Co je pointa/myslienka v tracku?

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
chicco
Příspěvky: 13
Registrován: 10 lis 2006 22:02

Příspěvek od chicco » 19 lis 2006 18:46

Já si myslím, že je tu tolik možností, že nějaká univerzální pravda bude moc obecná. To základní je čas, po jaký skladba trvá. Čas je podle mého názoru hodně důležitý. Není snad žádné pravidlo na to, jak dlouho má trvat skladba. Když bychom vzali za vzor popovou muziku, tak tam je to kolem 5 minut, někdy méně, někdy více. 5 minut stačí. Do jedné takové skladby bych se nesnažil vecpat všechno co jde. Rozdělit si to co chci sdělit do jednolitého alba, je velmi příjemná práce. Skladby v albu můžou k sobě krásně sedět, s tím se dá pěkně pohrát. Já bych preferoval tedy práci toho typu, dělat spíš rovnou celá alba, každé s původní myšlenkou, která se bude prolínat všemi skladbami. Možná je to jenom jeden ze způsobů. Jsou skladatelé elektroniky, kteří dělají do alb skladby někdy hodně odlišných stylů a nálad. A i to není špatně. Řekl bych, že takovou ukázkou, dosti odlišné směsice jsou alba Prodigy. Toť má uváha na dané téma.

Acid Punk
Příspěvky: 2444
Registrován: 23 srp 2006 19:55

Příspěvek od Acid Punk » 20 lis 2006 16:05

Co tak dávat konrétní příklady :)

Dobrý track je ten kde to funguje jako kompaktní celek, kompletní svět promakaný :) a hodí se to k poslouchání, zpívání, anebo to proste jenom zní dobře, když už to nemá ani melodii ani zpěv :)

chicco
Příspěvky: 13
Registrován: 10 lis 2006 22:02

Příspěvek od chicco » 20 lis 2006 20:21

Acid Punk: Já tedy, jak jsem psal, preferuji spíše celá alba, která fungují jako celek. Příkladem může být třeba Touch. Uvádím citaci z alba Touch 25, v česku vydaného prostřednictvím His Voice:

"Určitá vydavatelství mají strukturu krystalu: jako dílo lze vnímat nejen jednotlivé nahrávky, ale i celý katalog. Právě tak se neustále prokresluje příběh Touche: u nových alb hledáme souvislosti s jejich předchůdci, ve světle novinek se starší tituly náhle jeví jinak. Tato kompilace zase všechno posouvá a mění: přináší výhradně čerstvou, poprvé publikovanou hudbu nejpodstatnějších tvůrců z labelu Touch."

Jsou to z části propagační kecy, ale po poslechu toho alba musím s řadou věcí z té citace souhlasit. Mimochodem, každá skladba v tomto albu má svůj specifický obrázek. A u stylu těch fotek platí to samé, jako o albu - všechny k sobě pasují, všechny mají podobný ale ne stejný styl a vypovídají i něco o nahrávce. Přitom je snad každá skladba i fotka od jiného interpreta. No, holt jim to tam šrotuje podle mého dost dobře.

Udělat track, který funguje jako celek, je umění, ale udělat album, nebo dokonce desítky, stovky alb, které fungují jako kompaktní celek, to už se mi jeví jako velké umění. V případě Touch budou mít asi někteří problém označit jako kvalitní umění už jen tu samotnou hudbu, když se jedná v podstatě o noise, ale o to tu nejde. Já dal tedy jen příklad toho, o čem jsem mluvil.

Odpovědět