Ma tu niekto absolutny sluch (certifikovany)?

Co se nevešlo do definovaných kategorií a souvisí s tvorbou hudby
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 28 zář 2007 15:23

Chjo, na konci te vety byl smajlik a tak jsem doufal, ze to bude brano s nadhledem. Nebylo, tak fajn. Boze boze...
Me proste ta Ivova poznamka o tom, ze dulezita je hudba a bez ni je ti absolutni sluch k nicemu, prisla irelevantni v tematu, kde se rozjela diskuse o tom, co je a co neni absolutni sluch. Tak jsem to napsal a Ivo na to zareagoval takovym zbytecnym a nesmyslnym vejsplechtem (btw kdyz neco pisu, neprezentuju zadnou obecnou pravdu, ale pouze svuj nazor), ktery mi nestoji za to, abych se jim dal zabyval.

Zpet tedy k absolutnimu sluchu - nemyslim si, ze je to zbytecna vec, muzikantni, kteri jim disponuji, jsou jiste produktivnejsi (viz. napr. Morricone, ktery si sedne ke stolu a zacne do partitury rozepisovat skladbu, coz je jiste rychlejsi, nez kdyby si nejprve vsechno prehraval na klaviru, treba, navic muze skladat treba cestou ve vlaku). Na druhou stranu nemyslim, ze je absolutni sluch k nicemu, pokud clovek neni skladatel. Clovek muze napriklad zapisovat cizi skladby do not apod. (znam dost muzikantu, kteri noty neumi a sekvencr nepouzivaji)

vasek
Příspěvky: 1864
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Příspěvek od vasek » 28 zář 2007 17:06

Musím se zastat Kermita, protože to byl opravdu vejšplecht. Ale zpět k tématu...
Co mě zaujalo, je to, že absolutním sluchařům údajně vadí, když jsou nástroje v ladění o kousek posunuté. Ale proč?
A za druhé, ladění komorního A se během historie měnilo, takže mi to nějak nejde do hlavy.

elektri
Příspěvky: 686
Registrován: 04 lis 2006 20:05

Příspěvek od elektri » 28 zář 2007 18:34

Kermitak: no právě k tomu psaní u stolu absolutní sluch nepotřebuješ, stačí, že víš o kolik má být další tón výš nebo níž a to je relativní

rastis
Příspěvky: 2882
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 28 zář 2007 18:46

ja si myslim, ze absolutny sluch je vyhodou kazdeho hudobneho remeselnika (hrac, dirigent, spevak... ... ) alebo hudobneho "servisaka" (ladic... ) . to k tomu, ze "dolezita je hudba"

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21301
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 28 zář 2007 19:30

rastis : ja myslim ze na to aby si bol hudobny virtuoz nepotrebujes absolutny sluch .. tak isto naopak .. tak isto aby si bol dobry skladatel nepotrebujes absolutny sluch .. tak isto naopak ..

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 28 zář 2007 19:34

Pytkin: nepotrebujes, ale jak pise Rastis, urcite je to vyhoda (duvodu uz v tematu bylo receno nekolik)

elektri: pockej, minimalne musis skladbu situovat do nejake toniny...

elektri
Příspěvky: 686
Registrován: 04 lis 2006 20:05

Příspěvek od elektri » 28 zář 2007 19:38

Kermitak: já třeba nejdřív něco udělám a až pak zkouším v různých tóninách kde to hraje nejlíp

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21301
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 28 zář 2007 19:40

kermitak : ja si myslim ze to vobec neni vyhoda .. teda nenapada ma ziaden dovod , preco je to vyhoda .. neviem dako som ich asi prehliadol tuna .. znova sa mi tie blaboly citat nechce..

rastis
Příspěvky: 2882
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 28 zář 2007 19:44

napriklad operny spevak, ktory zacina sam + doprovod sa napoji neskorej... s absolutnym sluchom je mu sveta zit ;)

rastis
Příspěvky: 2882
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 28 zář 2007 19:48

a vobec - relativnych slucharov je plno. ale su medzi nimi hluchsi, menej hluchy, a aj taky, co maju hudobny sluch uz naozaj len velmi "relativny" :). no a ja mam zato, ze cim lepsi sluch clovek ma, tym to je pre neho hudobne lepsie, lebo vsak preco by nebolo :) no a ked je absolutny "najdokonalejsie", preco nebrat takyto dar ako vyhodu ?

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21301
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 28 zář 2007 19:53

rastis : ja nehovorim ze to je nevyhoda .. len to nepovazujem za nejaku zasadnu vyhodu ..

nick_valensi
Příspěvky: 517
Registrován: 04 úno 2005 13:37

Příspěvek od nick_valensi » 28 zář 2007 19:56

podle me taky neni aboslutni sluch v souvislosti se skladanim zadna zasadni vyhoda/nevyhoda a to z jednoho prosteho duvodu: o kvalite hudby nerozhoduje kvalita sluchu, nybrz invence... takze ano s absolutnim sluchem se snazeji/rychleji komponuje, ale pokud nema dotycny dostatek napadu, resp. pokud neni talentovany skladatel, tak je absolutni sluch uplne k nicemu (samozrejme i zde plati vyjimky - viz. bohem nadany absolutni sluchar a pritom schopny composer mozart atd.). neco jineho je to u interpretu (zejmena vazne hudby), tam to nejspis prinos bude...

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 28 zář 2007 20:02

elektri: jenze absolutni sluchar nic zkouset nemusi, ten rovnou vi, kde to hraje nejlip ;)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21301
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 28 zář 2007 20:28

kermitak : to je hlupost .. to kde ktory nastroj hraje najlepsie .. to vie kazdy skladatel .. a vobec nepotrebuje but absolutny sluchar ..

Uživatelský avatar
Kermitak
Moderátor
Příspěvky: 6446
Registrován: 12 led 2005 22:43

Příspěvek od Kermitak » 28 zář 2007 20:36

Pytkin: ale nemluvime o oktavach, mluvime o tonine, nerikej mi, ze lesni roh hraje lip skladby v e-dur, nez v f-dur ;)

Odpovědět