Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Zvukové procesory, ekvalizéry, crossovery, kompresory, gate atd.
Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 13693
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od dendy »

ZFarkas píše: myslel jsem, že samplovací frekvence má význam pro dynamiku, odstup S/N
Nema. Dynamiku (dynamicky rozsah signalu v dB - 96dB pri 16bit, 120 dB pri 24bit, 144 dB pri 32bit) aj odstup signal sum urcuje bitrate. Cim viac bitov ma prevodnik, tym vacsi dynamicky rozsah v dB a tym padom tym vacsi odstup signal sum.

Vzorkovacsia frekvencia ma vply na vernejsi prenos vyssich harmonickych (lebo Nyquistov teorem) a najma na mensi aliasing (neharmonicke skreslenie) .. Tu naozaj plati cim viac kHz tym lepsie, ale trosku inak nez si Farky mysli :-))

Pri DSP processingu je OVELA dolezitejsie to, v akopm rozliseni sa pracuje DSP chip nez to aky je D/A prevodnik ... najviac artefaktov a neziaducich efektov vznika pri samotnom processingu v DSP a nie pri A/D D/A konverzii ... 24bit vs. 32bit prevodnik bude mat jedinu zasadnu vyhodu naozaj v nizsej urovni sumu, na druhej strane 96kHz prevodniky ma uz dnes kadeco, nieje to ziadna vinimka .. a zase netvarme sa ze medzi 120 dB SNR a 144 dB SNR je nejaky vyznamny rozdiel najma ked si tam niekto nahadze distortion a ovedrive a hra to ohulene na max v ramci kapely kde hra aj kopa inych nastrojov, a v retazci su ine veci (analogove mixy, nekvalitne PA a podobne) ktora pridavaju do vysledku daleko viac sumu nez 24bit vs. 32bit prevodnik 1 efektovej jednotky :))

Kedze (ako spravne podotkol Pytkin) - vyssi sample rate == vacsi zataz na procesor (pretoze musi spracovat vacsi objem dat, kdezto pri bitrate 24 vs. 32 je to fuk, v oboch pripadoch v DSP sa pracuje s 32 bit cislom, lebo chip ma bud 16 alebo 32bit registre ale nie 24 bitove :)))

Casto sa namiesto toho aby napriklad cely processing od zaciatku az po koniec bezal v 96khz pouzivaju rozne finty typu ze standardne sa spracuje signal naprikald len v 44(48)khz, a len pri citlivych operaciach (filtrovanie, distortion/overdrive) sa robi oversampling, cize signal sa presampluje na 96khz, spracuje, a potom downsampluje naspat na 44 ..

Neviem ako to ma ten BOSS uvedeny v prvom prizpevku, je mozne ze tym ze ma 96 khz tak aj interne cely procesing v DSP bezi v 96 khz .. potom je to fajn ..

32bit prevodnik mi celkovo pride skorej ako marketingovy tah na ohurenie neznalych problematiky nez ako nejaky zasadny posun voci 24bit

Uživatelský avatar
charonme
Příspěvky: 1247
Registrován: 01 říj 2008 09:26

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od charonme »

uz 24 bitovy prevodnik je na linkovy signal nadbytocny, pretoze sum obvodov prehlusi akekolvek pripadne detaily ktore by mali byt v poslednych 2-3 bitoch. Stavil by som sa ze pri zachovani ostatnych parametrov by 32bitovy nebol od 24bitoveho nie len ze rozoznatelny sluchom, ale ani ziadnym meracim zariadenim (pri normalnych beznych podmienkach pouzivania)

Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 329
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od ZFarkas »

Díky dendy za perfektní a srozumitelné (i mně) osvětlení a shrnutí problému, za podobné příspěvky bych i dával honorář - aspoň bitcoiny :wink:

Tak z technického hlediska už mám více jasno (díky hlavně dendymu), co by GT-1000 mohla umět, o kvalitě obsažených efektů nemám pochyb - obsahuje všechny klasické ale i současné Boss highendové efekt pedály (i ty nové drahé reverb, delay atd algorytmy), rozhraní (user interface ale i hw - midi programovatelné loopy atd) je taky naddimenzováno - takže koupím a zhodnotím sluchově a pocitově při hraní, jen tak zjistím, zda tato nová technologie má prakticky využití i pro analogové fajnšmekry nebo to bude stále na úrovni dosavadních multiefektů = digitální cosi pro případ nouze a výpadku vintage a analog equipmentu..

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 13693
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od dendy »

Pripadne donations prijamm na adresach:

BTC: 1QEq4AK9BU9dKE1pEuw1XdJktfBn41tXZq
ETH: 0xD6e40F25BCA685893F01CB77AEea9FC83ebF1207

:mrgreen:

Co s tyka efektovych krabiciek v DSP .. pri com som zatial vzdy najviac skepticky su distortiony a ovedrivy - zial tu 90% DSP hw veci (aj pluginov v kompe) hra uplne zle v porovnani s analogovymi distortionami (hlavne extremnejsie distortiony a clipping) .. Taky Deucetone RAT co som mal doma - naprosta parada

Na reverby by som volil specializovane veci ako Eventide Blackhole alebo Strymon Big Sky ... specialne pri reverbe je extremne dolezite ako dobre su napisane DSP algoritmy, popravde este som nepocul reverb od boss-u ktory by sa mohol rovnat tym spomenutym .. A delaye potom Strymon Timeline, naprosta dokonalost ...

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4755
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od Amorph »

dendy: jestli se ti libil RAT, tak zkus tohle https://www.tseaudio.com/software/tseR47
pripadne maj jeste dobrej Tubescreamer https://www.tseaudio.com/software/tse808
obecne co se tyce simulaci kytarovych aparatu a krabicek, tak to dneska uz vubec neni spatne, kdyz se clovek neomezuje na velke hrace jako Amplitube a GuitarRig. Paradoxne tyhle mali developeri se dostali dal (a spoustu toho maji porad zadarmo). Casto jsem pri mixu rad, kdyz dostanu i DI signal a muzu doplnit aparat treba ne zrovna idealne nahrany mikrofonem.
Pro me v tomhle nejlip fungujou veci od TSE, Mercurial a Vadim Taranov. Pisu ted samozrejme o VST, coz nevim jak dalece se tyka tematu:)

Jeste co se tyce TubeScreameru, tak vlastne porad se vracim ke prastaremu Simulanalogu. je neuveritelny jak se jim uz asi pred patnacti lety podarilo vytvorit neco tak dobre znejiciho, co nezere skoro zadny cpu:) http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 13693
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od dendy »

jo moze byt, indie developeri casto kopu rit velkym firmam (vid situacia na iOS, tie najlepsie DAW, syntaky a fx su od single indie developerov) .. ja uz to ani nemam kde vyskusat (na desktope uz nemam ani DAW nainstalovany :)) ale poslem kamosovi, diky za tip ..

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3458
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od MDudas »

charonme píše:
02 úno 2018 10:32
Stavil by som sa ze pri zachovani ostatnych parametrov by 32bitovy nebol od 24bitoveho nie len ze rozoznatelny sluchom, ale ani ziadnym meracim zariadenim....
:palec+:

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22045
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od Pytkin »

32bit je ale vacsinou floating point .. mantisa je 24bitova (cize rovnaky detail) , len je k nej exponent .. Cize neni 0dB , ako v integeri ..

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 13693
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od dendy »

ee, praveze pri audio dsp codingu (hw aj sw) sa v 99% pripado pouzivaju inty aj pri 32 bitoch koli
tomu ze floating point aritmetika je ovela narocnejaia navykon... flosting point sa pouziva skorej tam kde je dolezitejsi presnost a nie vykon..

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4755
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od Amorph »

Dendy: podivej se na tabulku cpu casu pro operace v intu a ve floatu, neni to zas tak velky rozdil. A jakmile budes delat nejaky nasobeni nebo slozitejsi operace v intu, tak to musis vzdycky normalizovat do nejakeho rozsahu, coz ti ve floatu vetsinou odpada. Podle me se dneska skoro vsechno pocita ve floatu pripadne i v double precision.

Uživatelský avatar
dendy
Příspěvky: 13693
Registrován: 12 črc 2002 11:16
Vybavení

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od dendy »

aha tak to som zil v mega omyle, dakujem za uvedenie na pravu mieru :)

Uživatelský avatar
hombrefeo
Příspěvky: 3491
Registrován: 25 čer 2009 23:19

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od hombrefeo »

od prveho uvedenia Intel 8087 v roke 1980 uz vela vody uplynulo
http://www.analog.com/en/education/educ ... t-dsp.html

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 9403
Registrován: 22 črc 2004 02:58
Vybavení

Re: Digital efekty - nová technologie 2018 je tady!

Příspěvek od biscuit »

dlouho jsem tu nebyl... no tvl!

Odpovědět