cundo.Je potřeba to doladit ručně a podle cítění.Svým způsobem to takto dělám už léta je to ale někdy i trochu pakárna ale dá se.Jen jsem se chtěl zeptat na zkušenosti jestli někdo třeba neví jak nato jít jinak aby to bylo třeba rychlejší.Ale vesměs názor máte stejnej takže nezbývá než si tím hrát a nějakej čas nad tím strávit.Ten výsledek je pak ale asi tou odměnou alespon podle mě.
Re: Celemony melodyne
Co to je sakra stejně jako originál? Matematika? To že se ti sampl spustí ve stejnej TIME jako na originále? To ale proboha nezaručuje stejný výsledek. Vždyť tady hraje podstatnou roli celá řada faktorů, který nejseš schopen dohonit ničím a nikdy. Bicí spojený s basou zněj uplně jinak a kolikrát se to jeví jak uplně jinej rytmus, když to v midi nějak nasázíš, tak se ti to takhle nikdy neslepí...
Chápu to, že je nutný tyhle věci dávat do samohrajek a "bavit" tím lidi, ale způsob práce a úsilí, které do toho míníš vložit nikdo neocení a asi ani nepozná.
Chápu to, že je nutný tyhle věci dávat do samohrajek a "bavit" tím lidi, ale způsob práce a úsilí, které do toho míníš vložit nikdo neocení a asi ani nepozná.
Re: Celemony melodyne
Souhlasm s Tebou že to nikdo neocen ani nikdo vlastně nepozná.Ale asi neumím pouštět někde prasárny který si můžu natahat z internetu to bych se asi styděl.Na druhou stranu nevidím nic špatnýho na tom že člověk chce a dělat muziku co do základů dobře.Dobře myslím tím stylem že už pro ten svůj pocit si můžeš říct prostě to hraje a šlape to.To asi ocení sám v sobě každý muzikant.
Re: Celemony melodyne
S tím se dá souhlasitJars65 píše:Souhlasm s Tebou že to nikdo neocen ani nikdo vlastně nepozná.Ale asi neumím pouštět někde prasárny který si můžu natahat z internetu to bych se asi styděl.Na druhou stranu nevidím nic špatnýho na tom že člověk chce a dělat muziku co do základů dobře.Dobře myslím tím stylem že už pro ten svůj pocit si můžeš říct prostě to hraje a šlape to.To asi ocení sám v sobě každý muzikant.
-
jackies
Re: Celemony melodyne
S tím se souhlasit nedá.
Muzikant nic nepouští, ale hraje.
Dneska je ten pohled na "hraní" a výrazy jako "muzikant" hodně pokřivený.
ONO TO hraje a šlape ??
To žádný muzikant neocení.
Muzikant nic nepouští, ale hraje.
Dneska je ten pohled na "hraní" a výrazy jako "muzikant" hodně pokřivený.
ONO TO hraje a šlape ??





