Dotaz ohledně Adobe Premiere
Dotaz ohledně Adobe Premiere
Mám opět otázku pro ty, co dělají s videem. Pracuji v Premiéře a používám interní grafiku. Můj problém je ten, že v Premiéře se mi ukazují trochu jiné odstíny barev, než které pak vidím ve videu po exportu. Exportuji v H.264
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
A když vezmeš vyrenderovaný video a hodíš ho zpátky do premiéry, vypadá stejně jako to původní v premiéře, nebo stejně jako to v přehrávači?
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
Zrovna jsem to chtěl napsat. Problém je v přehrávači v Premiéře. Když vyrenderované video dám zpátky do Premiéry, barvy jsou identické. Když si to pustím v jakémkoliv jiném přehrávači VLC, BSplayer, Quicktime, youtube, barvy jsou posunutý, víc do fialova.
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
No... tak ... Adobe je zrovna total leader vo farbach. Porovnavat ho z nejakym BSplayerom je hooodne prehnane. Ak si niekedy robil s fotkou - je to zrejme obdobny problem ako fotka fotena do Adobe RGB. Spravne ju zobrazi iba software, ktory ma Color-Management.
V prvom kroku by si si mal ujasnit, v akom farebnom priestore pracujes. Color-managed video-software bude pravdepodobne zobrazovat spravne. Non-color managed software info o farebnom priestore ignoruje a obraz zobrazi iba ako "cisla" (v nejakom standardnom priestore - napr. sRGB).
Najednoduchsie bude prekonvertovat vsetko napr. do sRGB.
(toto plati za podmienky, ze nemas nieco blbo nastavene
)
V prvom kroku by si si mal ujasnit, v akom farebnom priestore pracujes. Color-managed video-software bude pravdepodobne zobrazovat spravne. Non-color managed software info o farebnom priestore ignoruje a obraz zobrazi iba ako "cisla" (v nejakom standardnom priestore - napr. sRGB).
Najednoduchsie bude prekonvertovat vsetko napr. do sRGB.
(toto plati za podmienky, ze nemas nieco blbo nastavene

Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
Ja by som doplnil ze HD video by sa malo robit v Rec. 709
https://en.wikipedia.org/wiki/Rec._709
A 4K video by sa malo robit v Rec. 2020
https://en.wikipedia.org/wiki/Rec._2020
https://en.wikipedia.org/wiki/Rec._709
A 4K video by sa malo robit v Rec. 2020
https://en.wikipedia.org/wiki/Rec._2020
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
Díky za info. Nemluvil jsem pouze o BSplayeru. Ty barvy jsou hozený jinak prakticky na všech přehrávačích, včetně QuickTime, VLC, youtube. Je to docela opruz, protože si nějak nastavím ideální barvy, podle toho jak mi to v Premiéře zobrazí preview a pak si to člověk pustí v jakémkoliv jiném přehrávači a má to v jiných odstínech. Je nějaký způsob nastavení přehrávače v Premiéře, aby ty barvy zobrazoval, tak jak je pak všichni uvidí? Nebo nějaký náhled?MDudas píše: ↑21 zář 2017 22:41No... tak ... Adobe je zrovna total leader vo farbach. Porovnavat ho z nejakym BSplayerom je hooodne prehnane. Ak si niekedy robil s fotkou - je to zrejme obdobny problem ako fotka fotena do Adobe RGB. Spravne ju zobrazi iba software, ktory ma Color-Management.
V prvom kroku by si si mal ujasnit, v akom farebnom priestore pracujes. Color-managed video-software bude pravdepodobne zobrazovat spravne. Non-color managed software info o farebnom priestore ignoruje a obraz zobrazi iba ako "cisla" (v nejakom standardnom priestore - napr. sRGB).
Najednoduchsie bude prekonvertovat vsetko napr. do sRGB.
(toto plati za podmienky, ze nemas nieco blbo nastavene)
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
no hlavne by si to mal pozerat na nahladovom monitore .. nie v prehravaci na pocitaci ..
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
Můžeš si udělat (nebo sehnat) nějakej LUT co ti v premiéře změní barvy aby se podobaly tomu, kam video směruješ (třeba youtube), jen to pak nesmíš před exportem zapomenout vypnout
Tvoje otázka se na fórech řešila všude možně a 100% odpověď neexistuje, každý zobrazovadlo je jiný, každej software je jinej, každej decoder je trochu jinej. U zvuku je to konec konců podobný, byť trochu lepší - pomineme-li nějaký integrovaný DSP, aspoň na stejnym zařízení to z různejch přehrávačů zní obvykle stejně. Jak píše Pytkin, můžeš zvolit video-ekvivalent studiovejch monitorů, ale to moc lidí v domácích podmínkách nedělá a problém to ve výsledku taky neřeší, jen je to korektní cesta.
nápady třeba tady: https://forums.creativecow.net/docs/for ... 80&pview=t

nápady třeba tady: https://forums.creativecow.net/docs/for ... 80&pview=t
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere

V zasade by som sa drzal toho, ze na PC je dobry sRGB, na HD video teda ten Rec. 907. Kukni nastavenia a exportuj podla urcenia. Potom este pozri, ci tam nahodou nemas nejaky filter, ktory sice vidis, ale sa Ti nevyexportuje. Potom si pozri v nastaveniach, ci pri exporte Premiere urcite prida info o farebnom priestore (profile). Podla mna by to malo byt automaticke, ale netusim.
A najdolezitejsia vec - Color Management su farebne cary -mary !!! Vsetko, co vidis, je vlastne farebna loz.


Zaklad - sRGB vychadza zo stareho televizneho SMPTE-C. Novsie priestory maju vacsi gammut (farebny rozsah). T.j. ak zakodujes video v takomto novsom priestore a nemas nahladovy monitor s velkym farebnym rozsahom, tak ti ho samozrejme napr. sRGB monitor nezobrazi, lebo take farby nevie urobit. Namiesto toho Ti zobrazi len velmi pribliznu simulaciu. Aby ju ovsem mohol zobrazit na tvojom monitore, musi vsetky farby kodovane vo videu "stlacit" na moznosti tvojho zariadenia. (toto vsetky na pozadi robi tzv. "color-managed processing")
Kedze sRGB je najmensi z beznych priestorov, najbezpecnejsie pre realne zobrazenie je pracovat v nom. Navyse pokial nemas material nasnimany vo vacsom priestore, tak to ani nema vyznam. (ako keby si 16-bit zvuk chcel kodovat 24-bitmi)
Snad som Ta nedomotal. Pripadne napis PM.
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
Alebo nazornejsie:
Ak mas v sRGB ciernu farbu 0,0,0 ... pri prepocte do Rec.709 ju Premiere zakoduje ako 16/16/16. Tych spodnych 16 si "odlozi" na kodovanie tmavsich farieb, nez ake pozna sRGB. Podobne to urobi s bielou 255 na 235.
Ked potom taketo video zobrazi prehravac bez schopnosti color-managementu alebo bez informacie o farebnom priestore, bude ho pravdepodobne prehravat ako sRGB. Tu istu max. ciernu bude prehravat ako sRGB 16/16/16, a nie ako REC.709 16/16/16, ktora je tmavsia a teda zodpoveda povodnej sRGB 0/0/0.
Video tym uplne strati kontrast. To iste sa deje aj pri zakladnych farbach R/G/B, lebo tie nove su inak definovane, ako stare sRGB. Ak pouzijes farbu prepocitanu na nejaky priestor a zobrazis ju v inom, vzdy to bude mimo.
Ak mas v sRGB ciernu farbu 0,0,0 ... pri prepocte do Rec.709 ju Premiere zakoduje ako 16/16/16. Tych spodnych 16 si "odlozi" na kodovanie tmavsich farieb, nez ake pozna sRGB. Podobne to urobi s bielou 255 na 235.
Ked potom taketo video zobrazi prehravac bez schopnosti color-managementu alebo bez informacie o farebnom priestore, bude ho pravdepodobne prehravat ako sRGB. Tu istu max. ciernu bude prehravat ako sRGB 16/16/16, a nie ako REC.709 16/16/16, ktora je tmavsia a teda zodpoveda povodnej sRGB 0/0/0.
Video tym uplne strati kontrast. To iste sa deje aj pri zakladnych farbach R/G/B, lebo tie nove su inak definovane, ako stare sRGB. Ak pouzijes farbu prepocitanu na nejaky priestor a zobrazis ju v inom, vzdy to bude mimo.
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
Díky moc, To mě nenapadlo, skvělé řešení. Nevím jestli použiju LUT, ale mělo by být jednoduchý si odstín manuálně přiblížit tomu, co se zobrazuje v přehrávačích.SadLuck píše: ↑22 zář 2017 12:30Můžeš si udělat (nebo sehnat) nějakej LUT co ti v premiéře změní barvy aby se podobaly tomu, kam video směruješ (třeba youtube), jen to pak nesmíš před exportem zapomenout vypnoutTvoje otázka se na fórech řešila všude možně a 100% odpověď neexistuje, každý zobrazovadlo je jiný, každej software je jinej, každej decoder je trochu jinej. U zvuku je to konec konců podobný, byť trochu lepší - pomineme-li nějaký integrovaný DSP, aspoň na stejnym zařízení to z různejch přehrávačů zní obvykle stejně. Jak píše Pytkin, můžeš zvolit video-ekvivalent studiovejch monitorů, ale to moc lidí v domácích podmínkách nedělá a problém to ve výsledku taky neřeší, jen je to korektní cesta.
nápady třeba tady: https://forums.creativecow.net/docs/for ... 80&pview=t
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
Když si ale přetáhnu audio soubor do jakéhokoliv DAWu nebo přehrávače, tak to zní furt stejně, pokud to poslouchám na stejný repráky. Nebo ne?
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
Zvuk ma jeden rozmer - amplitudu. Obraz ma tri rozmery - farebny priestor - to je o 2 rady zlozitejsia zalezitost.
Navyse, ak das zvuk o par decibelov hore/dole - rozdiel takmer nebudes vnimat. V obraze je to inak - oci su omnooho citlivejsie nez usi.
Tu som nasiel nieco:
https://forums.adobe.com/thread/1063696
Navyse, ak das zvuk o par decibelov hore/dole - rozdiel takmer nebudes vnimat. V obraze je to inak - oci su omnooho citlivejsie nez usi.
Tu som nasiel nieco:
https://forums.adobe.com/thread/1063696
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
Díky všem za odpovědi a pomoc s rozšířením vědomostí.. Zdá se, že nejlepší řešení bude, přiblížit se barvám pomocí nějakého nástroje, nebo LUTu a pak to akorát nezapomenout vypnout při exportu.
Re: Dotaz ohledně Adobe Premiere
doporucuju mpc-hc, jako prehravac. jinak podle me je dulezity si uvedomit, ze v premiere sledujes signal pred exportem. komprese danyho kodeku muze zpusobit a asi zpusobuje ty zmeny v barvach. ten lut simulujici degradaci danym nastavenim danyho kodeku se jevi jako jediny rozumny reseni, jak to v realnym case priblizne kontrolovat.