ake samplerate pri nahravani synths

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Brenda Walsh
Příspěvky: 221
Registrován: 04 říj 2007 11:21

Re: ake samplerate pri nahravani synths

Příspěvek od Brenda Walsh »

Pouzivam 24/96, a v poho. Ale do všeho co nahraju potom eště šaham a musim to více či méně nahnat. Nutno podotknout, ze některe VA synťáky maj samy o sobě dost zastřenej a neprůraznej sound. Třeba Nord Modular, ten vždycky musim eště hodně nahonit. Samozřejmě nemluvíme o kvalitě převodníků, preampu atd. která snadno srazí zvuk dobrého HW na zvuk nějakého nepovedeného VST. Když sem poprvý nahrál obyčejnej levnej analog, ten zvuk dal daleko míň práce, aby se prosadil v mixu. Ale Třeba u vira sem s tim taky problémy nemíval. Je otázka, do jaký míry jsou synťáky na CD, se kterým to porovnáváš procesovaný nebo ne. Já bych si moc nedělal iluze o tom že jsou nahraný bez eqvalizace, úpravy sterea atd. o to víc jestli to je nějaká současná elektronická/taneční muzika.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: ake samplerate pri nahravani synths

Příspěvek od delay »

Cyril píše:delay: pokud vim, zadnej 32bitovej prevodnik neni... nebo uz jo?
No, to ani nemusí, ale pokud mám dobré informace, tak struktura jádra DAW, když pracuje v 32-bitech, tak ti stejně právě všechno hází do 32-bit a následně resapluje on-time buď na 16 nebo 24 bit, nebo to necháš 32-bit float a resapluješ až při renderu (tak to dělám já). To že máš 24-bit převodník tedy ještě neznamená, že ti Cubase točí přímo do 24-bit. Pokud se mýlím, tak mne prosím opravte :P .

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 22119
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: ake samplerate pri nahravani synths

Příspěvek od Pytkin »

resamplovanie je zmena frekvencie .. ty hovoris o zmene bitovej hlbky .. to je dithering .. \

tocit do 32bit je podla mna uplne zbytocne .. len to zabera viac miesta .. ale myslim ze sme to tu uz riesili a k nicomu normalnemu sme sa nedobrali :)

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5829
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: ake samplerate pri nahravani synths

Příspěvek od delay »

No ano, dithering, to je pravda. Ale jinak je to uplně fuk, možná ta úspora místa je nakonec lepší volba než ušetřit jeden on-time přepočet z 32-bit na 24-bit. Asi je to fakt jedno :).


Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2838
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Re: ake samplerate pri nahravani synths

Příspěvek od Fractal »

Brenda Walsh píše:Nutno podotknout, ze některe VA synťáky maj samy o sobě dost zastřenej a neprůraznej sound. Třeba Nord Modular, ten vždycky musim eště hodně nahonit.
Modular neprůrazný a zastřený, odkdy?

Uživatelský avatar
bluerecording
Příspěvky: 305
Registrován: 08 led 2004 15:18

Re: ake samplerate pri nahravani synths

Příspěvek od bluerecording »

demsky píše:trocha OT, ale zase Liam ak si dobre pametam robil v Reasone len sketche, vzdy sa dost razne vyjadroval ze nic nenahradi ten "dirty" sound analogovych syntakov, mozno si tam urobil nejaku zakladnu kostru s beatami.
Tak Prodigy je cisty analog, tam netreba nad nejakymi "smiesnymi" pluginmy uvazovat. Moog sa obrblat nedaaaa :D

vras
Příspěvky: 849
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Re: ake samplerate pri nahravani synths

Příspěvek od vras »

To že máš 24-bit převodník tedy ještě neznamená, že ti Cubase točí přímo do 24-bit.
sice to uz tady bylo parkrat propirano, ale zopakuji - Cubase pocita interne _vsechno_ v 32bit float aritmetice (Cubase x64 asi v 64, nevim jiste). To cislo 16/24/32 jen udava, do jakeho formatu se zrovna ukladaji pracovni wavy pri recordu a pri bounce, a to wavy ve slozce project_folder\audio. Pri nahravani ze zvukovky 24bit wav naprosto staci, pro nejaky ten pripadny bounce bych radeji volil 32bit kvuli preteceni. Neni problem behem projektu tohle cislo prepinat podle toho, co se zrovna deje, wavy se vyrabeji podle aktualniho nastaveni. Tot jediny rozdil.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: ake samplerate pri nahravani synths

Příspěvek od kexik »

samplovacka a bitova hlbka su ovela menej podstatne ako kvalita prevodnika samotneho. naopak 16/44.1 moze zniet dravejsie a surovejsie ako presnejsi 24/88.2 format, co pri niektorych zvukoch ma svoj vyznam. su navyse konkretne prevodnikove chipy, ktore yneju dobre na 44 a zle na 88 a naopak. treba proste skusit a pocuvat. pokial do nedokazes na svojom posluchu rozoznat, tak to ani neries

Odpovědět