Také teď dělám hudbu k nějaké hře. A přesně, jak říkal Demsky. Oni mi pošlou pár skladeb z buhvíjakých jiných her a z nějakých filmů. Typicky jsou to nějací strašně zlí satanističtí zamindrákovaní metalisté, nebo co, prostě něco otřesného. A řeknou - něco takového bysme chtěli. Ale stejně to udělám po svém, jeslti vůbec.
Ale nedávno jsem jim řekl dost jasně, že pokud zatím mají pouze nějaké artworky a pár modelů budov, tak se nedá dělat hudba do určité situace. Hudba k filmu se také většinou skládá pokud vím až na hotový film. A oni chtějí, abych skládal podle nějakého uboze napsaného, dětinského scénáře a pár obrázků. Nejspíš se jim na to brzo vys*ru, se*ou mě.
nathanael: je to ale uplne bezne ze takto sa dnes robi, ved aj Vangelis v nejakom interview spominal ked skladal hudbu do Alexandra tak ze mu v podstate producenti (alebo zeby aj Oliver Stone?) nakazali urobit nieco co teraz bezi, preto tam aj vidno influencie napriklad z Gladiatora od Zimmera. Druha cesta je si urobit vacsiu databazu songov a tu ponukat ako royalty-free music, ako to napriklad robi teraz Bjorn Lynne a jeho partneri cez http://www.shockwave-sound.com
Jeden aktuální postřeh z praxe: zrovna u soundtracku do jedný akční hříčky řešim problém, že když se snažim udělat mix "dobře", teda plnej, vyváženej, dynamickej atd. tak to do hry nesedne, bije se to s fxkama a odvadí to pozornost od hry. Když to ztenčim, nechám v tom spoustu děr a uberu energii ve středech a basech, tak to sedne celkem v pohodě, člověk si hraje a na pozadí mu jede něco, co vnímá hlavně podvědomě jako rytmus hry.
amorph: jj, to je jasná věc...možná na nějaké intro v menu atp. si člověk může dopřát nějaké zvukové a melodické onanie, ale ve hře to tak akorát ruší, když je to moc výrazné...ta hudba tam má být, aby dotvářela atmosféru, ne aby si přivlastnila pozornost jen pro sebe...navíc to ani dost dobře nejde, protože jak říkáš, bije se to s efekty...člověk co dělá hudbu primárně pro normální poslech, kdy se posluchač soustředí pouze na hudbu, má tendence tu hudbu dělat výraznější...to ale opravdu za chvíli zjistí každý sám, že do hry se to musí dělat jinak...
ja som robil hudbu do pocitacovych hier pre mayhem studios,firste reality developer,spolupracujem s illusion softworks,
hudba ku 2 celovecernym filmom /Dark Room/,Supper Man /spolu s oskarom rozsom/
titulna hudba a scenicka do relacie Zahady.sk pre STV
titulna hudba do relacie Najvacsie tragedie Slovenska pre tv Markiza
hudba do tanecnych divadiel,divadelnych hier
16 symfonickych a komornych premier +2 opery/usa,jap,GB,CZ,madarsko,australia,francuzsko,rakusko/,inak 18 rokov klavir a 8 rokov kompozicia
to ty si ten student mediciny o ktorom mi vraveli? ja som tiez robil pre mayhem Neverend demo na ects, ale nakoniec to nedopadlo dobre, vsimol som si ze nieco pouzili aj pre trailery
demsky píše:to ty si ten student mediciny o ktorom mi vraveli? ja som tiez robil pre mayhem Neverend demo na ects, ale nakoniec to nedopadlo dobre, vsimol som si ze nieco pouzili aj pre trailery