P.
Notebook-FW zvukárna
2Vuid: pleteš se, stačí se kouknout na můj podpis......čitelnějc to holt napsat nemůžu
zajímalo by mě, co myslíš tím "zvukovým ochuzováním" ve spojením se slabým výkonem. Jestli se za tím skrývá něco jako "reverb na každý stopě", tak by to mohla být pravda, pokud bych byl závislý jen na SW - což naštěstí nejsem 
P.
P.
pavlii, kexik: Tak to sorry, to jsem se sekl...
pavlii: Presne tak to myslim - nejen reverb na kazdy stope. Ja pouzivam ciste sw, nejvic zere efektovani kytar, to dela pres pulky vykonu pc. Stejne mi tu tvou sestavu hlava nebere, nemuzu tomu proste nejak uverit. Musis byt hrozne klidny a trpelivy clovek:)
pavlii: Presne tak to myslim - nejen reverb na kazdy stope. Ja pouzivam ciste sw, nejvic zere efektovani kytar, to dela pres pulky vykonu pc. Stejne mi tu tvou sestavu hlava nebere, nemuzu tomu proste nejak uverit. Musis byt hrozne klidny a trpelivy clovek:)
Vcera jsem jakz takz dodelal 2 skladby, ne tom svom shitovom notasu ( Pentium® III, Mobile CPU 1000MHz a 248 MB RAM). A jak uz jsem psal, stopy se podari nahrat celkem ciste, kdyz se objevi nejakej zvlast zlej lupanec, tak to holt pretocim. V jedne skladbe mam takhle cca 7-9 stop. Kdyz pak na ne dam vsechny plug-ins, tak reprodukce samozrejme cista neni, ale vubec to neni tak zly. Obcas nejake prasknuti, ale multitrack hraje a to je hlavni. Mixaz jsem jeste nezkusil, ale tam by zadnej problem bejt nemel, to uz je ciste zalezitost prepoctu v compu, do toho ani zvukovka nevstupuje. Jo, a vsechno 96kHz a 24bit. Na nizsi rozliseni bych uz nesel. Zkousel jsem to, ale kvalita zvuku se tim propastne zhorsi.
96/24
Já tomu taky nevěřil. Myslel jsem si, že se jedná o takovou specialitu pro fajnšmekry nebo snoby. Ale zkusil jsem začít dělat jednu skladbu ve 41,1/16 a zvuk šel okamžitě do hajzlu. Možná je to známka nekvality meho HW, protože třeba bubny jsme nahrali u kamarada v jednom solidnim studiu ve 44,1/16, dal jsem je do sveho multitracku, kterej si je přechroustal na 96/24 a hrajou úplně skvěle. Prostě dobrý studio, dobrý mikrofony a zkušenosti. Ale na mém no?ásku je zvukovej rozdíl fakt výraznej. Sám jsem se divil
mastering
Co jsem teď sbíral informace, (poslední čísla Muzikusu), tak je doporučeno celou nahrávku i mastering dělat v co nejvyšším rozlišení a teprv ten úplně poslední mix převést na 44,1/16. Přičemž na převod 24bit do 16 bit se používá jakýsi program DITHER, do kterého jsem ještě moc nepronik.
2torst: ano, ale je třeba oddělovat pojmy rozlišení a samplovací frekvence. Ty na mě děláš pořád příspěvky dojem, že existuje kombinace 44.1/16, a pak už jen 96/24. Co takhle 44.1/24?
Trošku jsem to úmyslně zveličil - jen proto, že když napíšeš ohledně srovnání kvality výsledného zvuku a porovnáš "44.1/16" a "96/24", tak "...zvuk šel okamžitě do hajzlu..." může být taky i jen proto, že jsi použil těch 16 bitů
a nikoli 96kHz.
Jeden známý mi taky tvrdí, že resampling 96 -> 44.1 dá zvukově lepší výsledek, než práce ve 44.1 plus dodání harmonických pomocí pluginu (exciter apod.).
Co se týče převodu z vyšší bitové hloubky do nižší - měl by se používat tzv. "ditheringový" algoritmus, stručně řečeno chytré přepočítávání bitů níž tak, že se jakýmsi umělým "šumem" maskuje kvantizační chyba. Je to prostě doporučení, ditheringové algoritmy jsou vynikající třeba od Apogee (UV22 a UV22 HR) nebo IDR od Waves. Existuje to i ve formě HW mašinek do racku, třebars (jestli se nepletu).
P.
Jeden známý mi taky tvrdí, že resampling 96 -> 44.1 dá zvukově lepší výsledek, než práce ve 44.1 plus dodání harmonických pomocí pluginu (exciter apod.).
Co se týče převodu z vyšší bitové hloubky do nižší - měl by se používat tzv. "ditheringový" algoritmus, stručně řečeno chytré přepočítávání bitů níž tak, že se jakýmsi umělým "šumem" maskuje kvantizační chyba. Je to prostě doporučení, ditheringové algoritmy jsou vynikající třeba od Apogee (UV22 a UV22 HR) nebo IDR od Waves. Existuje to i ve formě HW mašinek do racku, třebars (jestli se nepletu).
P.
s tymi "vynikajucimi" algoritmami opatrne. na konkretnom mastri treba vyskusat vsetky zaradom (a na co najlepsom prevodniku, co je kamen urazu podomacky), je strasne individualne co pouzit (niekedy dokonca zabere najlepsie prepocitanie bez ditheringu)
mne osobne sa nepaci uv22 skoro na nicom, HR niekedy a spravidla zaberie niektory interny mod z wavelabu alebo mda dither, ale vsetko to na audiofilke v obyvaku, co je samozrejme podozrive
mne osobne sa nepaci uv22 skoro na nicom, HR niekedy a spravidla zaberie niektory interny mod z wavelabu alebo mda dither, ale vsetko to na audiofilke v obyvaku, co je samozrejme podozrive
dithering
No, máte pravdu, že mé názory jsou trochu amatérské, stejně jako moje hudba. Mám pocit, že s home recordingem už 4 roky stále začínám, stále se učím a furt neumím nic. Kvalitu 96/24 používám proto, že se jedná o to nejvyšší nastavení co jde a tudíž by mělo hrát nejlíp. Že jsou i jiné kombinace vím, ale schválně používám maximum.
Co se týče ditheringu a "domácí audiophilky", to je trochu omyl. Jestli je už vše nahráno a děláš konečný mastering, efektování, dither a pod v compu, do těhlech věcí už zvukárna nevstupuje. To už je všechno záležitost vnitřních přepočtů v PC. teda samozřejmě, je nutná kvůli monitoringu, poslechu jak co zní, ale do vlastního zpracování zvuku už nezasahuje.
Co se týče ditheringu a "domácí audiophilky", to je trochu omyl. Jestli je už vše nahráno a děláš konečný mastering, efektování, dither a pod v compu, do těhlech věcí už zvukárna nevstupuje. To už je všechno záležitost vnitřních přepočtů v PC. teda samozřejmě, je nutná kvůli monitoringu, poslechu jak co zní, ale do vlastního zpracování zvuku už nezasahuje.





