update: tady strucny info
http://gethighnow.com/holophonic-sound/
3D zvuk
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
Re: 3D zvuk
Musim poopravit, zoom h2 ma 4 vestavene mikrofony usporadane do dvou stereofonnich dvojic.Brooklyn / juanita juarez píše:STi píše: ... zoom a jeho stereo par mikrofonu je super, ale tohle nezvladne.
Umi nahravat v uhlu 360 stupnu.A takove kouzla co jsou tady v prispevcich zvlada na 100%.

Re: 3D zvuk
ale ved on to chce spravit z mono stopy .. co to bude prehravat cez reprak a nahravat na tvoj ZOOM ? si sa s konom zrazil ?
Re: 3D zvuk
Ten zoom byl smerovany k tem video ukazkam.
Na mono stopu aby zvuk znel vzadu se da pouzit VST wave arts panorama,SpinAudio 3DPanner....
edit:
Pochybuju o tom, ze nejaky VST upravi zvuk tak verohodne do 3D jak je to v tech ukazkach
Na mono stopu aby zvuk znel vzadu se da pouzit VST wave arts panorama,SpinAudio 3DPanner....
edit:
Pochybuju o tom, ze nejaky VST upravi zvuk tak verohodne do 3D jak je to v tech ukazkach
Re: 3D zvuk
Tady je jeden z mikrofonů se kterým se dá nahrát prostorový zvuk tento je za ($1000). Mají i o něco dražší 5.1 ($5000) či 7.1 ($6000).
Pro filmová a televizní studia určitě dobrá investice. Pro mě určitě ne.
http://www.holophone.com/ProductDetails ... ctCode=PMP
Pro filmová a televizní studia určitě dobrá investice. Pro mě určitě ne.

http://www.holophone.com/ProductDetails ... ctCode=PMP
Re: 3D zvuk
stan,
toto bude len nejake "kompaktne riesenie" na kameru. keby to bolo tak jednoduche, tak to uz davno robia nejaki "lepsi" vyrobcovia mikrofonov....
humusgen,
snimanie priestoru je davno, dobre a vydatne rozpracovana tema, ale tu sa nebavime o stereozvuku nasnimanom s 2 alebo 4 mikrofonmi. (a uz vobec nie Zoom za 300EUR, ktory "zvlada tieto kuzla na 100%"
) to by Ti tu na fore ludia vedeli popisat o tom, kolko problemov to skyva...
to, co som postol, je vypocitane z mono zvuku.
prave o to ide, ze dokazu nasimulovat priestor z mono signalu pomocou obycajneho sterea. a nemaju tam ziadne fazove chyby, je to ciste a velmi presvedcive...
reaktorplazma,
kedysi som cital vynikajuci clanok (neviem ho najst)- dokonale simulovat predo-zadny smer je najtazsie, lebo to zavisi od usi konkretneho jedinca - t.j. neda na napisat jednoznacny univerzalny algoritmus, len nejaka jeho aproximacia. Lokalizacia L/R je kombinaciou fazoveho opozdenia, rozdielu sily zvuku, ale aj mierne zmenenej frekvencnej charakteristiky. F/R lokalizacia vyrazne najvacsiu vahu dava prave zmene frekvencnej charakteristiky. Ostatne su menej dolezite. A prave tato zmena v pasme najviac zavisi od usi kazdeho cloveka - ako ich mas stare, ako umyte....
Niektore plug-iny sa celkom snazia, a na synth to bude uspokojive. Aj obycajny Adobe Audition nieco take ma.
Ale na hlas som zatial nic Hi-Fi este nepocul.
toto bude len nejake "kompaktne riesenie" na kameru. keby to bolo tak jednoduche, tak to uz davno robia nejaki "lepsi" vyrobcovia mikrofonov....
humusgen,
snimanie priestoru je davno, dobre a vydatne rozpracovana tema, ale tu sa nebavime o stereozvuku nasnimanom s 2 alebo 4 mikrofonmi. (a uz vobec nie Zoom za 300EUR, ktory "zvlada tieto kuzla na 100%"

to, co som postol, je vypocitane z mono zvuku.
prave o to ide, ze dokazu nasimulovat priestor z mono signalu pomocou obycajneho sterea. a nemaju tam ziadne fazove chyby, je to ciste a velmi presvedcive...

reaktorplazma,
kedysi som cital vynikajuci clanok (neviem ho najst)- dokonale simulovat predo-zadny smer je najtazsie, lebo to zavisi od usi konkretneho jedinca - t.j. neda na napisat jednoznacny univerzalny algoritmus, len nejaka jeho aproximacia. Lokalizacia L/R je kombinaciou fazoveho opozdenia, rozdielu sily zvuku, ale aj mierne zmenenej frekvencnej charakteristiky. F/R lokalizacia vyrazne najvacsiu vahu dava prave zmene frekvencnej charakteristiky. Ostatne su menej dolezite. A prave tato zmena v pasme najviac zavisi od usi kazdeho cloveka - ako ich mas stare, ako umyte....

Niektore plug-iny sa celkom snazia, a na synth to bude uspokojive. Aj obycajny Adobe Audition nieco take ma.
Ale na hlas som zatial nic Hi-Fi este nepocul.
Re: 3D zvuk
Hmm možná. Ten co je na odkazu je ten nejednodušší, ale co jsem si tak zběžne přečetl o 5.1 ($5000) má 6 monostop (6XLR), a jestli mají úzký snímací pattern něco jako ¨shotgun¨ pak by to bylo docela reálné. Je to vlastně o základech reverbu, tedy o odrazech speciálně o ¨early reflections¨ které mozku říkají jak je místnost velká a kde předmět je. Pokud někdo před tebou zachrastí sirkama tak dovedeš určit jejich vzdálenost a pozici protože ho vidíš, ale jakmile si stoupne za tebe, tak i přestože nemáš vizuální kontakt dovedeš určit kde ty sirky jsou (napravo, nalevo, vzadu či blízko) a to mají nasvědomí právě odrazy (reflection). Tak si dovedu představit že tyto mikrofony dokáží 3D zvuk zachytit. Možná ne jako hotový produkt, ale určitě jako polotovar.
Ale je pravdou že jsem se o tuhle problematiku nikdy nezajímal protože to je spíše pro herní a filmový průmysl.

Re: 3D zvuk
MDudas,
pravda,vsechno je jinak nez jsem si myslel..
Manici z QSound Labs umi.

pravda,vsechno je jinak nez jsem si myslel..
Manici z QSound Labs umi.
