Zvuk:
- E je bohužel klasický drát a ne "spirálka" jako u Amberu. Je to znát, občas nějaký ten vlk. Jinak hraje tak nějak +- stejně, moc velký rozdíl jsem nepostřehl (i když Ečko by mělo být po roce pěkně ohrané).
- A hraje dobře, je tam mnohem lepší dozvuk.
- D a G hraje oproti starým úplně božsky, zvukem připomíná Violu, krásný dlouhý dozvuk. Staré měly dozvuk prakticky nulový. Dycky jsem říkal, že housle na Gčku zní prostě blbě. Tak beru zpět, s Karneolem paráda, zase mě baví hrát na Gčku, jsem z toho fakt na větvi, ten rozdíl je fakt obrovský.
Dojmy:
- První týden se hrozně rozlaďují (klasika u syntetiky)
- Jsou trochu měkčí na hmat, ale zase tlustší, takže něco za něco.
- Dčko je kupodivu nejtlustší (proč?). Nějak se mě v kobylce "propadlo" (netuším jestli to bylo tím, že jsem furt zezačátku hodně "ladil"), takže v 7 poloze škrtám G a A
- Mají větší rozkmit zvlášť D a G, ale kupodivu už mě to nevadí tak jako dřív (pasáž z Vivaldiho Summer, kdy se jede na G ze 7 polohy dolů a zároveň se k tomu hraje prázdné D), ale pravda kovové byly na takové dvojhmaty více v pohodě.
- Odezva na smyk je mnohem lepší, ale je to opět něco za něco - zase se nedá něco jen tak "ošulit" (třeba při rychlem přechodu dejme tomu z D na E nebo z G na A apod. i malé škrtnutí znamená zvuk, což u kovových nemuselo být). Takže člověk musí být opatrnější a více kontrolovat smyk.
Snad se brzo dostanu také k Viole, kde mám také kovové (pro změnu černé Thomastik Präzision), i když ne tak ohrané. Na Violu jsem prakticky nešáhl, pořád nemám dořešený podbradek





