Studia v ČR, ceny, stav, situace
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
A jeste k tomu kazeni cen. Pokud se remeslnik rozhodne, ze je schopen produkt/sluzbu poskytnout o tretinu levneji, nez je na trhu bezne, tak bud se mu to povede a zacne vydelavat a nebo zakaznici zjisti, ze za tu cenu si muzou koupit jen smejd a prestanou k nemu chodit. Tak je to podle me jednoduche. A pokud by na tom pri te cene nevydelal, tak to dlouhodobe nemuze udrzet. Ja tam nejak nevidim problem.
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
oni totiz vydelavaji na koncertech-- pokud hraje kapela na 5 letních festivalech za 20k je deska v podstate zaplacena..a to vím o kapelách co dělají trojáky za víkend atd...dalsi prijem osa, intergram.Oxyygen píše:Skoda, ze tu neprispel nekdo z mensiho studia, byl by to zajimavej pohled primo "z terenu"
Carloff: Tak urcite je mit lepsi budget 100 000 a vic, protoze je to bez stresu a srovnavani cena/vykon. Mit na auto milion je lepsi pozice nez 200 000.
Stejne si rikam, ze jeste tolik studii ma ksefty a toci se desky za vic nez 100 000, kdyz je jejich navratnost je miziva. Myslim, ze kapel ktere prodaji pres 1500 nosicu tu moc neni..
za leto se da udelat milion pul milionu pro kapelu typu ceske festivalové stalice jen z hraní.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
carloff: souhlasím, koncerty dokážou vydělat. Ale bavíme se o nějakých 50 ? českých kapelách, které patří mezi ty stálice . Mimochodem myslíš, že třeba za 60.000 Kč nelze udělat kvalitní deska? Nemyslím u Tebe, ale obecně.
hudba: http://www.peshata.cz |
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
myslim, že moc ne pokud si to neděláte sami..
to máš: bicí : dva dny
basa: den
kytary: 4 dny
další nástroje 1-2 dny
zpěv 4 dny ( zpěv pořádně se nedá zpívat 8 hodin plus vokály atd)
tj nejméně 13 dní . jen nahrávání.
nepočítám editace atd...vybírání tejků, zapalcení producenta- nebo alepsoň čas zvukaře při téhle bohulibé činnosti
průměrná cena za slušně vybavené střední studio s akustikou bez molitanu a slušnou technickou i knowhow výbavou i se zvukařem je okolo 5k
mix průměrně 30 000
mastering 8_10k
jsme na stovce.
Kde chceš šetřit?
to máš: bicí : dva dny
basa: den
kytary: 4 dny
další nástroje 1-2 dny
zpěv 4 dny ( zpěv pořádně se nedá zpívat 8 hodin plus vokály atd)
tj nejméně 13 dní . jen nahrávání.
nepočítám editace atd...vybírání tejků, zapalcení producenta- nebo alepsoň čas zvukaře při téhle bohulibé činnosti
průměrná cena za slušně vybavené střední studio s akustikou bez molitanu a slušnou technickou i knowhow výbavou i se zvukařem je okolo 5k
mix průměrně 30 000
mastering 8_10k
jsme na stovce.
Kde chceš šetřit?
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
maredis: Uděláš, ale je zde mnoho faktorů respektive neznámých, který s tou výslednou cifrou dokážou značně hýbat... V té ceně musíš zohlednit např. práci na aranžích a produkci, jeslit budeš střihat bicí do kliku a celkové editace i jinejch partů. Nevěřil bys kolik kapel až ve studiu zjistí, že kolega hraje v jiné tónině nebo třeba trochu jinej rytmus atd (tohle je samozřejmě už exterém). Je to hodně věc předprodukce atd. Pokud kapela ví, že ty věci takhle dohromady fungujou, nahraje si je nějak do pár stop ve zkušebně nebo jsou si prostě jistí apod. tak jde do studia hlavně kvůli zvuku Pak máš zase typ kapely, která jde do studia prostě naslepo a očekává od zvukaře i produkční činnost a že jim nějak pomůže z toho materiálu udělat dobrý songy, pak se vše protahuje...
Mě přijde, že je skoro zbytečný se o tom dál bavit... Souhlasím tady třeba s Amorphem.
***
Jen bych si neodpustil z mého pohledu pidi amatéra jednu důležitou poznámku: Já rád míchám, nahrávám, aranžuju, skládám, hraju... Od každýho něco občas i pro někoho za honorář atd... reference jsou důležitá věc, ale za nějkaý tři roky jsem neudělal nic pořádnýho s čím bych se chtěl vyloženě chlubit, ale zároveň se asi nemusím ani stydět, prostě takovej ňákej průměr. Nicméně v 90% to nikdy nebyla komplexní práce, většinou třeba jen mix a nějaká finalizace, často hrozně rychle a levně...
Když bych měl uvažovat i o tom hobby studiu (mám jen dobrej mixing room), který by točilo lokální bandy o víkendech, tak je to z hlediska referencí stejně hodně diskutabilní... Ty kapely, pro který by vzhledem ke vstupním investicím a vybavení bylo studio zajímavé asi pořádně nezahrajou a nebudou mít kvalitní aparaturu. Já se pak budu maximálně a hlavně zoufale snažit a výsledek se stejně nedostaví... tupá basa při náběru bude tupá i potom, stejně tak nenaladěný nebo nenaladitelný bicí či zpěvák... tohle všichni víme, ale je pořád dost muzikantů, kteří žijou v domnění, že studio má nějakou abrakadabra mašinku, která to automaticky udělá fuckt dobrý. Z pohledu případného dalšího klienta jsem ale za finální produkt zodpovědnej já.
Vnímám to reálně nebo je to kravina??? Vždyť přeci i velkejm studiím se jednou za čas něco nepovede, ne? A kolikrát je to právě o tý kapele???
Mě přijde, že je skoro zbytečný se o tom dál bavit... Souhlasím tady třeba s Amorphem.
***
Jen bych si neodpustil z mého pohledu pidi amatéra jednu důležitou poznámku: Já rád míchám, nahrávám, aranžuju, skládám, hraju... Od každýho něco občas i pro někoho za honorář atd... reference jsou důležitá věc, ale za nějkaý tři roky jsem neudělal nic pořádnýho s čím bych se chtěl vyloženě chlubit, ale zároveň se asi nemusím ani stydět, prostě takovej ňákej průměr. Nicméně v 90% to nikdy nebyla komplexní práce, většinou třeba jen mix a nějaká finalizace, často hrozně rychle a levně...
Když bych měl uvažovat i o tom hobby studiu (mám jen dobrej mixing room), který by točilo lokální bandy o víkendech, tak je to z hlediska referencí stejně hodně diskutabilní... Ty kapely, pro který by vzhledem ke vstupním investicím a vybavení bylo studio zajímavé asi pořádně nezahrajou a nebudou mít kvalitní aparaturu. Já se pak budu maximálně a hlavně zoufale snažit a výsledek se stejně nedostaví... tupá basa při náběru bude tupá i potom, stejně tak nenaladěný nebo nenaladitelný bicí či zpěvák... tohle všichni víme, ale je pořád dost muzikantů, kteří žijou v domnění, že studio má nějakou abrakadabra mašinku, která to automaticky udělá fuckt dobrý. Z pohledu případného dalšího klienta jsem ale za finální produkt zodpovědnej já.
Vnímám to reálně nebo je to kravina??? Vždyť přeci i velkejm studiím se jednou za čas něco nepovede, ne? A kolikrát je to právě o tý kapele???
Naposledy upravil(a) delay dne 25 srp 2014 14:03, celkem upraveno 2 x.
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
Výborný téma!
Pokud má vzniknout kvalitní profi nahrávka/CD, stojí to peníze (honoráře kapely, autorství, studio, zvukař, produkce, grafika, výroba, doprava, reklama....). Všichni tito lidé se tím živí a mají na trhu svoji cenu odvislou zejména od kvality.
Pokud nějaký profesionál dělá projekt za hubičku, udělá to jen ze stejného důvodu, proč dělají muziku ostatní (amatéři -v tom nejlepším slova smyslu): "protože chce a baví ho to, bez primárního ohledu na peníze".

Pokud má vzniknout kvalitní profi nahrávka/CD, stojí to peníze (honoráře kapely, autorství, studio, zvukař, produkce, grafika, výroba, doprava, reklama....). Všichni tito lidé se tím živí a mají na trhu svoji cenu odvislou zejména od kvality.
Pokud nějaký profesionál dělá projekt za hubičku, udělá to jen ze stejného důvodu, proč dělají muziku ostatní (amatéři -v tom nejlepším slova smyslu): "protože chce a baví ho to, bez primárního ohledu na peníze".
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
docela by me zajimalo, jestli jeste dneska nahravaji kapely ve studiu elektronicke klavesove nastroje....

Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
No divil by ses jo:)Zrovan minuly tyden tam byla kapela s Arpem:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
Tak analog kvuli lepsim prevodnikum jeste dava smysl..Ale digitalni nastroje asi nikdo uz studiove nenahrava, ne?
Výroba reklam, jingles a prom pro síť rádií Media Club.
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
http://www.semamastering.cz | http://www.kiss.cz | http://www.bandzone.cz/mellowpower
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
to nema cenu moc no...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
carloff: tak přesně takový harmonogram máme s kapelou při nahrávání
a to se zase vracíme k tomu budgetu na nahrávání. Pokud vím, že ve studiu strávím 100 hodin s nahráváním a 100 hodin s mixem a masteringem a mám na to 60.000 Kč, tak podle toho musím cenově vybrat studio. Omlouvám se kdyžtak za OT, ale chtěl jsem jen popsat, jak to vidím z té "druhé strany" obyčejné kapely.
delay: jo bez předprodukce ani ránu, ta ušetří hodně nervů a času

delay: jo bez předprodukce ani ránu, ta ušetří hodně nervů a času
hudba: http://www.peshata.cz |
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
cize muzikanti ako hoby sponzoruju studia, ktore to tiez robia ako hobby .. a potom tu muziku pocuvaju ludia, co to maju tiez ako hobby .. este , ze tie hobby mameIvo píše:Já myslím že kromě těch nejslavnějších kapel a sólistů nikdo nedělá svou hudbu (živě a nahrávky) proto aby na tom vydělal. Často ti lidé vydělávají jinde a tohle mají jako své hobby, které sponzorují.

Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
Jasne ale to je stejne jako duchodce s 5 k duchodu si nebude kupovat biovýrobky nebo čerstvé ryby ale lanšmít... prostě na to nemá.Ale to neznamená že za ty peníze dostane kvalitu.Jen ho to zasytí.Jak se to odrazí na jeho zdraví je jiná věcmaredis píše:carloff: tak přesně takový harmonogram máme s kapelou při nahrávánía to se zase vracíme k tomu budgetu na nahrávání. Pokud vím, že ve studiu strávím 100 hodin s nahráváním a 100 hodin s mixem a masteringem a mám na to 60.000 Kč, tak podle toho musím cenově vybrat studio. Omlouvám se kdyžtak za OT, ale chtěl jsem jen popsat, jak to vidím z té "druhé strany" obyčejné kapely.

Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
prijde mi divne sa zaoberať marketingovym tahom nejakho študia...
evidentne sa im nepodarilo ziskať nejaku zarabajucu kapelu , všetky čo chcu vydať cd pred vianocami su už v študiach, ..tak sa snažia nalákať cenou aspon nejake mlade kapely ..z ktorych možno v priebehu procesu vytiahnu viac penazí.
ked zamestnaci maju prist do roboty a nič nenahravať , tak radšej nech nahravaju pod cenu , čo m v celom ročnom zisku prinesie menšiu časo-stratu =. vačši zisk.
plačte a plaťte , sa hovori, ked maš dobre karty a vieš hrať
evidentne sa im nepodarilo ziskať nejaku zarabajucu kapelu , všetky čo chcu vydať cd pred vianocami su už v študiach, ..tak sa snažia nalákať cenou aspon nejake mlade kapely ..z ktorych možno v priebehu procesu vytiahnu viac penazí.
ked zamestnaci maju prist do roboty a nič nenahravať , tak radšej nech nahravaju pod cenu , čo m v celom ročnom zisku prinesie menšiu časo-stratu =. vačši zisk.
plačte a plaťte , sa hovori, ked maš dobre karty a vieš hrať

Re: Studia v ČR, ceny, stav, situace
BTW Jinak si myslím, že ceny slušných studií tady jsou dost podhodnocené.My to máme z 5k za den, hodinové sazby moc neděláme. Nahrávací den je 8 hodin od 11 do 20 s hodinovou pauzou na oběd.Ne že by se nedalo dělat déle ale únava sluchu už po těch 8 hodinách je markantní a nemyslím si že má cenu dělat něco co nevím jestli je dobře.
Teď třeba u nás byl Kärtsy Hatakka z finskych Waltari a opravdu se divil jak jsme levní vzhledem k vybavení. Dělal si legraci že i s letenkou je to levnějsí na den než odpovídající studio ve Finsku nebo Švédsku.
myslím že pdoobně je na tom Svárov nebo další...

Teď třeba u nás byl Kärtsy Hatakka z finskych Waltari a opravdu se divil jak jsme levní vzhledem k vybavení. Dělal si legraci že i s letenkou je to levnějsí na den než odpovídající studio ve Finsku nebo Švédsku.
myslím že pdoobně je na tom Svárov nebo další...

Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz