P.
Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
To je pravda, ale bez kladného vztahu k Hall efektu (přesněji reverbu s delším časem) to nikam nedotáhne (protože ty časy nahallovaných nahrávek rozhodně nezmizely, tohle není efekt, který by se přestal používat
). Každopádně nenapsal, co s těmi bicími provádí v mixu (efektování, EQ apod.) a kde a čím je nahrával. Neméně podstatná je i samotná zvuková kvalita těch bicích jakožto nástroje - jestli to jsou nějaké půdní Amatky nebo něco lepšatějšího.......
P.
P.
-
longsleeper
- Příspěvky: 546
- Registrován: 03 lis 2011 21:13
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
Tom thak: zkus oslovit Deccart.cz,ta ten workshop pořádala,byl tam kameraman,tak třeba existuje záznam
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
Taky neznamená, že když tam nejde slyšet, že tam není. Hally se často různě frekvenčně filtrují, třeba aby mix "zahustily", přičemž jsou prakticky neslyšitelné. Třeba zkusit použít na celou grupu bicích 2-3 sec hall ořezaný (LPF) od byočko 1kHz a jemně ho přimíchat..pavlii píše:To je pravda, ale bez kladného vztahu k Hall efektu (přesněji reverbu s delším časem) to nikam nedotáhne (protože ty časy nahallovaných nahrávek rozhodně nezmizely, tohle není efekt, který by se přestal používat).
P.
http://www.youtube.com/watch?v=XTLApoLhq9k
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
Tak tak. Možností je prostě mooooc 
P.
P.
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
S reverbem se da zachazet fakt ruzne, vcetne toho, ze ti "dokonale" splyne s puvodnim zvukem. Kratky delaye a early reflections (rad bych to napsal cesky, ale blbe se mi hleda srozumitelnej preklad ted) se taky daj "schovat" do puvodniho zvuku a tim ho rozsirit. Obdobne fungujou nektery chorusy a figle se dvema kopiema stejneho a kazda pitchshiftnuta o par centu. Haas (opozdeni jednoho kanalu proti druhymu) zas funguje moc dobre na vsechny "kulaty" zvuky kde vlnova dylka tonu je mnohem delsi nez ten delay, kterej tam pridas haasem. Typicky basy nebo rhodes atd.
Zaklad je ale rozhodne v tom, jak mas veci nahrany a jak mas udelany aranze. Kdyz totiz uz od zacatku muzes dat neco uplne doleva a v aranzi to doplnuje neco uplne vpravo, tak mas siroky stereo jak krava samo od sebe. To kdyz neni, tak hned prichazis o sirku. Fungujou taky ruzny zdvojovacky (nahravani vic stejnejch veci na sebe a pak napanovani do stran).
Co jirka presne pouzival fakt nevim, ale urcite to bude o kombinaci tehle vsech veci. Ve spravnej cas spravna vec.
(Znovu) doporucuju se podivat na Pensados Place a vstrebavat. Neni to sice zadna bible, ale je to casto inspirujici.
Zaklad je ale rozhodne v tom, jak mas veci nahrany a jak mas udelany aranze. Kdyz totiz uz od zacatku muzes dat neco uplne doleva a v aranzi to doplnuje neco uplne vpravo, tak mas siroky stereo jak krava samo od sebe. To kdyz neni, tak hned prichazis o sirku. Fungujou taky ruzny zdvojovacky (nahravani vic stejnejch veci na sebe a pak napanovani do stran).
Co jirka presne pouzival fakt nevim, ale urcite to bude o kombinaci tehle vsech veci. Ve spravnej cas spravna vec.
(Znovu) doporucuju se podivat na Pensados Place a vstrebavat. Neni to sice zadna bible, ale je to casto inspirujici.
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
Ja som ale nepovedal ze ja chcem presny navod. Je mi jasne ze to je Know how aze mi to to nikto nepovie. Ja som len chcel pocut nazor nahravky a poradit. A cital som vela prispevkov o Pasku a co som bol prekvapeny niekto to az do podrovna rozpisaval kde co ako pouzil. A nejake skusenosti mam niesom zaciatocnik, techniku nejaku mam nieje to najhorsie ale ani najlepsie.
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
Nastroj ktory som pouzil neboli vobec ziadne amatky ako sa vyjadril PAVLII. Boli to sonor, cinely rucne tepane a bubenik tiez skuseny.
Miestnost nebola bohvie co ale dalo sa. Snimane to bolo mikrofonmi.
Kick - Akg D 112,Snare Shure Sm 57,Tom Shrure, Over MXL.
Kick+ Snare track EQ,Compresor, Gate
Hi Hat EQ ( HPF ). Compresor + Hall 1,6s predelay podla tempa
Tom EQ, Com. Vystrihane s tracku + kazdy sample fade out, hall
Over EQ (HPF) Com
Bus compresor SSL 4000
Pouzite pluginy EQ+ Com. - Tub tech
Myslim ze to nieje najhorsie. Ci? Dakujem za Kazdy nazor.
Miestnost nebola bohvie co ale dalo sa. Snimane to bolo mikrofonmi.
Kick - Akg D 112,Snare Shure Sm 57,Tom Shrure, Over MXL.
Kick+ Snare track EQ,Compresor, Gate
Hi Hat EQ ( HPF ). Compresor + Hall 1,6s predelay podla tempa
Tom EQ, Com. Vystrihane s tracku + kazdy sample fade out, hall
Over EQ (HPF) Com
Bus compresor SSL 4000
Pouzite pluginy EQ+ Com. - Tub tech
Myslim ze to nieje najhorsie. Ci? Dakujem za Kazdy nazor.
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
Matucha: Kde by som sa docital viac o tom Hass efekte a pouzivani to delay? Aj Jiri Paska sa vyjadril ze on pouziva skor delay v kratkych casoch ako Hall.
A by ste sa cudovali ale pouziva jednoduche Freeware pluginy.
A by ste sa cudovali ale pouziva jednoduche Freeware pluginy.
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
nevim jestli někdo poslouchal tu nahrávku, ale mne to přijde jako dost dobře surově nabraný bicí. Jenom nejsou vubec smíchaný. (na ten delay na virblu bych se klidně vysral) Záleží do čeho to chceš. Třeba do country to takhle může fungovat bezvadně.
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
Necudovali. Integrovany pingpong delaye v cubasi mi delaj 90% tyhle prace. Pak UAD ma dobrej generator early reflection (RS1). V EMT250 je zajimavej chorus, kterej zni neco jako komplexnejsi varianta tech pingpongu. Na haase pouzivam nejakej freehaas plugin...
. Ono na tom moc neni, vsechno jsou to jednoduchy veci/principy a je jen na tobe jak je pouzijes. Nekdy je nejkrasnejsi uplne cista prirozena nahravka, jindy naopak.
Zadny tajemny knowhow v tom neni, co se neda prenest jsou zkusenosti a zpusob jakym clovek analyzuje zvuk a jak chape jeho tvarovani. To ma kazdej clovek jiny. Nekdo preferuje hodne prirozenej zvuk, nekdo ma raci silovou produkci. Nekdo ma rad temnejsi a hladky, ktery by jinej oznacil za veci pod dekou. Nekdo preferuje bici hodne dopredu. Nekdo vytrcenej vokal. Nekdo kytary dopredu a zapustenej vokal
. Neni jedna cesta.
Zadny tajemny knowhow v tom neni, co se neda prenest jsou zkusenosti a zpusob jakym clovek analyzuje zvuk a jak chape jeho tvarovani. To ma kazdej clovek jiny. Nekdo preferuje hodne prirozenej zvuk, nekdo ma raci silovou produkci. Nekdo ma rad temnejsi a hladky, ktery by jinej oznacil za veci pod dekou. Nekdo preferuje bici hodne dopredu. Nekdo vytrcenej vokal. Nekdo kytary dopredu a zapustenej vokal
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
Len nejako nechapem tomu stym delay ved delay robi ozvenu. Skusal som to nastavil som upne najkradsi cas 0% feedback snare dal vlavo delay v pravo ta ozvena tam stale predsa bude nie akurat ked som snastavil DRY tak nebol ale ako nahle signal prechadzal do WETT ozvena bola. Nejako tomu nechapem ved nic ine sa na tom nastavit neda.
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
ja davam tak 50-80ms... bez feedbacku, maximalni sirka, primichany tak aby to "nebylo slyset" nebo resp tak aby tam toho bylo tak akorat 
Re: Ako docieliť plný a široký zvuk nástrojov.
vsak tomu nic nechyba. ak to mas normalne v stopach, tak to je uplne dobry material.




