
Základní veličiny, které ovlivňujeme, nebo jen vnímáme, při komponování skladeb, jsou poměr hlasitostí jednotlivých nástrojů a frekvenční charakteristika výsledného zvukového spektra. Ideální samozřejmě je, pokud se tyto vlastnosti sledují po celou dobu komponování a ovlivňují přímo ve zdroji zvuku. Velkým problémem v této oblasti ale stále zůstává konfrontace těchto fyzických veličin s naším akustickým prostředím, resp. reprodukčním systémem. Pravda je, že to každýmu hraje doma jinak.. Od toho se ale pak odvíjí i zkreslený pohled na výsledky naší práce. Osobně jsem se tenhle problém rozhodl vyřešit tím, že se budu snažít co nejvíce eliminovat právě ony zmiňované domácí podmínky a přeorientoval jsem se na práci ve sluchátkách. Vůbec tak neřeším problémy s akustikou místnosti a za poměrně málo peněz mám superkvalitní poslech. Zvolil jsem AKG 501, otevřená, lehká a hlavně pohodlná sluchátka. Mimo jiné patří tato sluchátka do kategorie "rovných" ( možná se tím někdo z Vás taky zabýval.. fyzické a fyziologické hlasitostní křivky ). Pravda ale je, že to chce určitou dobu, abyste si naposlouchali reakce sluchátek na hudbu, kterou třeba dobře znáte a pokud možno jste ji také slyšeli na více PA systemech. V tom mají velkou výhodu DJs. Co vy na to? Řešíte to vůbec někdo?